logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

מדריך תמ”א 38 לנציגות הבניין

גלובלינקס התחדשות עירונית / מדריך תמ”א 38 לנציגות הבניין
כל השלבים בדרך לתמ”א 38

מעוניינים לקדם פרויקט של התחדשות עירונית בבניין? ביצוע פרויקט שכזה מסוג תמ”א 38, הוא פרויקט מורכב, מאתגר וממושך, המצריך מתחילתו ועד סופו ליווי וייעוץ של אנשי מקצוע מוסמכים המכירים את התחום על כל מרכיביו התכנוניים, המשפטיים, המיסויים, ההנדסיים וכיו”ב.

כדי להקל עליכם בתהליך ריכזנו לפניכם מדריך קצר להתנהלות נכונה לקידום פרויקט תמ”א 38 בבניין שלכם – להלן 8 המלצות חובה לנציגות הבניין בהתנהלות בפרויקט מסוג תמ”א 38:

  1. מינוי נציגות בניין – מומלץ לבחור נציגות שתפקידה לרכז את הטיפול בפרויקט ולהביאו לאישור של יתר בעלי הדירות לצורך בחירת יזם שיבצע את הפרויקט.
  2. התקשרות עם אנשי מקצוע – כאמור, ביצוע תהליך מסוג זה הוא הליך מקצועי ומורכב, הדורש ליווי וייעוץ מקצועי מתחילתו ועד סופו – מומלץ לבעלי הדירות לנהל את שלב המו”מ, להיות מלווים בשלב זה באנשי מקצוע, דוגמת עורך דין שיטפל בהיבט המשפטי ומפקח שיהיה אמון על ההיבט ההנדסי.
  3. בחירת היזם לביצוע הפרויקט – בשלב זה בעלי הדירות צריכים לבחור בצורה מושכלת את היזם שיבצע את פרויקט מורכב מסוג תמ”א 38 – בשלב זה מומלץ לבדוק את תמהיל הפרויקטים של היזם, האיתנות הפיננסית והביטחונות שביכולתו להציע ולבחון את הצעת הפרויקט מטעמו.
  4. הכנת הסכם לחתימה – מומלץ מאוד כי שלב זה יתנהל במעורבות מלאה של עורך הדין מטעם הדיירים. ההסכם יכלול את מפרט המכר של הדירות ויכלול את כל שלבי הפרויקט וכן את הזכויות של הדיירים (ביטחונות, מועדים, אחריות, ביטוח). בשלב זה, אם הדיירים טרם מינו מפקח מטעמם – מומלץ שיעשו זאת בהקדם.
  5. אישור התוכניות בטרם קבלת היתר – לאחר החתימה על ההסכם לביצוע תמ”א 38 בבניין, על היזם להכין את התוכניות לביצוע הפרויקט לאישור בעלי הדירות, באמצעות המפקח מטעמם, ובכפוף לאישורם, הללו יוגשו לאישור וועדת התכנון המקומית.
  6. קבלת היתר ותחילת העבודות  לאחר הינתן היתר הבנייה, היזם יכול להתחיל בעבודות הביצוע באתר הבנייה. בשלב זה מומלץ לערב באופן אקטיבי את מפקח הדיירים לפיקוח אחר עבודות הביצוע במקום.
  7. ביצוע העבודות בבניין – במהלך תקופת העבודות, כאמור, חשוב ביותר שהדיירים יהיו מעורבים בכל שלב, וזאת באמצעות מפקח מטעמם, וכן באמצעות הנציגות שנמצאת בקשר ישיר אל מול היזם ובעלי המקצוע בשטח. כמו כן, יש לקבל את כל הפרטים של בעלי המקצוע בתחום, לרבות מנהל העבודה באתר.
  8. סיום הפרויקט – בסיום העבודות, מומלץ לנציגות, ביחד עם המפקח מטעמה, לערוך בדיקה מקיפה כי העבודות בוצעו כהלכה. היה ויתגלו ליקויים יש לערוך פרוטוקול בין הצדדים.

למילוי שאלון מתעניין תמ”א 38, לחץ כאן >>

תהליך התחדשות עירונית מסוג תמ”א 38 ו/או פינוי בינוי, הינו תהליך הדורש סבלנות, הקפדה על פרטים וליווי מקצועי. אנו ממליצים לנציגות הבניין, בבואה לקדם פרויקט זה, ללמוד את התחום, לקבל כמה הצעות ולבחון כל הצעה לגופה – תוך קבלת החלטה מושכלת שתטיב עם כל דיירי הבניין ותביא לחיזוק הבניין ולהשבחת דירות הדיירים.

* מאמר זה מובא כמידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ הנדסי ו/או משפטי מטעם החברה.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן