logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

חיזוק מבנים לרעידות אדמה

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / חיזוק מבנים לרעידות אדמה

חיזוק מבנים לרעידות אדמה

באזורנו חולף השבר הסורי אפריקני ועל פי כל הגורמים המקצועיים קיימת סבירות גבוהה כי ביום מן הימים תתכן רעידת אדמה משמעותית באזור זה. לפיכך אושרה תכנית מתאר ארצית אשר מטרתה היא לאשר את חיזוקם של מבנים ישנים וכאלה אשר לא נבנו על פי התקן החדש. הבניה על פי התקן החדש החלה בשנת 1980. על כן מבנים אשר נבנו עד שנת 1980 מיועדים לחיזוק.

על מנת לעודד חיזוק מבנים אושרו שינויים ושיפורים כאלה ואחרים לטובת בעלי הנכסים. אולם על מנת לעמוד בקריטריונים יש צורך כי יתקיימו מספר תנאים לטובת אותו חיזוק מבנים לרעידות אדמה. אחד התנאים הוא כאמור תאריך מתן היתר הבניה. יתכן ובמקרים מסוימים היתר בניה ניתן לפני ה-1.1.1980 והבניה החלה במועד מאוחר יותר, במקרים אלו ניתן להכיל את אותה תוכנית מתאר על המבנה.

תנאי נוסף והכרחי לא פחות הוא אישור בכתב של מהנדס בניה מוסמך. אישור זה יינתן רק לאחר בדיקת עומק שיעשה מהנדס הבניין ויאשר כי אכן במבנה קיימת סכנה ואכן יש צורך בחיזוקו המיידי. התנאי השלישי הוא כאמור הסכמתם של רוב דיירי הבניין לביצוע פרויקט חיזוק מבנים לרעידות אדמה. במקרים של הריסת הבניין ובניית בניין חדש יהיה צורך בחתימת כל בעלי הנכסים.

מהם היתרונות של חיזוק המבנה?

ראשית כל חיזוק מבנה וקבלת תוכנית המתאר הארצית תשדרג באופן משמעותי ביותר את ערך הנכס. על פי גורמים מקצועיים כל נכס משודרג מעלה את ערכו בעשרים אחוזים לפחות ולעיתים עליית ערך הנכס יכולה להגיע עד לארבעים אחוזים. כמו כן יזכה כל בעל נכס לתוספת של חדר ממ”ד נוסף ולמרפסת שמש. במקרים של פינוי בינוי ניתן יהיה לשדרג את קומת המגורים.

איך זה ישפיע על סביבת הבניין?

חיזוק המבנים יכלול בין השאר שינוי ועיצוב מחדש של הבניין. הווה אומר חיפוי חיצוני, תוספת של קומות נוספות לבניין קיים, הוספת מעלית, הוספת חניות ומחסנים, סגירה ומילוי קומה מפולשת ועוד.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן