logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

דירות למכירה בהוד השרון

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / דירות למכירה בהוד השרון

דירות למכירה בהוד השרון

כאשר מדברים על דירות למכירה בהוד השרון, או על דירות בכלל המוצעות למכירה, יש להבדיל בין מספר סוגי דירות. לכל אחד מסוגי הדירות מאפיינים משלו, יתרונות וחסרונות משלו ואף קהל יעד ספציפי מאוד, אשר סביר להניח כי היה הרבה פחות משתלב בדירה מסוג אחר. הכרת סוגי הדירות, יכולה לאפשר לכם, במידה ואתם עומדים בפני רכישת דירה ראשונה, החלפת דירה (משפרי דיור) או מתכוונים לרכוש דירה כהשקעה, לצמצם באופן ניכר את ההיצע העצום המצוי כיום בשוק הדירות. כך, תוכלו למקד את מאמצי החיפוש שלכם בדירה מהסוג הרצוי לכם, ולא להתפזר על פני כל מודעות מכירת הדירות.

דירות מיד שנייה

דירות מיד שנייה נחשבות לסוג הדיור הנפוץ ביותר ברחבי הארץ. מדובר בבניינים המכילים דירות שנבנו לפני קום המדינה ואחרי כן, בהתאם לאופנה הרווחת בשנים בהם נבנו הבניינים. למשל, בניה טורית (הקרויה בלשון העם “בנייני רכבת”) אפיינה את שנות החמישים והשישים. למרות שבאירופה של המאה ה-16 (תחילת צורת בניה זו) אופיינו הבניינים בהקפדה על עיצובם, במדינה הקטנה והמתפתחת שלנו, מאות שנים לאחר מכן, איבדו בנייני הרכבת את ייחודם והתמקדו במטרה שלשמה נבנו – פינוי המעברות ואכלוס העולים החדשים שעלו מעט לפני כן לישראל. בשנים מאוחרות יותר לחייה של המדינה, נזנחה הבניה בת שלוש-ארבע הקומות שאפיינה את בנייני הרכבת, נמתחה לגובה ויצרה את בנייני הדירות המשותפים, המתנשאים אל על. כיום, מרבית הבניינים החדשים הנבנים הם מגדלים בני עשר קומות ויותר, בעיקר בשל המחסור בקרקע מופשרת וזמינה לבניה.

דירות חדשות

דירות יד ראשונה מקבלן

עם עליית רמת החיים בארץ והגידול בהיצע הדיור, התפתחו הציפיות בהתאם, וכיום, החלום כבר אינו בית צמוד קרקע, אלא דירה חדשה מקבלן בפרויקט נחשב. כמובן שלצידן של דירות כאלו עומד יתרון החידוש שלהן (“בית משלנו, שעוצב עבורנו ואף אחד אחר לא גר בו לפנינו!”), אולם בצד יתרון זה, ישנם לדירות חדשות מקבלן גם חסרונות לא מעטים. כגון העובדה שאם אתם רוכשים דירה בפרויקט כזה סמוך לתחילתו, בנקודה בה עדיין המחירים אינם מאמירים ותופחים, אתם, בעצם, רוכשים דירה על הנייר, וסביר למדי להניח שסעת בניית הדירה יתחוללו שינויים שונים (למשל, עליית מחיר חומרי הגלם או מחסור בפועלים), אשר עלולים לדחות את קבלת המפתח של הדירה לידיכם. מצטרפים בנקודות מאוחרות יותר בטיימליין של הפרויקט עשויים לזכות ביתרון של לקבל מושג מציאותי על כיצד ייראה הבניין וכיצד תיראנה הדירות, אבל להפסיד את יתרון הראשוניות, להיאלץ להסתפק בבחירת דירתם מבין הדירות שעדיין לא נרכשו ולשלם מחיר גבוה יותר על הדירה. גם כניסה מאוחרת לפרויקט כזה, אגב, אינה מבטיחה שיעמדו במועדי מסירת המפתח, אבל לפחות היא פותחת בפניכם את האופציה לגור בדירה חדשה.

דירות בבניינים שעברו פרויקט פינוי ובינוי

תמ”א (תוכנית מתאר ארצית) 38 הכירה לנו שני סוגי דירות חדשים, שעד לשנת 2005 לא הכרנו. במסגרת תוכניית זו, בניינים ישנים, אשר נבנו לפני שנת 1975 עוברים שיפוץ יסודי שמטרתו להגביר את עמידותם בפני רעידת אדמה. התיקונים לתמ”א פתחו את האופציה להרוס בניינים ישנים מסוימים עד ליסוד ולבנות אותם מחדש, תוך שדרוג הדירות הקיימות והוספה של דירות נוספות לגובה הבניין. הדירות החדשות שנוספו לבנין נמכרות על ידי הקבלן/היזם ומגדילות עבורם את הכדאיות שבכניסה לפרויקט כזה. במקרים של פרויקטי פינוי ובינוי, יתכנו גם מקרים בהם הדיירים הותיקים של הבניין מעדיפים שלא להמשיך להחזיק בזכותם על הדירה ומוכרים אותה לקבלן/יזם לפני תחילת הבניה. כך, בסיומו של הפרויקט מוצעות הדירות למכירה על ידו ומאוכלסות ע”י דיירים חדשים.

דירות חדשות בפרויקט תמ”א 38

על קו התפר בין דירות יד שנייה לדירות בפרויקט בניה חדש לגמרי, מצויות דירות בבניינים שעברו פרויקט תמ”א 38 שלא בצורת פינוי ובינוי. במקרים כאלה, ממשיכים הדיירים המקוריים לגור בדירותיהם בזמן הבניה, אולם הקומות החדשות שנוספות לבניין במסגרת פרויקט התמ”א מכילות דירות חדשות שבבעלותו של הקבלן / יזם המעורב בפרויקט. הבניינים המשופצים מכילים דירות גדולות יותר, זוכים במעלית, בשטחים ציבוריים משופרים ואף, לא נשכח, עומדים בתקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה (ת”י 413). היתרון של הרוכשים דירות חדשות בפרויקט כזה על פני הדיירים הוותיקים שממשיכים להחזיק בדירותיהם הוא כי הם אינם נאלצים לבלות את תקופת הפרויקט בבניין שהפך לאתר בניה, על כל המשתמע מכך. יתרון נוסף אפשר למצוא בעובדה כי בניגוד לדירות יד שנייה בבניינים ישנים, במקרה זה, אין חשש שתיאלצו לבצע פרויקט תמ”א בבניין, ואילו הבניינים הישנים? סביר להניח, כי על פי התב”ע (תוכניות בניין עיר) העירונית, אף הם עתידים לעבור את השיפוץ, בשלב זה או אחר.

בשורה התחתונה, דירות למכירה בהוד השרון אינן שונות מדירות אחרות ברחבי הארץ, אולם הדרך בה אתם מגיעים לדירתכם החדשה (מיד שנייה או המחודשת) עשויה להתקצר באופן ניכר, אם תעשו זאת בליוויה של חברה המתמחה בדירות ובבתים שבאזור ספציפי זה.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן