logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

דירת יוקרה מפרויקט תמ”א 38

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / תמ"א 38  / דירת יוקרה מפרויקט תמ”א 38

דירת יוקרה מפרויקט תמ”א 38

אם אתם רוצים לגור בדירת יוקרה, יש עוד רבים כמוכם שמחפשים את החיים הטובים. דירת יוקרה היא דירה נוחה יותר וכיפית יותר, דירה עם אלמנטים שהופכים את החיים למהירים יותר ופשוטים יותר, ובסופו של דבר זו דירה שנראית נהדר והכי חשוב – לטעמכם. אבל מה הופך דירה רגילה לדירת יוקרה? מה ההגדרה של דירה כזו?

למעשה, יוקרה היא מונח גג. היא יכולה להתייחס לפרמטרים שונים שלא כולם חייבים להתקיים אבל גם חלק מהם, הופכים את הדירה לכזו. דירת יוקרה מושפעת ממשתנים כמו נוחות, מיקום, חוויה, גודל הדירה, אסתטיקה וכמובן עיצוב של הדירה.

יוקרה היא לא מושג חד משמעי. דירת יוקרה לדוגמא יכולה להיחשב כזו רק בגלל המיקום שלה, כך לדוגמא אם היא ממוקמת על גג בניין רב קומות בתל אביב, אבל התכולה שלה לא תתאים להגדרה. לעומת זאת, דירה יכולה להיות מעוצבת בצורה מדהימה, לכלול אלמנטים יוקרתיים שונים, אך להיות בבניין שנחשב לפשוט ובאזור פשוט, ואפילו בקומות התחתונות של הבניין.

דירת יוקרה היא מטבע הדברים דירה יקרה. אך גם כאן, יש משתנים שמשפיעים על המחיר ואחד מהם הוא איפה ממוקמת הדירה, האם היא על מגדל גבוה או בבניין פשוט. כך שאם אתם רוצים לקנות דירת יוקרה אבל התקציב שלכם בעייתי מעט, יש לכם אופציה מצוינת לדירה כזו במחיר אטרקטיבי יחסית לדירות יוקרה, וזו דירת יוקרה מפרויקט תמ”א 38.

מהו פרויקט תמ”א 38?

בשביל להבין למה מחירי דירות יוקרה נמוכים יותר בבניינים שבהם בוצע פרויקט תמ”א 38, צריך להבין מהו בכלל תמ”א 38. חשוב רק לציין שהדירות לא נופלות באיכותן והבניינים בהם הן נבנות אלו בניינים רגילים לכל דבר.

מדינת ישראל מתמודדת עם לא מעט איומים במהלך השנים, מהם איומים בטחוניים איתם יש לה לא פעם מה לעשות כדי למנוע אותם, ומהם איומים “טבעיים” או במילים אחרות, כאלו שיד אדם לא יכולה לשנות. העיקרי שבה הוא החשש מפני רעידת אדמה משמעותית, רעידת אשמה שתגרום לנזק רק וללא מעט נפגעים. רעידת אדמה כזו תשאיר את אותותיה בעיקר על מבנים חלשים יחסית, ובמדינת ישראל המבנים החלשים הללו, אלו שנבנו בתקנים המחמירים פחות בעבר, הם בניינים שנבנו לפני שנת 1980.

בשביל להבין למה זה ככה, צריך להבין את התהליך. עד שנת 1975 תקן הבנייה היה הרבה פחות מחמיר ממה שהוא היום. החומרים היו איכותיים פחות, סטנדרט הבנייה היה נמוך יותר, והתוצאה היא מבנים מסוכנים ברעידת אדמה. בשנת 1975 נכנס לתוקפו תקן 413 לבנייה, תקן בעל פרמטרים מחמירים שהחל להיאכף ולהיות תקן חובה, מה-1 בינואר 1980.

אז מה עושים עם כל המבנים שנבנו לפני? צריך הרי לחזק אותם. מיותר לציין שעלות חיזוק של כל המבנים הללו היא אסטרונומית. מדובר על מיליארדי שקלים שהמדינה תתקשה לממן. בשביל להתמודד עם הבעיה נולדה תמ”א 38, התוכנית לחיזוק מבנים, תוכנית שתכליתה היא לדרבן הן את דיירי אותם מבנים והן יזמים וקבלנים לבצע את החיזוק על חשבונם.

מה כל אחד מהצדדים מרוויח?

תמ”א 38 היא תוכנית בה כל אחד  הצדדים מרוויח, המדינה, היזם והדיירים.

  • המדינה – מדינת ישראל היא מדינה עם הוצאות גבוהות מאוד, הוצאות שלא לכל מדינה יש. אחת מהסיבות לכך היא האיומים הביטחוניים שיש סביב מדינת ישראל, ותקציב הבטחון הוא התקציב הגבוה ביותר. בישראל יש גם לא מעט לאיפה לנווט את הכסף, לבריאות, לחינוך, לפתירת בעיות חברתיות ואיפה לא… ברור אם כן שכל שקל שייחסך יכול ללכת למטרות טובות אחרות, וחיסכון של סכומי כסף אדירים יכול לעשות רק טוב.
  • היזמים – היזמים כמובן מרוויחים לא מעט מהעניין, וזו הסיבה שיש יותר ויותר יזמים וקבלנים שפונים לכיוון הזה. הם לא סתם מבצעים את החיזוק על חשבונם, אלא מקבלים תמורה ענקית מהמדינה על כך. מהי התמורה? זכויות בנייה שונות שמאפשרות להם לבנות כמה דירות בבניין כזה דירות שיכולות להיות דירות רגילות או דירות יוקרה, ואת הדירות הללו הם מוכרים ומרוויחים עליהן הון. יש אפשרויות שונות במסגרת תמ”א 38 שכל אחת מהן צריכה כמובן את האישור של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, והוועדה רשאית לאשר אחת או יותר מהפעולות הבאות: או רק חיזוק של המבנה, או הקמה של עד שתי קומות נוספות לבנייה של גירות חדשות, או הרחבה של השטח שמתחת או הקמת אגף נוסף בבניין לדירות חדשות, או הקמת קומה חלקית נוספת בשטח של עד מחצית משטח הקומה שמתחתיה.
  • הדיירים – הדיירים מרוויחים קודם כל בניין בטוח יותר לרעידות אדמה. אבל מכיוון שהם סובלים לא מעט בפרויקט כזה, הם צריכים להיות מפוצים ופיצוי כזה יכול להגיע בדמות הרחבת יחידות הדיור הקיימות מה שחייב לכלול ממ”ד, מרפסת חדשה לדירה, מעלית, אינטרקום, עיצוב כזה או אחר של הבניין, השלמת חניות והטבות אחרות.

דירת יוקרה בפרויקט תמ”א 38 – הפתרון שלכם!

אם אתם מחפשים דירת יוקרה ורוצים לדעת יותר ולהרחיב את האופציות שלכם, כדאי מאוד שתבחנו דירות יוקרה מפרויקט תמ”א 38. דירות כאלו עשויות להיות לא פחות יפות ויוקרתיות, עשויות לאפשר לכם להגשים את החלום ועשויות להיות נוחות עבורכם במחיר.

תמ”א 38 היא תוכנית גאונית שמראה שעם קצת חשיבה מחוץ לקופסא אפשר למצוא פתרונות כמעט לכל דבר. פתרון כזה הוא גם לאלו שמחפשים דירות יוקרה וכדאי לכם בהחלט לדעת יותר!

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן