logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

טיפים להעלאת ערך הדירה

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / טיפים להעלאת ערך הדירה

טיפים להעלאת ערך הדירה

אם יש לכם דירה בבעלותכם ואתם רוצים להעלות את ערכה, יש דרכים שונות לעשות את זה. דירה לא חייבת להישאר כמו שהיא ועם שינויים יחסית קוסמטיים אפשר להעלות את ערך הדירה בצורה משמעותית, או כמובן עם שינויים גדולים ומרחיקי לכת כמו שיפוץ מאסיבי וכדומה. הנה כמה טיפים להעלאת ערך הדירה, טיפים שיכולים לשמש אתכם ולעיתים הם ידרשו מכם השקעה מזערית ביחס לתמורה:

תמ”א 38

תמ”א 38 היא אולי האופציה הטובה ביותר בשבילכם להעלות את ערך הדירה שלכם. אם יש לכם דירה שקיבלה היתר בנייה לפני 1980, לפני התקנות החדשות העוסקות בחוזקם של המבנים לעמידות ברעידות אדמה, יכול להיות שאתם זכאים להיות חלק מהתוכנית. תמ”א 38 היא תוכנית חיזוק מבנים כאלו, תוכנית שבאה לענות גם על בעיית התקציב בשביל המטרה הזו והיצירתיות בה היא בכך שגם הדיירים וגם הקבלנים שלוקחים על עצמם את הפרויקט, נהנים מהטבות מרחיקות לכת. הקבלן שלוקח את הפרויקט יקבל אפשרות לבנות עוד דירות בבניין והדיירים ירוויחו בניין מחוזק יותר, אך גם פיצוי שיכול להיות בדמות מעלית חדשה, אינטרקום וכדומה. אם אתם רוצים להעלות את ערך הדירה שלכם ואתם זכאים להשתתף בתוכנית, אולי כדאי שתתחילו לשכנע את השכנים שלכם כי התמורה להשתתפות תהיה גבוהה וכמובן, ערך הדירות בבניין יעלה בצורה משמעותית.

SH-12Web-2

הוספת מעלית

אם אתם מצליחים להוסיף מעלית לבניין עם השתתפות בתמ”א 38 זה מצוין. לא תצטרכו להשקיע כסף וערך הדירה שלכם יעלה מיד לאחר מכן. אך גם אם תמ”א 38 היא משהו שלא בא בחשבון מבחינתכם מכל סיבה שהיא, אם תוסיפו בבניין מעלית זו תהיה דרך מצוינת להעלות את ערך הדירה בהשקעה לא מוגזמת. בדרך כלל כשרוצים להתקין מעלית בבניין בו אין מעלית, מי שמשתף יותר פעולה אלו דיירי הקומות העליונות לעומת דיירי הקומות התחתונות ובעיקר אלו שבקומה ראשונה שעלולים להיות הבעייתיים, אך אם תסבירו להם על עליית ערך הדירה גם בקומות התחתונות סביר להניח שהם יסכימו. בכל מקרה אין חלוקה שווה בין דיירי הקומות השונות ומה שמקובל הוא שדיירי הקומה הראשונה מממנים 10%, דיירי הקומה השנייה 20%, השלישית 30% והרביעית 40%.

הוספת ממ”ד

כיום בכל דירה חדשה חייב להיבנות גם ממ”ד. אך יש עדיין לא מעט בתים ללא ממ”ד, והדיירים עושים שימוש במקלט בשעת הצורך. אך במדינת ישראל כדאי שיהיה ממ”ד לכל בית ואם תוסיפו ממ”ד לדירה שלכם, גם תעלו את תחושת הביטחון בה מה שרלוונטי לכם ולדיירים הבאים וגם תעלו את ערכה. ההערכות מדברות על רווח של לפחות 50% על ההשקעה ובאזורי ביקוש זה יכול להגיע גם ליותר מזה. זה אומר שכיום הוספת ממ”ד תקני תעלה כמאה אלך שקלים, וערך הדירה יעלה בלפחות מאה וחמישים אלף שקלים.

שיפוץ המטבח

המטבח נחשב היום לאחד החללים הכי חשובים בבית. אין כמעט מי שלא מבשל היום ואין מי שלא נותן לו את מקומו המכובד ושיפוץ המטבח יכול לשנות את מראה הבית כולו. אם יש לכם מטבח מיושן, מטבח שלא נראה טוב הוא עלול להשפיע על מחיר הבית כולו. שיפוץ שלו גם אם הוא מינורי יחסית, יכול לעשות לבית פלאים ויכול להעלות את מחירו הכולל. לתחושה אין תחליף ובבואכם למכור את להשכיר את הדירה שלכם, אתם צריכים קודם כל לחשוב על איך ירגיש מי שייכנס אליה ועד כמה הוא ירצה לדעת עליה יותר.

פרקטים וריצוף

עוד דרך להעלות את ערך הדירה היא שיפוץ של הרצפה. בדירות ישנות המרצפות בלויות ושבורות בחלקן, מה שיכול להשפיע משמעותית על איך שהדייר הבא יראה את הדירה. החלפת הריצוף כולו הוא אופציה, אך אופציה לא זולה ואם אתם רוצים או יכולים להרשות לעצמכם זה יהיה מצוין, אך יש גם אופציות זולות יותר. אפשר לרצף על גבי הריצוף הקיים ואפשר לחפות את הרצפה בפרקט. פרקט גם מוסיף תחושת חמימות לבית, תחושה נעימה ומעט כפרית.

שיפוץ חיצוני של הבניין

שיפוץ חיצוני של הבניין כבר דורש הסכמה של מרבית הדיירים, אך אם הוא על רחוב ראשי שיפוץ כזה הוא חובה. אומנם שיפוץ כזה יכול לעלות לכל בעל דירה בבניין כמה עשרות אלפי שקלים, אך התוצאה עולה על ההשקעה מכיוון שהבניין כולו נראה יפה יותר וחדש יותר מה שמעלה את ערכו בכ-10-15%.

חנייה באזורים בעייתיים

יש אזורים בארץ בהם החנייה היא מצרך יקר, ולא מדובר רק על תל אביב. אם יש לכם בבניין גינה שאין בה כלום חוץ מחול, אין שום סיבה שלא תהפכו אותה לחנייה עבור דיירי הבניין. ההשקעה של כל דייר בממוצע בחנייה כזו היא נמוכה מאוד ועומדת על כ-15 אלף שקלים, אך חנייה בבניין באזור בעייתי, יכולה להעלות את ערך הדירה בכ-10%. אין ספק שזה משתלם.

כל שדרוג יכול להיות משמעותי

לרבים נראה שהעלאת ערך הדירה דורשת השקעה משמעותית וחלקם לא יכולים להרשות לעצמם ולפעמים המצב הכלכלי העגום שלהם הוא הגורם מבחינתם למכירת הדירה. אך העלאת ערך דירה לא מחייב תמיד השקעה משמעותית, לפעמים באלפי עד עשרות אלפי שקלים בודדים, אפשר לעשות שינוי, לגרום למי שבא לראות את הבית להרגיש בו נוח יותר ופועל יוצא מכך הוא עליית ערך הדירה. כל מה שאתם צריכים הוא לקחת איש מקצוע מתאים שיבחן איתכם את הבית, שייתן לכם רעיונות וכמובן הצעת מחיר בכדי שתוכלו לעשות שינויים ולהרוויח עליהם. אלו יכולים להיות שיפוצניקים, אינסטלטורים וכמובן מעצבי פנים שייתנו לכם טיפים שיהפכו אתה דירה שלכם לאטרקטיבית יותר.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן