logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

הסכם פינוי בינוי

הסכם פינוי בינוי

עבור מי מתאים הסכם התחדשות עירונית? האם כל מבנה ניתן לפנותו ולבנות במקומו מבנה חדש? מה המטרה העיקרית של פרויקטים אלו? מה המשמעות של אותה ההתחדשות העירונית?

המטרה העיקרית של פרויקט פינוי בינוי או פרויקט תמ”א אחר הוא חיזוק המבנה על מנת שיהיה עמיד בזמן רעידות אדמה. מבדיקות עומק שנעשו עולה כי המבנים שנבנו עד שנת 1980 אינם עמידים דיו במקרי קיצון של רעידות אדמה ולכן החל משנת 1980 שונה התקן. על כן יש לכל בעלי הנכסים אפשרות לחזק את המבנה שלהם, אולם על מנת שזה יקרה יש צורך כאמור לעמוד במספר תנאים הכרחיים.

יש צורך בחתימתם של רוב דיירי הבניין על מנת לאשר פרויקט כזה או אחר. במקרה של חיזוק המבנה בלבד יש צורך בחתימתם של רוב רגיל, במקרה של הרחבות דירה ושינוי מבני יש צורך בחתימתם של שישים אחוזים מבעלי הנכסים. אולם על מנת לבצע ולאשר הסכם פינוי בינוי יש צורך בחתימתם ואישורם של כל בעלי הנכסים.

הסכם פינוי בינוי הווה אומר הריסת המבנה הישן ובמקומו יבנה מבנה חדש. התנאי השני לאישור הליך זה הוא חתימתו של מהנדס בנין מוסמך. אישור זה יינתן רק לאחר בדיקה מעמיקה והכרה בכך שיש צורך בחיזוק מבנה. כמו כן ישנם מקרים בהם המבנה נבנה אחרי תחילת שנת 1980 אולם היתר הבניה ניתן לפני תאריך זה.

למי טוב הסכם פינוי בינוי זה?

כל בעל נכס אשר ישתתף בתוכנית מתאר כזו או אחרת ישדרג באופן משמעותי ביותר את נכסו. נכס משודרג הווה אומר כי לאחר הרס המבנה הישן יזכה בעל הנכס לדירה גדולה יותר עם תוספת של חדר ומרפסת שמש. כמו כן על פי הערכות מקצועיות של שמאי יעלה ערך הנכס בעשרים עד ארבעים אחוזים לפחות.

איך יראה הבניין החדש?

כאמור בפרויקטים בהם יהיה צורך להרוס את המבנה ולבנות חדש במקומו יוקם מבנה רב קומות כאשר כל האזור כולו ישודרג על ידי הוספת מקומות חניה ומחסנים עבור כל דירה. כמו כן ההתחדשות העירונית תכלול גם שיפורים בתשתיות.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן