logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

דירות למכירה במרכז: זו הדרך לקנות דירה במיקום אטרקטיבי

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / דירות למכירה במרכז: זו הדרך לקנות דירה במיקום אטרקטיבי

דירות למכירה במרכז: זו הדרך לקנות דירה במיקום אטרקטיבי

משפחות רבות וזוגות צעירים חולמים על רכישת דירה במרכז, לצורך מגורים או השקעה. במיוחד במדינה קטנה כמו ישראל, המיקום משמעותי במיוחד והימצאות במרכז הארץ מאפשרת גישה נוחה ומהירה לכל נקודה אחרת – מצפון ועד דרום, לצד רמת חיים גבוהה, מערכות חינוך מעולות, אופציות תעסוקה מגוונות ואיכותיות וקרבה למוקדי בילוי פנאי. במקרה שרכישת דירה במרכז אינה עומדת במסגרת התקציב שלכם, האופציה של קניית דירה מפרויקט תמ”א 38 יכולה להיות הזדמנות אמיתית להגשמת החלוםכאשר מחליטים לרכוש דירה, למגורים או לצורך השקעה, המגמה הברורה והצורך הגבוה הוא לרכוש דירה במרכז הארץ. כל מי שקצת חקר את הנושא, מבין היטב מדוע האזורים שבמרכז הם האטרקטיביים ביותר. להימצא במרכז העניינים, קרוב לתל אביב או ממש בתוך תל אביב, מאפשר גישה נוחה לאזורי תעסוקה, לרבות הייטק, מערכות חינוך ברמה גבוהה יותר, וקרבה לכל מוקדי הבילוי והפנאי. במדינה קטנה כמו ישראל, מגורים במרכז מאפשרים גם גישה מהירה ונוחה לכל נקודה אחרת בארץ, בין שמדובר בביקור בצפון הירוק והפסטורלי או טיול במדבר הדרומי. “מקום טוב באמצע” הוא הרבה מעבר לביטוי כאשר מתגוררים במרכז המדינה. אבל כיאה לסיבות הללו – הביקוש לדירות למכירה במרכז תמיד מחזיק בסטטוס גבוה, והמחירים בהתאם. אם אתם זוג צעיר או משפחה, ואתם חפצים בקניית דירה חדשה, שתוכלו ליהנות מחיים ברמה גבוהה, כיאה למשפחה עם ילדים, אך אינכם מסוגלית לעמוד כלכלית במחירים המבוקשים, כדאי שתכירו את האופציה של קניית דירה בבניין שעבר תהליך של התחדשות עירונית.

תהליך התחדשות עירונית הופך את חלום הדירה במרכז לאפשרי

במידה ומתוך שיקולים כלכליים ויתרתם על רכישת דירה במרכז הארץ, מאחר ואינכם מעוניינים להתפשר על איכות הדירה אך אינכם מסוגלים לעמוד במחיר המבוקש, יש לכם הזדמנות פז לרכוש דירה במצב מעולה, אולי אפילו דירה חדשה, אבל כזו שהוספה לבניין ישן שעבר תהליך  של תמ”א 38.
במסגרת פרויקט של תמ”א 38, בניינים שנבנו עד לשנות השמונים עוברים שיפוץ נרחב על מנת להפוך אותם לעמידים ובטוחים במקרה של רעידת אדמה. מאחר והמדינה מסבסדת את תהליך השיפוץ והבנייה, המחיר של המבצע הזה נמוך ביחס לבנייה או שיפוץ הנערכים באופן פרטי. הפרויקטים הללו יכולים לבוא לידי ביטוי בשתי דרכים עיקריות:

פינוי בינוי:
במסגרתו הדיירים מפונים מהבניין והוא עובר שיפוץ מאסיבי, הכולל חיזוק או חידוש התשתיות, תוספת מעלית, חניות ועוד.

עיבוי בינוי:
במסגרת תהליך זה הדיירים לא בהכרח מפונים מהבניין, כאשר מוספות לו דירות בבנייה לגובה, לרוב אלו יהיו פנטהאוזים מפוארים, או לרוחב – בדרך כלל דירות גן יוקרתיות וכדומה. 


תהליכי התחדשות עירונית בהכרח מתבצעים באזורי מגורים מבוקשים, ולמעשה מרחיבים את האופציה של דירות חדשות או מחודשות באופן דרמטי, בשכונות האטרקטיביות והמרכזיות ביותר בארץ.

במילים אחרות, זוהי ההזדמנות שלכם למצוא דירות למכירה בתל אביב, בהרצליה, ברעננה ובעוד ערים מרכזיות – בשכונות המבוקשות ביותר, וליהנות ממגורים לצד קהילה איכותית, מערכות חינוך מעולות, גישה נוחה למוקדי בילוי פנאי ואף יציאה נוחה ומהירה לכל יעד אחר בארץ. כל זאת – מבלי להתפשר על איכות הדירה.

ההבדל בין דירה שנוספה לבניין לבין דירה שחודשה במסגרת פרויקט תמ”א 38

אם החלטתם לחפש דירה המוצעת למכירה מפרויקט תמ”א 38, ישנם כמה דגשים שמומלץ לעמוד עליהם. במסגרת תמ”א 38/1, משפצים דירה קיימת. זהו עשוי להיות שיפוץ דרמטי, כאשר יתכן שיוספו מרפסת, מעלית, והתשתיות יעברו חידוש ניכר, אך עדיין ישנם נתונים אותם לא ניתן לשנות והם ישארו כשם שהיו מההתחלה. במסגרת תמ”א מסוג 38/2 לעומת זאת, מוסיפים דירות לבניין, בבנייה לגובה או בהרחבה, ואלו יהיו דירות חדשות לכל דבר. במסגרת פרויקט ההתחדשות העירונית, ייזם הנדל”ן למעשה זוכה בהזדמנות לבנות דירות חדשות באזורים אטרקטיביים, במחירים נמוכים בהרבה מאשר דירות שנבנות במסגרת בניית בבניינים חדשים לחלוטין. זו למעשה הזדמנות שלכם לרכוש דירה חדשה של ממש, במחיר משתלם בהרבה מאשר דירה הנמצאת גם בבניין חדש מהיסוד.

הכי חשוב ולפני הכל – לבדוק את היזם שיבצע את הפרויקט

פרויקטים של התחדשות עירונית שונים במהותם מאשר פרויקטים של בנייה חדשה. ישנן חברות יזמות נדל”ן המתמחות בתהליכי בנייה ושיפוצים במסגרת פרויקטים של תמ”א 38. פרויקטים מסוג זה כרוכים בעבודה מסוג שונה ומורכב, ורגע לפני שאתם חותמים על רכישת דירה מפרויקט כזה, יש כמה דברים שחשוב מאוד לבדוק.

ראשית, עליכם לבדוק את אמינות הגוף שעומד לבצע את הפרויקט. הרשת מלאה היום במידע, שחלקו רלוונטי מאוד ואת חלקו הפחות רלוונטי עליכם לסנן. נסו להשיג כל חוות דעת אמיתית של לקוחות מרוצים או פחות, שרכשו דירות מחברת הנדל”ן הזו. פרמטרים שמומלץ לבדוק באמצעות לקוחות עבר הם קודם כל שביעות רצון כללית, אבל לא פחות – עמידה של היזם בלוחות זמנים, אמינות ונגישות ללקוחות. כמובן, ככל שהיזם עומד מאחורי יותר פרויקטים שכבר הסתיימו בהצלחה – הוא מומלץ ואמין יותר. 

בנוסף, בדקו שהפרויקט הוא ודאי ויש לכם ביטחון אמיתי ואיתן שהוא עומד לצאת לדרך, או במקרה הטוב יותר – כבר התחיל. במידה והבנייה עוד לא התחילה, כדאי מאוד לוודא שהיזם מחזיק בכל האישורים והיתרי הבניה הדרושים, ואלו חתומים על ידי הגופים הרלוונטיים, לרבות העירייה, חברת הבנייה והיזם עצמו. יש לציין שככל שסטטוס הבנייה מתקדם יותר, כך הצטרפות לפרויקט תעלה לכם יותר (משמעותית יותר מאשר פרויקט שטרם יצא לדרך), אך עם זאת, במקרה כזה אתם יכולים להיות בטוחים יותר שהוא קורה והסיכון שאתם לוקחים מצטמצם.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן