logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

פרויקט תמ”א 38

פרויקט תמ”א 38

מדוע יש צורך בפרויקטים של חיזוקי מבנים? מה מרוויחים מכך בעלי הנכסים? אילו שינויים נכללים בפרויקטי ההתחדשות העירונית? מה המשמעות של פרויקטים אלו?

אין ספק כי אחד הפרויקטים החשובים ביותר המתקיימים במדינת ישראל בימים אלו ובשנים האחרונות הוא פרויקט תמ”א 38. אותה תוכנית מתאר ארצית המיועדת לכל ערי ישראל מטרתה העיקרית היא חיזוקם של כל אותם מבנים ישנים אשר אינם עומדים בתקן החדש. חיזוק המבנים מטרתו היא עמידות במקרים של רעידות אדמה. באזור גיאוגרפי זה צפויה התמודדות עם רעידת אדמה ועל כן הוחלט על פעולות עידוד עבור בעלי הנכסים לחיזוק המבנים.

בכדי לקבל את האישור הסופי להשתתפות באותו פרויקט תמ”א 38 יש צורך כי יתקיימו מספר תנאים הכרחיים. בראשו ובראשונה בפרויקט זה יכולים להשתתף מבנים אשר נבנו לפי שנת 1980. ישנם מקרים יוצאי דופן בהם מבנה שנבנה לאחר התאריך 1.1.1980 ניתן יהיה לחזקו, זאת בתנאי שהיתר הבניה ניתן לפני התאריך הנקוב.

כמו כן תנאי נוסף וחשוב להשתתפות בפרויקט זה הוא חתימתם של בעלי הנכסים כהסכמה לאותו פרויקט תמ”א 38. על מנת לחזק את המבנה בלבד נדרשת חתימתם של רוב בעלי הנכסים. על מנת ליצור שינוי מבני כזה או אחר בבניין נדרשת חתימתם של 60 אחוזים מכלל בעלי הנכסים ועל מנת להרוס את המבנה ולבנות חדש במקומו יש צורך בחתימתם של כל בעלי הנכסים.

מי הוא המרוויח הגדול?

כל בעל נכס אשר יסכים להיות חלק מתוכנית מתאר ארצית כזו יעלה בעשרים אחוזים לפחות את ערך נכסו, זאת על פי הערכת שמאי מומחה. כמו כן בכל אחת מהפרויקטים של תמ”א ניתן יהיה להוסיף מרפסת שמש וכמו כן עוד חדר נוסף. במקרים של פינוי בינוי ניתן אף לעלות את ערך הנכס ב-40 אחוזים.

איך יראה הבניין שלכם?

שינוי המבנה יכלול בין היתר עיצוב ושיפוץ הבניין הישן כולל חיפוי חדש, הוספת מעלית, הוספת עוד קומות כמו כן ניתן יהיה לסגור את הקומה המפולשת (קומת העמודים). ההתחדשות העירונית תגרור אחריה שיפור התשתיות של האזור כולו.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן