logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

קונים בית מקבלן? דברים שחובה לדעת

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / קונים בית מקבלן? דברים שחובה לדעת

קונים בית מקבלן? דברים שחובה לדעת

קניית דירה חדשה מקבלן היא חלומם של רבים. הרי בית נחשב לעוגן, נחשב למקום הבטוח ביותר עבור האדם הממוצע וכולנו רוצים קורת גג קבועה, כזו שנוכל לחזור אליה וכמובן כזו שנוכל להשקיע בה וליהנות בה וממנה. קניית בית מקבלן שונה בתכלית מקניית דירה מיד שנייה, ויש פרמטרים שונים שחשוב לדעת כמו גם דברים רבים שצריך להיזהר מהם. עבור רובינו, רכישת דירה היא הצעד הכלכלי המשמעותי ביותר שנעשה בחיים שלנו ולכן, כדאי לנו לעשות את זה בזהירות, צעד אחר צעד ועם ייעוץ מתאים. חשוב לשים לב לכל פרט ולתת את הדעת לכל סעיף בחוזה, והנה כמה טיפים לאיך להתנהל נכון ברכישת דירה ודברים שחובה לדעת.

IbnShafrut-Interior-GLWeb-site

עורך הדין של הקבלן מייצג את הקבלן

בשעה טובה החלטתם לקנות בית ואתם רוצים להתקדם עם הקבלן. הוא מצידו מספר לכם שהוא יביא עורך דין מצוין, עורך דין שידאג לכל פרט ופרט שיתבצע כחוק. אתם מצדכם שמחים, הרי אתם גם לא צריכים לאתר עורך דין כזה ולא פחות מכך, הקבלן הוא זה שמשלם על עורך הדין. נשמע מושלם נכון? גם אם אתם מופתעים, מסתבר שיש הרבה שעושים את הטעות הזו. הם מנסים לחסוך מעט מההוצאה הגדולה שעומדת לפניהם והם מסתמכים על עורך דינו של הקבלן. חשוב לזכור, עורך הדין של הקבלן דואג לאינטרסים של הקבלן! הוא לא דאג לכם ואם תסתמכו עליו, אתם עלולים להיות בצרה. גם אם אתם אלו שמשלמים על השירות כרוכשים, עדיין, אם הוא עורך דין של הקבלן הוא ידאג לאינטרסים שלו ושהוא כמה שפחות ייפגע.

החליטו על מסגרת תקציב

כשמחפשים דירה חדשה מקבלן העיניים נפתחות. רואים עוד ועוד דירות, כאלו שהיו יכולות להתאים מאוד ולהיות הגשמת חלום של ממש, דירות בעלויות שונות שלא תמיד מתאימות לתקציב. הבעיה היא שלא כמו בדירות יד שנייה, אתם עלולים להתפתות. יכול להיות שהחלטתם על תקציב מסוים שמעליו לא תעלו, אך במידה ואתם רואים דירה מקבלן שמוצאת חן בעיניכם למרות שהיא גדולה עליכם בעלות שלה, אתם מחליטים “לשחרר” וללכת עליה. חשוב לזכור, עמידה במסגרת התקציב צריכה להיות קשוחה מאוד. אסור לכם להתפתות גם אם לוחצים עליכם, מכיוון שיש לכך השלכות על איכות חייכם שנים רבות קדימה.

בדקו מבצעים

בבואכם לחפש דירה חדשה מקבלן, אתם עשויים להיתקל בלא מעט משרדי מכירות שינסו לשכנע אתכם שהם הכי זולים והכי איכותיים, אך אחרי שכבר החלטתם על אזור מגורים מסוים, אתם צריכים למצוא את אלו שבאמת כאלו. אתם חייבים לעקוב אחר מחירים, אחר פרויקטים חדשים שמתחילים, אחר מבצעים שונים שישנם מעת לעת וכמובן, לוודא את האותנטיות של אותם מבצעים. יש מבצעים שנראים ככאלו אך אם בודקים אותם לעומק, מגלים שהם לא זולים יותר ביחס לשטח הבית. לא משנה עד כמה המבצע נראה אטרקטיבי, אסור לכם בשום אופן לרכוש דירה תחת לחץ. אתם חייבים לזכור שיש לזה השלכות לשנים רבות קדימה.

בדקו את חברת הבנייה

קניית דירה מקבלן מחייבת בדיקה ובירור מקיפים שלו ושל חברת הבנייה שלו. כולנו שמענו סיפורים מהשנים האחרונות על הונאות של חברות כאלו ואחרות, על תרגילים ועל לקוחות עם עוגמת נפש רבה ובלי כלום ביד. אם אתם לא רוצים להיות כאלו, אתם חייבים לעשות בירור מקיף על חברת הבנייה. אתם חייבים לבדוק אילו פרויקטים היא בנתה בעבר, איך גמר הביצוע היה וכמובן, מה הייתה רמת שביעות הרצון של הלקוחות. חשוב לברר שלחברה יש גב ושהיא לא עשויה ליפול בדיוק כשהכסף שלכם אצלה והנכס עוד לא אצלכם ובטח לא גמור.

וודאו שיש לכם כיסוי במקרה של איחור

יש לא מעט קבלנים שמאחרים במסירת המפתח. זה יכול להיות מסיבות שונות וכל עוד זה בטווח זמן סביר, מה שאומר כחודשיים, אתם צריכים לקחת את זה בחשבון. אתם חייבים שהחוזה ידבר גם על כך שבמידה ויש איחור של יותר מ-60 יום הקבלן הוא זה שישלם לכם את שכר הדירה של הדירה שאתם ממתינים בה. אתם חייבים לוודא שהשכירות תשולם על דירה באותו הגדול פחות או יותר ובאותו אזור. אל תתפשרו על פחות מזה ואל תיקחו עם זה סיכון כי זה עלול לעלות לכם ביוקר.

קחו בחשבון הוצאות נוספות

בבואכם לרכוש בית חדש מקבלן, אתם עשויים לעשות את החישוב לגבי מחיר הבית והאם הוא יכול להתאים לכם אך אתם עלולים שלא לקחת בחשבון הוצאות נוספות מעבר לקנייה עצמה. יש שכר טרחת עורך דין ומס רכישה, יש שיפוצים ושדרוגים ויש כמובן רכישת ריהוט לבית שיכולה לעלות לכם רק היא מעל למאה אלף שקלים.

מה עם דירה מתמ”א 38?

אם אתם מחפשים דירה מקבלן כי אתם רוצים דירה חדשה אבל באזור בו אתם רוצים לקנות אתם לא יכולים להרשות לעצמכם דירה כזו, הנה אופציה שכדאי לכם לבדוק. יש דירות חדשות שנבנו כחלק מפרויקטים של תמ”א 38, דירות לא פחות טובות מדירות חדשות מקבלן אך בגלל שהן בבניין שכבר יש בו דירות עשרות שנים, הן זולות הרבה יותר. זו אופציה שיכולה להתאים לרבים, אופציה שמאפשרת גם לבחון את השכנים ואת האזור בצורה טובה ולקבל החלטה נבונה.

לא משנה איזה בית מקבלן אתם עומדים לקנות ולא משנה מה מחירה, אם אתם לא בקיאים בהכל אל תעשו את זה לבד. אל תיקחו סיכון וזכרו שזו הוצאה שתרגישו אותה עוד שנים רבות, ולכן אתם חייבים ליווי מקצועי שאומנם יעלה לכם כסף אבל ישתלם מאוד לטווח הארוך.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן