logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

כיצד ניתן למצוא דירות למכירה בשלב מוקדם של פרוייקט תמ”א 38

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / כיצד ניתן למצוא דירות למכירה בשלב מוקדם של פרוייקט תמ”א 38

כיצד ניתן למצוא דירות למכירה בשלב מוקדם של פרוייקט תמ”א 38

מחפשים דירה בשלב מוקדם מפרויקט תמ”א 38? הגעתם אל המקום הנכון. אנחנו ב”גלובלינקס” נשמח לסייע לכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בהקדם!

אם אתם זוג צעיר או מבוגר, עם או בלי ילדים או בכלל רווקים או בכל סטטוס אחר, סביר להניח שאם עוד לא קניתם דירה משלכם תקנו מתישהו. דירה כזו יכולה להיות דירה חדשה או יד שנייה ולכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות כשברור שדירה חדשה עדיפה על פני דירה ישנה אם אתם יכולים להרשות לעצמכם.

הבעיה היא שיש רבים שאכן רוצים לקנות דירה חדשה ובאזור מסוים, אבל הם לא יכולים להרשות לעצמם דירה כזו. הם מנסים לגייס את הסכום הדרוש ושוקלים אפילו להתחייב למשכנתא גבוה יותר ממה שתכננו, אבל עדיין, זה לא מספיק וזה יכול להכניס אותם ללא מעט בעיות בטווח של שנים.

אחת האופציות לקנות דירה חדשה במחיר מופחת היא לקנות אותה בפרויקט תמ”א 38. זו למעשה קניית דירה חדשה בבניין ישן והתמחור שלה יהיה שונה מדירה חדשה בבניין חדש, וההערכות הן שמחיר דירה כזו יהיה בין 5 ל-15% פחות, ובאזורים בהם יש פרויקטים רבים של תמ”א 38 המחירים אף זולים יותר באחוזים ויכולים להגיע גם ל-20%. אבל איך אפשר למצוא דירה כזו? איפה כדאי לחפש? איך ניתן למצוא דירה כזו בשלב מוקדם של הפרויקט?

קצת על תמ”א 38…

רגע לפני שנסביר איך אפשר בכלל למצוא דירות כאלו ועוד בשלב מוקדם יחסית של הפרויקט, נבין קודם מהו בכלל פרויקט של תמ”א 38.

מדינת ישראל היא מדינה שיש בה לא מעט סכנות, אבל יש אחת שפחות מודעים אליה ואין לנו שום שליטה בה. הסכנה הזו היא של רעידת אדמה שתפקוד על פי המומחים מתי שהוא את ישראל, רעידת אדמה שתזרע לא מעט הרס וחורבן אחריה. רעידת אדמה כזו יכולה כמובן גם לסכן חיים בעיקר בשל התמוטטות של מבנים על דייריהם.

בשביל להקטין את הסכנה כמה שיותר צריך לבנות בניינים בתקנים מחמירים של חוזק וזה בדיוק מה שהוחלט בשנת 1975 והתחיל להיות מיושם בשנת 1980. משנת 1980 יש תקן מחמיר יותר לבנייה מחוזקת ואי אפשר לבנות בפחות ממנו…

אבל מה עם הבניינים שנבנו לפני? איך אפשר לחזק אותם? מי יממן את החיזוק שלהם? בממשלת ישראל שברו את הראש, כי מדובר על מיליארדים רבים… ואז נולד הרעיון של תמ”א 38 שזו תוכנית לחיזוק של מבנים, תוכנית שאמורה לתת פתרון מצוין לכל הצדדים.

איך? מדובר על תוכנית שאמורה לדרבן יזמים לחזק מבנים כאלו, יזמים שיממנו את החיזוק הזה והתוצאה תהיה בניינים בטוחים יותר. מה הם ירוויחו? הם ירוויחו זכויות בנייה של קומות נוספות ושל דירות נוספות, אותן הם ימכרו וירוויחו מהן לא מעט.

ואיך אפשר יהיה לשכנע את הדיירים? הדיירים גם הם יזכו לדרבון משמעותי לחיזוק הבניין שלהם, גם אם מדובר על אי נוחות של כמה חודשים או שנים. הם יקבלו בתמורה אפשרויות שונות להשביח את הנכס שלהם, אם בצורת ממ”דים ומרפסות, לובי וחזית חדשים לבניין, חניות או כל דבר אחר שיסוכם. זה עד כדי כך יעלה את ערך הדירה שלהם מה שיכול להגיע גם ל-40%!

לרכוש דירה מתמ”א 38

אז למה לרכוש דירה מפרויקט תמ”א 38? כי לא פעם יש התחדשות עירונית של כל האזור, כי אזורים מיושנים יחסית עוברים מתי שהוא מתיחת פנים וניעור ויכול מאוד להיות שזו עסקה משתלמת במיוחד מהסיבה הזו. אך מה הסיבה העיקרית? כפי שציינו, הסיבה העיקרית היא המחירים הנמוכים יחסית של דירות בפרויקטים של תמ”א 38.

ולמה לרכוש כמה שיותר מוקדם ובתחילת הפרויקט? קודם כל כי דירה על הנייר תהיה תמיד זולה יותר מדירה מוכנה וכשהיא תהיה מוכנה היא כבר תהיה שווה יותר למי שחושב להשקיע ולמכור מיד אחרי. בנוסף, יש ביקוש לא קטן לדירות האלו מכיוון שהמחירים נמוכים יחסית. אבל איך למצוא דירות כאלו? הנה כמה דרכים אפשריות…

לבדוק בחברה יזמית

יש חברות יזמיות שבין השאר זה מה שהן עושות. הן מציעות לדיירים בבניינים שונים שמתאימים לתוכנית הזו את שירותיהם, מגיעים איתם להסכם ומתחילים את הפרויקט. אז איך מוצאים דירה כזו באמצעותם? פשוט מאוד, מגיעים למשרדי החברה ומבררים. לא פעם יש כמה פרויקטים שמתחילים במקביל או כאלו שנמצאים בהתהוות, ותמיד כדאי לברר ולהיכנס לעניינים. כל מה שצריך הוא לקבוע פגישה, להגיע ויכול לצאת מזה רק טוב. מקסימום תשתו קפה ותמשיכו.

לבדוק במשרד תיווך                                                    

משרדי תיווך גם הם לא פעם משווקים דירות מפרויקטים של תמ”א 38. המשרדים הללו מחזיקים במאגרי דירות למכירה או להשכרה וחלק מהדירות הללו יכולים להתאים לפרופיל שאתם מחפשים ויחד עם זה שזו דירה מפרויקט כזה, המחיר יהיה בהתאם.

לחפש באינטרנט

האינטרנט הוא כמובן מקור המידע הנרחב ביותר בעידן המודרני, מקור המידע הטוב ביותר עבור רבים שמחפשים את מבוקשם. גם דירות מתמ”א 38 שנמצאות בשלב מוקדם יחסית יהיו שם, כמו גם חברות יזמיות ויזמים פרטיים שעוסקים בתחום. כל מה שצריך הוא לעשות חיפוש פשוט בגוגל ולהתקדם משם…

לחפש בעיתון

כן, העיתונים אומנם כבר פחות נמצאים בקדמה אבל הם עדיין קיימים, והם בהחלט מקום לשוטט בו כדי למצוא מציאות כאלו ואחרות. אל תתעצלו ואם נופל בידכם עיתון עם מדור נדל”ן, תצללו אליו ותנסו לדלות ממנו מידע.

כל אמצעי כשר בשביל למצוא את הפרויקט שיתאים לכם. חשוב כמובן גם לעשות את כל הבירורים הרלוונטיים.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן