logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

תמ”א 38 והתחדשות עירונית – שאלות ותשובות

גלובלינקס התחדשות עירונית / תמ”א 38 והתחדשות עירונית – שאלות ותשובות

מהי תמ”א 38?

תמ”א 38 הינה תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה, שאושרה על ידי ממשלת ישראל בשנת 2005, ומטרתה לחזק מבנים ישנים אשר נבנו לפני שנת 1980, ולפיכך אינם עומדים בתקן המחמיר של מיגון וכן חיזוק מבנים כנגד רעידת אדמה (ת”י 413).

 

מהו ההבדל בין תמ”א 38 תיקון 3 לתמ”א 38 תיקון 2?

תמ”א 38 תיקון 3 – כולל חיזוק מבנה קיים כנגד רעידות אדמה והוספת קומות חדשות לבניין קיים ואילו תמ”א 38 תיקון 2 פינוי בינוי הינו הריסה והקמה של בניין חדש.

 

האם אני זכאי לזכויות מכוח תמ”א 38?

הזכויות המוענקות מכוח תמ”א 38 הינן למבנים שההיתר לבנייתם ניתן לפני 1980, שגובהם עולה על שתי קומות (קרי, שלוש קומות ומעלה). למבנים קטנים יותר אשר בהם פחות מ-3 קומות מעניקה תמ”א 38 זכויות בניה מצומצמות יותר.

 

מהו סל הזכויות שניתן במסגרת תמ”א 38 ?

הוספת יחידות דיור על בניינים קיימים במסגרת תמ”א 38 נעשית בצורות שונות כגון, הוספת עד 2.5 קומות בשטח המבנה, סגירת קומת עמודים, הוספת אגף או הריסת הבניין והקמתו בחדש במסגרת תמ”א 38  תיקון 2 – פינוי ובינוי. בנוסף, ניתן להגדיל את הדירות הקיימות ב- 25 מ”ר נוספים ובמרפסת שמש.

 

כיצד מסייעת תמ”א 38 להתחדשות עירונית ולשיפור חזות המבנה ?

על-ידי בניה חדשה על גג המבנה של דירות גג יוקרתיות או הריסת המבנה והקמתו מחדש (תמ”א 38 תיקון 2 – פינוי בינוי) כל המבנה זוכה לשדרוג אדיר, הן עקב חיזוקו, הן במערכותיו החדשות, והן באיכות החיים של הדיירים. המרפסות החדשות, “העלמת” המזגנים מחזיתות המבנה לתוך מסתורים דקורטיביים והשימוש בחומרים איכותיים לחיפוי החזית, משנים לחלוטין את צורת המבנה ואופיו.

 

מה הקשר בין חיזוק המבנה מפני רעידות אדמה לבין מיגונו הביטחוני ?

ניתן לשלב חיזוק מבנה מפני רעידות אדמה עם פעולה לשיפור מיגון המבנה, על ידי שילוב בין מימוש הזכויות מכוח תמ”א 38 לבין הקמת מרחב מוגן דירתי (ממ”ד) או משותף לכל המבנה. לדוגמא: במסגרת מימוש תמ”א 38, ניתן יהיה להוסיף לדירות שטח של עד 25 מ”ר – חלק משטח זה יכול לשמש כמרחב מיגון דירתי (ממ”ד). בנוסף, במידה ונוסף למבנה טור ממ”דים (ממ”דים הבנויים לאורך כל גובה המבנה – אחד על גגו של השני), הוא יכול להוות גם אלמנט קונסטרוקטיבי המחזק מפני רעידות אדמה. כמובן שחובה להתייעץ עם מהנדס מורשה בדבר השילוב המתאים ביותר למבנה שלכם.

* התוכן המופיע בדף זה הינו מידע כללי בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ תכנוני ו/או ייעודי ופרטני מטעם החברה.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן