logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

התחדשות עירונית בהרצליה

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / התחדשות עירונית בהרצליה

התחדשות עירונית בהרצליה

הרצליה זו עיר שנמצאת קרוב מאוד לתל אביב או מדויק יותר לומר – כ-10 קילומטרים צפונית אליה, עיר שוקקת חיים עם אוכלוסייה מגוונת, עיר שגובלת ברמת השרון וברעננה ונחשבת לעיר איכותית.

אם אתם רוצים לקנות דירה באזור המרכז, הרצליה היא עיר שבהחלט כדאי לכם לקחת בחשבון. היא קרובה להכול והיא מפותחת והולכת ומתפתחת עוד ועוד, עיר מרשימה עם חוף ים, עם תרבות ופנאי ועם מערכת חינוך מעולה, עיר שהגישה אליה נוחה במיוחד וההתניידות בה גם היא סבירה בהחלט יחסית לעיר במרכז. אז הנה קצת מידע על העיר ולאחריו הסבר מהי התחדשות עירונית.

קצת על הרצליה

הרצליה יוסדה כמושבה לפני כ-100 שנה, ושמה הוא על שם בנימים זאב הרצל הלא הוא חוזה המדינה. היא הוכרזה כעיר בשנת 1960 ויש בה אזור עירוני, אזור שהוקצה לחקלאות ואזור שהוקצה לקייט. היא שייכת למחוז תל אביב ויש לה היסטוריה מפוארת כמושבה שהתפתחה בצורה מרשימה מאוד עד שהפכה לעיר ואם בישראל.

בהרצליה יש שכונות רבות שבהן גרות אוכלוסיות מגוונות, דתיים עם חילוניים, עולים יחד עם ותיקים. בין השכונות הללו אפשר למנות את גן רש”ל, נחלת ישראל, נחלת עדה, שיכון מפ”ם, שכונת נווה עובד, שיכון החיילים המשוחררים, נווה עמל, הרצליה הצעירה, שכונת נוף ים ושכונות נוספות.

חופי הים בהרצליה

אחד מהדברים הייחודיים של העיר הוא שהיא שוכנת על חוף הים מצידה המערבי, ויש בה מספר חופים בהם תושבי העיר כמו גם תושבי חוץ יכולים ליהנות. החופים הללו הינם חוף אכדיה הידוע גם כחוף דבוש, חוף זבולון הקרוי על שם מבנה הבטון שנבנה על ידי יורדי הים זבולון, חוף אפולוניה שהוא רצועת חוף צרה בין הים ואפולוניה (זהו חוף לא מוכרז) וחוף סידני עלי הקרוי על שם במסגד הסמוך.

האוכלוסייה בעיר

הרצליה ידועה באוכלוסייה האיכותית שגרה בה, ולא רק בהרצליה פיתוח. בהרצליה יש היום כ-100,000 תושבים, והיא נמצאת במקום ה-8 במדד החברתי כלכלי. אחוז הזכאים לתעודת בגרות מבין מסיימי התיכון עולה על ה-80%, והשכר הממוצע של תושב העיר עולה משמעותית על השכר הממוצע הארצי.

חינוך ותחבורה

עוד שני פרמטרים בהרצליה שהופכים אותה לעיר בעלת ביקוש גבוה במרכז, ולמעשה אחת המבוקשות בישראל. מערכת החינוך בהרצליה היא מהמובילות בארץ, היא כוללת בתי ספר, גני ילדים ותיכונים שמתאימים לכולם, דתיים וחילוניים. בנוסף לאלו יש בהרצליה גם תיכונים אקסטרניים פרטיים, כמו גם המרכז הבין תחומי בהרצליה שהינו מוסד אקדמי פרטי.

בכל מה שנוגע לתחבורה, יש אוטובוסים שחוצים את העיר כמו גם אוטובוסים ממנה ואליה, יש תחנת רכבת שמקשרת לצפון ולדרום, יש שדה תעופה אזרחי ויש כבישים עירוניים ובין עירוניים מפותחים.

מהי התחדשות עירונית?

גם בהרצליה יש אזורים בהם מתבצעים פרויקטים של התחדשות עירונית, ולאחר שהבנו למה כדאי לגור דווקא בהרצליה, כדאי להבין מהי התחדשות עירונית.

התחדשות עירונית היא שם כולל להליך שיקום של אזורים מסוימים שהתדרדרו מבחינה חברתית, מבחינה פיזית או מכל בחינה אחרת.

יש דרכים שונות בהן מתבצע הליך התחדשות עירונית, והוא יכול להגיע בשל צרכים שונים. כך לדוגמא אם יש שכונה בה יש בתים ישנים נמוכים, בתים בהם הקרקע לא יכולה להיות מנוצלת כמו שצריך, יזמים מגיעים ומתחילים לעבוד על התחדשות עירונית מקומית או במילים אחרות, על פרויקטים של פינוי ובינוי. כך גם באזורים ושכונות בהם הדיירים הוותיקים הולכים אט אט לעולמם או עוברים למוסדות סיעודיים והצעירים שעוברים לגור במקומם מעוניינים לחדש את האזור, את התשתיות ואת כל מה שמסביב.

התחדשות עירונית יכולה אם כן להיות במסלולים שונים והנה העיקריים:

  • פינוי בינוי – פינוי בינוי הוא כפי שהוא נשמע בדיוק. מדובר על פינוי של בתים נמוכים או כאלו שמפריעים לניצול מלא של הקרקע, בכדי לבנות בניינים גבוהים עם דירות רבות. לא פעם הדיירים הללו לא מסכימים לפינוי כזה למרות שהוא משתלם במיוחד מכיוון שבזמן ההריסה והבנייה הם מקבלים דירות חלופיות ולאחר הבנייה דירות חדשות בסטנדרט בנייה הרבה יותר גבוה וכמובן, אי אפשר להשוות את ערך הדירה החדש לישנה, ובמקרים של סירוב יש דרכים חוקיות לשכנע אותם להסכים ואף לכפות זאת עליהם. בסופו של התהליך נבנים במקום בניינים חדשים והעיר מתחדשת.
  • תמ”א 38 – תמ”א 38 היא תוכנית לחיזוק מבנים ישנים, חיזוק שנועד לוודא שהם יעמדו ברעידת אדמה עתידית. הבניינים שנבנו לפני שנת 1980 אז נכנס לתוקפו התקן המחמיר, לא חזקים ועלולים להתמוטט בעת רעידת אדמה. התוכנית פותרת את בעיית המימון של חיזוק המבנים, כך שלא המדינה ולא הדיירים עצמם יצטרכו לשלם על כך. מי כן משלם? היזמים או הקבלנים שלוקחים על עצמם את הפרויקט. הם מדרבנים את הדיירים באמצעות תוספת ממ”ד, מרפסת או הטבות אחרות, והם בעצמם מקבלים זכויות בנייה מהמדינה לבנות עוד קומות ועוד דירות אותן הם מוכרים ומרוויחים. תמ”א 38 גם היא חלק מהתחדשות עירונית מכיוון שלוקחים בניינים עם כמות מסוימת של דירות, משפצים אותם ומוסיפים להם עוד דירות.

מגוון דירות בהרצליה

הרצליה היא אם כן עיר מרתקת, עיר מיוחדת עם המון סיבות למה לגור בה. זו היא עיר שיש בה גם לא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית ואם אתם רוצים לקנות בה, כדאי לבחון את הפרויקטים בהרצליה שעשויים לאפשר לכם לקנות דירה במחיר אטרקטיבי.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן