logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

סוגי תמ”א 38

תמ”א 38 תיקון 1 – שיפוץ וחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה

תמ”א 38 עברה רפורמות רבות במרוצת השנים והתווספו לה מספר שינויים ותיקונים הנוגעים לחיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה. בתחילת הדרך העניק החוק אפשרות לתוספת קומה אחת או קומה וחצי בלבד (תמ”א 38 תיקון 1) כנגד חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה. בנוסף אפשר חוק התמ”א הרחבת הדירות הקיימות בעוד 25 מ”ר.

תמ”א 38 תיקון 3 – שיפוץ וחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה

תיקון זה אושר במחצית השניה של 2012 והוא מאפשר תוספת בנייה של עד 2.5 קומות לבניין, שיחוזק במסגרת תמ”א 38. (טרום השינוי ניתן היה להוסיף על-בסיס תמ”א 38 תיקון 1 , עד 1.5 קומות בלבד לבניין שחוזק). חברתנו פעילה מאוד ביישום תמ”א 38 תיקון 3 ומבצעת פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בערים רבות בגוש דן והשרון.

תמ”א 38 תיקון 2 – פינוי בינוי 

תיקון זה נכנס לתוקפו בפברואר 2010 והוא מאפשר הריסת בניין קיים והקמת בניין חדש, על בסיס תוכנית תמ”א 38 (תוספת של קומה אחת לפחות) – וזאת, בדומה להליך פינוי בינוי. יודגש כי בתהליך מסוג זה, לא ניתן לחרוג מקווי הבניין המקוריים.

תכנית תמ”א 38 מעודדת ביצוע חיזוק מבנה באמצעות הענקת זכויות בניה למבנים שהיתר בניה להקמתם ניתן לפני 1.1.1980, בהליך של היתר ישיר מכח התמ”א. תיקון מס’ 2 לתמ”א 38 מאפשר קבלת זכויות הבניה על פי תמ”א 38 גם בעת הריסת מבנה והקמתו מחדש, היות ואין מחלוקת בקרב המהנדסים כי הקמת מבנה חדש כמעט תמיד עדיפה על פני חיזוק מבנה ישן.

חברת גלובלינקס התחדשות עירונית מקדמת פרויקטים של תמ”א 38 תיקון 2 – פינוי בינוי, במספר ערים ברחבי הארץ, בהם ייהרסו הבניינים הקיימים ובמקומם יוקמו בניינים חדשים לרווחת דיירי הבניינים.

למילוי שאלון מתעניין תמ”א 38, לחץ כאן >>

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן