logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

טיפים לפני רכישת דירה

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / טיפים לפני רכישת דירה

טיפים לפני רכישת דירה

החלטתם לרכוש דירה בשעה טובה? מזל טוב! לא משנה אם הדירה היא חדשה או יד שנייה, ההתרגשות בשיאה. בית הוא עוגן, הוא המקום שאמור להיות הבטוח ביותר בשבילנו זה שאנו מגיעים אליו בסוף יום עבודה מתיש ושוהים בו חלק לא מבוטל מחיינו.

רכישת דירה היא גם ההוצאה המשמעותית ביותר בחיים עבור רבים, והיא צריכה להתבצע תוך תשומת לב לפרטים שונים, בהתייעצות עם אנשי מקצוע ועם לא מעט סבלנות. אז הנה כמה טיפים לפני רכישת דירה שיכולים לסייע לכם, לעשות לכם את החיים לקלים יותר וכמובן, לחסוך עבורכם לא מעט כסף.

כתבה מומלצת: טיפים להשוואת מחירי נדל”ן

דיזנגוף 126 תל אביב

מתחילים עם צבירת ידע!

רגע לפני שאתם מתחילים עם הבירורים, עושים את הבדיקות, מקיימים פגישות ומוציאים כספים, קחו לכם תקופה מסוימת שתהיה מוקדשת לצבירת יידע. גם אם אתם לא בעלי משרד שמשווק נדל”ן או מתווכים, אתם יכולים לצבור לא מעט ידע שיהיה לימינכם ברגע האמת. תלמדו ותבינו מהם השלבים השונים, מה צריך לבדוק, איך מתנהלים עם מתווכים, ושלל דברים אחרים חשובים. אם פעם בשביל לצבור יידע רלוונטי הייתם צריכים לרכוש ספרים, לקנות עיתונים כלכליים ולהוציא לא מעט כספים היום המצב שונה לגמרי. עם כמה קליקים ברשת ואתם בעניינים ויכולים ללמוד לא מעט. כמובן, שימו לב מאיפה אתם לוקחים את המידע ווודאו שהוא כמה שיותר אמין.

Money money money

בבואכם להקציב סכום לרכישת הבית ולא משנה אם הוא חדש או יד שנייה, אתם חייבים לדעת שיש עוד לא מעט הוצאות מסביב ומחיר הבית הוא לא הכול. יש תשלום לעו”ד ויש לבדיקות שונות, יש לאישורים ויש כמובן לריהוט שצריך לקנות. תקציב רכישת דירה לא מתחיל ונגמר עם הקנייה עצמה ואתם חייבים לקחת את הכול בחשבון בכדי שלא שתישארו עם בור כזה שיגרום לכם לבעיות שונות בשלב מאוחר יותר.

היצמדו לתקציב

ברכישת דירה יד שנייה, אתם יודעים מראש מהו גודל הדירה וכמה היא עולה ומחליטים בהתאם. כשמדובר על דירה חדשה יש לא מעט פיתויים ולא מעט מפתים, ואתם אלו שעלולים להסתבך. ינסו לשכנע אתכם להוסיף עוד כמה מאות שקלים ולרכוש בית גדול יותר ואסור לכם להתפתות ולחרוג ממסגרת התקציב שהחלטתם עליו. כולנו מכירים סיפורים על כאלו שרכשו דירה מעבר ליכולותיהם, שילמו כמה שנים משכנתא גבוהה ו”נחנקו” עד שנאלצו לבסוף למכור את הבית או הפסידו אותו לבנק. אם אתם לא רוצים להיות מאלו, תהיו קשוחים כבר מההתחלה והבהירו שאין לכם כוונות לחרוג מהתקציב שלכם גם אם זה אומר דירה קטנה יותר ממה שמציעים לכם או שתכננתם לרכוש.

בדיקת הסביבה

אם זהו פרויקט חדש שנבנה זה פחות רלוונטי מכיוון שסביר להניח שאתם יודעים מה אמור להיות בסביבת הפרויקט, אילו מבנים אמורים להיבנות והאם יש איזה שהן סיבות לכך שהסביבה לא מתאימה לכם. בבניין קיים בו אתם מתעניינים בדירה מיד שנייה, חשוב לבדוק את הסביבה כמו שצריך. צריך לבחון את הבניין בשעות שונות ביממה, לאתר מטרדים סביבתיים כמו תחנת אוטובוס, בניין קרוב שעלול לגרום לרעש וכדומה. מצד שני, אם יש לכם ילדים אתם חייבים לבחון גם את היצע החינוך באזור, האם יש בקרבת מקום בית ספר שעונה על הדרישות שלכם, האם יש פארק קרוב, מתנ”ס או כל מבנה חינוכי או ציבורי אחר. חשוב גם לקפוץ לעירייה ולבקש את התכנון העתידי באזור, אתם לא רוצים לגלות כמה ימים אחרי שעברתם לבית החדש שמבנה או פרויקט חדש נבנים בסביבה שלכם והם עלולים להשפיע עליכם שנים רבות.

בעלות, עיקולים ושעבודים

עוד טיפ חשוב ברכישת דירה מיד שנייה הוא בחינה מדוקדקת של מי בעל הבית האמיתי. אפשר לעשות בדיקה בטאבו לאחר שמקבלים תעודת זהות של מי שטוען שהוא בעל הדירה וצריך לוודא שאין עיקולים או שעבודים על הדירה. כשמדובר על דירה חדשה, וודאו שהקבלן הוא בעל הקרקע או שיש עסקת קומבינציה שהקבלן שלכם הוא חלק ממנה. חשוב לבדוק לעומק ולוודא שאכן הכול כשר ומי שטוען שהוא בעל הדירה או הקרקע הוא אכן כזה. אל תתפשרו על שום חשד שהוא קטן כגדול.

בדקו מבצעים אך אל תתנו ללחץ לעבוד עליכם…

יש מבצעי מכירות כאלו ואחרים שמתפרסמים מידי פעם, מבצעים שבחלקם הם אכן אטרקטיביים אך חלקם אינו באמת כזה. חשוב לבחון את המבצעים הללו לעומק ולוודא שאכן מדובר על מחיר מיוחד, לעשות את הבירורים המתאימים והדרושים לשם כך. חשוב לא להיות תחת לחץ בגלל תאריך סיום של מבצע כזה או אחר, עדיף לכם לוותר על מבצע ולעשות את הבדיקות בנחת מאשר ליפול…

תעשו בדק בית

כשמדובר על דירה מיד שנייה, כדאי שתעשו לה בדק בית על ידי חברה מקצועית. חברה כזו תיתן לכם חוות דעת על מצבה של הדירה, על התשתיות הפנימיות בה, על החשמל, המים, האם יש או אין רטיבות בקירות או כל דבר נתון אחר שיכול לסייע לכם להחליט האם לקחת את הדירה ואם כן, האם לנסות להוריד במחיר בשל בעיות כאלו ואחרות בבית.

הכי חשוב – להתייעץ עם אנשי מקצוע

בין אם זה בהחלטה האם לרכוש דירה חדשה או יד ראשונה ובין אם זה בהחלטה על איזו משכנתא לקחת, או בכל נושא אחר שנוגע לרכישת דירה, חשוב שתתייעצו עם אנשי מקצוע מנוסים בתחום. הם אומנם יעלו לכם כסף אך זו הוצאה שעשויה להיות זניחה לעומת הוצאה שיכולה להיות טעות נוראית. חשוב שתקשיבו לאנשי המקצוע, תתנו להם את הקרדיט הראוי, תתייעצו על כל דבר ותעשו שימוש מועיל בליווי הזה.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן