logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

מהם תהליכי העבודה בפרויקט תמא 38 ומה ההשפעה על הדיירים בכל שלב ושלב?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / תמ"א 38  / מהם תהליכי העבודה בפרויקט תמא 38 ומה ההשפעה על הדיירים בכל שלב ושלב?

מהם תהליכי העבודה בפרויקט תמא 38 ומה ההשפעה על הדיירים בכל שלב ושלב?

את המושג תמ”א 38 כולם מכירים, אך לא כולם יודעים במה בדיוק כרוכה ההשתתפות בפרויקט הזה. אנחנו כאן בגלובלינקס מסבירים ומפרטים צעד אחר צעד, אם אתם זקוקים למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

לא כל מי שרוצה לשפר את תנאי הדיור ולא רוצה לשלם עבור כל העבודה הזו, יכול וזכאי לכך. ישנם תנאי זכאות, יש דרישות סף שונות ורק מי שאכן עומד בכל אלו יכול לצאת לדרך. אז אם גם אתם מבקשים להתעניין ורוצים לבדוק מה זה הפרויקט תמ”א 38, אתם רוצים להבין איך וכיצדמתנהל התהליך, כדאי שתקראו את המאמר הבא ותצברו את הידע הנדרש.

אז איך מתחילים?

מתניעים את התהליך

זה אולי לא ממש נראה כך, אך זהו למעשה השלב הכי חשוב בכל התהליך.

בשלב ההתחלתי הזה אתם יחד עם שאר דירי הבניין מתחילים להניע את הגלגלים וקובעים איך ייראה כל ההמשך. בשלב הזה, ההחלטות שלכם, הן אלה שיקבעו וישפיעו על כל מה שיקרה בהמשך.

רוכשים ידע מקדים –

עליכם לבדוק האם יש לכם בכלל את האפשרות ואת הזכאות להיכנס לפרויקט הזה של תמ”א 38. לא כל בניין יכול ליהנות מזכאות לתמ”א 38.

למעשה כל בניין מגורים אשר ההיתר שהוצא לו היה לפני ינואר 1980 הינו זכאי לביצוע פרויקט תמ”א 38.

מלבד הגיל של הבניין, אתם צריכים לבדוק גם מהי העמדה של העירייה ביחס לביצוע תמ”א 38 בשכונה בה אתם מתגוררים. כמו כן עליכם לבדוק מהן הזכויות אשר להן זכאי הבניין שלכם. זה כולל מידע בדבר זכויות בנייה פוטנציאליות אותן תוכלו למצוא באתרי העירייה השונים.

אם מדובר במידע פרטני על זכויות בנייה, הרי שם יהיה צורך לפנות אל אדריכל או יזם, אך זהו פרט אשר אותו אפשר לבדוק בהמשך כי זה לא נתון קריטי בתחילת התהליך.

איך אמורה להתנהל התקשורת מול החברה היזמית?

כדאי להכין את כל השאלות על כל הנושאים בנושא הבנייה. את השאלות הללו מפנים אל היזם. הוא יענהלכם את התשובות שיכוונו אתכם לקראת המשך התהליך. חשוב לדעת ולזכור כי כאשר פונים אל יזם, יש לכוון אותו אל התוכניות והרצונות שלכם ולא להיפך כפי שקורה לא פעם.

אספת דיירים

אחרי שיש לכם תשובות לכל השאלות הכלליות בנושא ואתם יודעים מה הזכאות שלכם והאם אתם אכן עומדים בהם, עליכם לשבת יחד עם כל הדיירים ולהציג בפניהם את כל הנושא על פרטיו. עליכם לנסות להבין האם הם מעוניינים להיכנס לפרויקט ולבצע אותו.

חשוב להיות סבלניים וסובלניים ולא ללחוץ על הדיירים לחתום מיד עלההסכמה. הבית שלהם הוא הנכס הכי יקר שיש לכם ואתם אמורים לקבל את ההחלטות בכובד ראש.

בכל מקרה חשוב לדעת כי תמיד תידרש הסכמה מצד כל הדיירים על מנת שאפשר יהיה להתחיל בהליך. ישנם מקרים רבים אשר בהם ניתן להסתפק בהסכמה של 67% מתוך כלל דיירי הבניין.

בוחרים נציגות

מומלץ מאוד כי תיבחר נציגות מטעם הדיירים בבניין אשר הם אלו שינהלו את הקשר הראשוני בפרויקט מול כל הגורמים הנדרשים. הם יעשו זאת עבור כל הדיירים. כדאי להחליט יחד אל איזה יזם לפנות כמו גם ייבחר עורך הדין שילווה את התהליך.

כאן חשוב לציין כי בחירה בעורך דין זהו שלב חשוב מאוד והוא קריטי להצלחת הפרויקט.

בוחרים את היזם

היזם אשר בו תבחרו חייב להיות איש מקצוע שיש לו ניסיון מוכח בתחום ואתם סומכים עליו שהוא ינהל את העבודה בצורה שקולה ובטוחה. חשוב לוודא כי מדובר באיש מקצוע שיש לו איתנות פיננסית והוא מסוגל להעמיד ערבויות וביטחונות לדיירים. הוא גם אמור להיות זמין ולענות על כל השאלות של הדיירים לאורך כל התהליך.

ברור שכדאי מאוד לבקש לראות פרויקטי נדלן של אותו יזם ואף לשוחח עם הדיירים באותם המקומות.

כך אפשר להתרשם מהרמה המקצועית של היזם כמו גם מהרמה האנושית שזהו גם כן נתון לא פחות חשוב.

היזם אמור להכין תוכנית ברורה ומפורטת של כל הפרויקט כאשר זה כולל את המפרט הטכני של כל הדירות ואת הבניין כולו, כולל המעלית, כולל הלובי, כולל החנייה וכולל חדר המדרגות.

בשלב הזה אמור עורך הדין להכין הסכם ביניכם מול היזם. חשוב שתעקבו אחר כל הפרטים המופיעים בהסכם ואחר כל המרכיבים בפרויקט ותחתמו רק לאחר שהכול ברור לכם וגם מוסכם על כולכם.

היתרי בנייה ובנייה בפועל

שלב קריטי בפרויקט זה קבלת היתרי הבנייה. היזם אמור לבצע את שורת הפעולות הנדרשת עד שמתקבל הרישיון המיוחל. לאחר שההיתר ניתן אפשר לצאת לדרך.

ביצוע הבנייה בפועל זה כמובן המאני טיים של הפרויקט. בשלב הזה של הבנייה לא תמיד תוכלו להישאר להתגורר במקום. הדבר תלוי כמובן בהיקף הפרויקט ובכל מה שכלול בו. ישנם פרויקטים אשר דורשים פינוי מהבית למשך תקופת הבנייה ויש כאלה שלא.

חשוב לזכור לאורך כל התהליך כי כאן חשובה לא רק הדרך אלא גם ובעיקר חשובה התוצאה שתתקבל  בסופו של דבר. על כן חשוב כל כך לברור ולבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר אשר אלו ייטיבו לדאוג הן לטיב הבנייה והן לאיכות החומרים והעבודה. מעבר לכך חשוב להקפיד גם על עמידה בלוח זמנים על מנת שאכן בסיומו של תהליך תקבלו בית חדש, משופר, מרווח ובטוח בדיוק כמו שרציתם ואף מעבר לכך.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן