logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

התחדשות עירונית בתל אביב: הזדמנות להשקעה מצוינת

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / התחדשות עירונית בתל אביב: הזדמנות להשקעה מצוינת

התחדשות עירונית בתל אביב: הזדמנות להשקעה מצוינת

כבר שנים שהמושג “התחדשות עירונית” מככב בכותרות ובכל הקשור לתחום הנדל”ן. התחדשות עירונית היא שם כולל למגוון מהלכים נדלניים הנעשים בשיתוף יזמים, קבלנים וכמובן העיריות והרשויות המקומיות השונות. 

 

אך בעוד ששימור מבנים ושינויי ייעוד של קרקעות אינם מדברים לקהל הרחב, נדמה שהזירה הנדל”נית מבעבעת וגועשת סביב פרויקטים של פינוי בינוי ותמ”א 38 המהווים חלק משמעותי בכלל מיזמי ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ. כולם רוצים לתפוס נכסים חמים רגע לפני שהשלימו תהליך שיפוץ ובניה של תמ”א 38 או לפני סיום בניה של בניין חדש הקם על אדמותיו של בניין ישן ורעוע. 

כולם מדברים על תמ”א 38 אבל מהי בכלל?

תמ”א 38 היא תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים וישנים בפני רעידות אדמה. זוהי אחת הפעולות העיקריות שנוקטת המדינה להתגוננות מפני הרס וסכנה אשר עשויים להיגרם כתוצאה מרעידת אדמה. 

 

התוכנית מאפשרת קבלת תמריצים כמו זכויות בניה נרחבות על מבנים קיימים בתמורה לחיזוקם.

 

בנייני מגורים שנבנו עד שנת 1980 יכולים להשתתף בתכנית. על מנת שדיירי הבניין יוכלו לקיים התקשרות עם חברה יזמית כדי לערוך בבניין שינויים ובניה בהתאם לתמ”א 38, עליהם להוות רוב של 66 אחוזים מבעלי הדירות הבניין. רק כאשר קיים רוב כזה, בעלי הדירות רשאים להתקדם להסכם עם היזם או הקבלן, להעניק להם את זכויות הבניה בהתאם למתן האישורים וההיתרים מהרשות המקומית, ולצאת לדרך משותפת שבסופה יהנו מבניין משופץ, יפה וחזק, דירות מרווחת ובטוחות יותר והוספת דירות לבניין. 

מי מרוויח בפרויקטים של התחדשות עירונית? כולם!

בעלי המבנים הישנים נהנים מהעניין מכיוון שדירתם הישנה הופכת תוך מספר שנים וללא שום השקעה כספית מצידם, לפנינת נדל”ן חדשה ובטוחה יותר. היזמים נהנים משטח נדל”ן אותו הם יכולים להרחיב וליצור רווחים ממכירת הדירות הנוספות. העירייה נהנית ממתחמי מגורים חדשים, בטוחים ויפים יותר אשר משפרים את תדמיתן של השכונות ומושכים תושבים חדשים ומשפרי דיור. ואחרונים חביבים אשר נהנים מחגיגת ההתחדשות הזאת הם המשקיעים ורוכשי הדירות החדשים – אלה שמחפשים הזדמנויות טובות ורוכשים נכס במחיר נמוך יחסית אשר תוך מספר שנים עובר מהפך דרמטי ומעלה את ערכו באופן משמעותי. 

 

מסתמן שפרויקטים של התחדשות עירונית משרתים את האינטרסים של כולם – הן של היזמים והקבלנים, הן של בעלי הדירות, הן של הרוכשים והמשקיעים והן של דיירי השכונה. 

אם כך, למה לא קמים פרויקטים כאלה בכל מקום?

הקמת פרויקט פינוי בינוי או תמ”א 38 אינה עניין פשוט וכולל בירוקרטיה מסועפת, אינספור אישורים, הסכמה של רוב בעלי הדירות בבניין המיועד לפרויקט ויצירת תכניות יזמיות שמותאמות מצד אחד לאופי, לתשתיות השכונה ולהיתרי הבניה ומצד שני עם שורת רווח מספקת. כאשר ניתן לסמן וי על כל הסעיפים הללו וכמה נוספים – אפשר לצאת לדרך. כיום אנחנו רואים יותר ויותר פרויקטים של פינוי בינוי ותמ”א 38 ברחבי הארץ. בכל מקום בו יש בנייני מגורים ישנים אשר בנויים על שטח בעל פוטנציאל, ניתן להקים פרויקט חדש. אך ככל נדל”ן ישראלי, גם כאן, הביקוש הגבוה ביותר לרכישת דירות בתהליכי התחדשות עירונית הוא באיזור המרכז ובתל אביב בפרט. 

מה הופך את מרכז הארץ ותל אביב למבוקשות כל כך בקרב רוכשי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית?

מרכז הארץ הוא לב ליבה של ישראל. זה המקום בו הכל קורה – אירועי תרבות גדולים, פעילויות, ריכוז גבוה של בתי חולים מתקדמים, מוסדות חינוך איכותיים, תחבורה ציבורית ענפה לכל חלקי הארץ ומתחמי תעסוקה רבים, גדולים ומובילים. אזרחים ישראלים רבים רוצים לגור באזור המרכז וככל שהביקוש עולה, כך עולים איתו המחירים. זוגות צעירים מעדיפים לגור במרכז הארץ כדי להעניק לילדים שלהם חינוך איכותי יותר וליהנות מקרבה של מקומות העבודה לביתם, צעירים אוהבים לגור באזור המרכז בגלל מקומות הבילוי הרבים, אירועי התרבות והפנאי והקרבה לבתי קפה, מסעדות, פארקים ומוקדי עניין נוספים וגם האוכלוסייה המבוגרת מעדיפה לגור באזור המרכז וליהנות מנגישות גבוהה ונוחה לשלל מקומות. 

 

מכיוון שמחירי הדיור באזור המרכז הם הגבוהים בארץ, אנשים רבים נאלצים להתפשר על חלומם ולרכוש דירה באזורים מרוחקים יותר או לחילופין להתפשר על גודל ואיכות הדירה על מנת שיוכלו לגור באזור המרכז. 

התחדשות עירונית בתל אביב והמרכז

פרויקטים של התחדשות עירונית מציעים פתרון ביניים למי שמעוניין ליהנות מדירה חדשה ומרווחת במחיר נמוך יחסית. משום כך אנשים רבים מחפשים אחר דירות ובניינים שנמצאים בשלבי התחדשות עירונית. כך הם יכולים לרכוש דירה ישנה או דירה בתהליך שיפוץ או בניה במחיר נמוך ממחירה של דירה חדשה, ובתוך זמן קצר ליהנות מדירה חדשה, מרווחת ובטוחה יותר בבניין שנראה ממש כמו חדש. 

 

התחדשות עירונית בתל אביב מהווה מוקד משיכה משמעותי של משקיעים ורוכשי דירות למגורים. מה שקורה באזור המרכז, מתרחש באופן גדול ודרמטי יותר בתל אביב.

 

תל אביב היא אחת הערים המובילות בעולם ברמת האטרקטיביות שלה. זוהי עיר ללא הפסקה אשר אוספת בתוכה תערובת אנושית מגוונת ומעניינת, ארכיטקטורה עשירה ואקלקטית, שפע של תרבות ופנאי, מקומות תעסוקה רבים, הייטק משגשג, פארקים גדולים, נחל ירקון אחד ורצועת חוף יפיפיה. לא במקרה כל אלה הופכים את תל אביב לעיר המבוקשת ביותר בארץ בקרב שוכרים ורוכשי דירות.

 

חברת גלובלינקס בונה באזור המרכז ובתל אביב מגוון פרויקטים של התחדשות עירונית הכוללים תמ”א 38. הפרויקטים נבנים בסטנדרט בניה איכותי ומוקפד ביותר, תוך תשומת דגש על מרחב המחייה של הדיירים, חיזוק איכותי של המבנים והוספת ממ”ד, עיצוב ובניה של מעטפת בניין יפה ויוקרתית והשבחת הבניין כולו. 

 

חברת גלובלינקס הינה אחת החברות הוותיקות והמובילות בארץ בתחום של התחדשות עירונית ומציעה ללקוחותיה מגוון פרויקטים מהשורה הראשונה במיקומים אטרקטיביים. 

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן