logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

דירה להשקעה בתל אביב – האם עכשיו הזמן לאור משבר הקורונה?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / דירה להשקעה בתל אביב – האם עכשיו הזמן לאור משבר הקורונה?

דירה להשקעה בתל אביב – האם עכשיו הזמן לאור משבר הקורונה?

אם אתם מחפשים דירה להשקעה בתל אביב ומתלבטים בגלל משבר הקורונה, אנחנו בגלובלינקס נשמח לסייע לכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל את כל המידע שאתם צריכים!

תל אביב מהווה את היעד האטרקטיבי ביותר להשקעה בתחום הנדל”ן, כך זה כיום ולמעשה, כך זה היה מעולם. בכל זאת, מדובר בעיר שהכול קורה בה, עיר שמציעה שפע של אפשרויות בכל התחומים: מקומות עבודה, חיי לילה, תרבות וספורט, כך שאין זה פלא שהיא מושכת אליה צעירים רבים, אשר הדרך היחידה בה הם יכולים להרשות לעצמם לחיות בעיר, היא להשכיר בה דירה (וברוב המקרים לחלוק דירה גדולה עם שותפים או להתגורר בדירה קטנה). יחד עם זאת, אין מה לעשות כנגד העובדה, שהקורונה שינתה קצת את פני הדברים וגרמה לרבים שחשבו לחפש דירה להשקעה בעיר, לשקול שוב את אותה המחשבה ואולי אף לדחות או לבטל כרגע את הוצאת הרעיון אל הפועל. אבל, דווקא היום אולי יותר מתמיד, השקעה בנדל”ן היא אחת מההשקעות הבטוחות ביותר ביחס לסיכון אשר טמון בה (הקורונה הובילה למשבר כלכלי המורגש בכל העולם, אשר גרם להפסדים גדולים לרבים ממשקיעי המניות לדוגמא). אם נוסיף לכל זה את העובדה שתל אביב עתידה להמשיך להוות כעיר המבוקשת ביותר למגורים גם בעתיד, אפשר יהיה להבין למה מומחים בתחום הנדל”ן  מעריכים, שגם מחירי השכירויות לא צפויים לרדת בצורה משמעותית בשנים הקרובות. חשוב לציין, שהחל מחודש מרץ חלה ירידה קטנה במחירי השכירויות בעיר, אבל מדובר ללא כל ספק בירידה שהיא זמנית. לכן, למרות שהקורונה פגעה פגיעה קשה במשק (פגיעה שעלולה להיות מורגשת גם הרבה זמן אחרי שהקורונה כבר תחלוף), דירה להשקעה בתל אביב, תמשיך ככל הנראה להיות אטרקטיבית ולכן, למי שיש אפשרות להשקיע בדירה שכזאת, כדאי לו לעשות זאת גם עכשיו – רק כמובן, להקפיד ולבחור את אותה הדירה להשקעה בצורה מושכלת ונבונה.

בחירת דירה להשקעה בתל אביב

אז עם הקורונה ובלי קשר אליה, כל מי שמחפש אחר דירה להשקעה בתל אביב, אמור לבחור את הדירה בחוכמה, ותוך דגש על מספר קריטריונים חשובים ובין היתר: מיקום הנכס – היכן הנכס ממוקם בעיר (יש אזורים הנחשבים לאטרקטיביים יותר עבור המשקיעים כמו: מרכז תל אביב, הצפון הישן וחלקים משכונת פלורנטין), האם הנגישות לדירה היא נוחה (הן מבחינת תחבורה ציבורית  והן מבחינת רכב בעיר), האם הדירה קרובה למוקדי עניין מסוימים בעיר. קריטריון נוסף נוגע לשאלה מי קהל היעד אשר ישכיר את הדירה? האם הדירה מיועדת לצעירים (אולי הייעוד של הדירה היא לשמש כדירת שותפים), האם הדירה מתאימה יותר לזוג או למשפחה עם ילדים? לכל קהל יעד יש את היתרונות והחסרונות שלו וכדאי לקחת אותם בחשבון. קריטריון נוסף נוגע לנושא של הפיתוח העירוני, כדאי לבדוק אם יש תוכניות לגבי פיתוח של האזור בו ממוקמת הדירה – פיתוח שכזה יכול להעלות את ערך הדירה. כמובן, שגם נתוני הדירה עצמה יהוו גורם משמעותי בקבלת ההחלטה וחשוב להתמקד בפרטים כמו: גודל הדירה במ”ר, אופן החלוקה לחדרים, תוספות שונות, קומה ומצב הדירה הבניין – בתל אביב לדוגמא, יש ביקוש למגורים בפרויקטים חדשים, הכוללים קשת של שירותים כמו: שומר, בריכה וחדר כושר במתחם – אבל כמובן, הכול בהתאם לתקציב אותו מעוניינים ויכולים להשקיע במטרה, כידוע, גם לדירות חדר ולדירות מאוד ישנות יהיה ביקוש גבוה אם הן ממוקמות באזורים אטרקטיביים.

 אז מה צופן העתיד?

אי אפשר לדעת מה יוליד יום, בעיקר כל עוד שהקורונה נמצאת איתנו וגורמת ללא מעט נזקים כלכליים. מאוד יכול להיות שחלק לא מבוטל מאלו שהתעניינו בהשקעה בדירה בתל אביב לפני הקורונה, החליטו לוותר לעת עתה על הרפתקה כלכלית מהסוג הזה והשיקולים שלהם לקבלת ההחלטה המדוברת מובנים. יחד עם זאת, חשוב לזכור שברגע שפחות אנשים רוכשים דירות, הביקוש של השכירויות עולה ומי שמרוויח מהעניין הם בעלי הדירות – כך שמדובר בסוג של מעגל. לכן, אם אתם מתלבטים אם לרכוש דירה להשקעה בתל אביב או אולי לוותר על זה כרגע. ההמלצה היא בשלב הראשון להיוועץ באנשי מקצוע אובייקטיבים. מומלץ להגיע לפגישה איתם כשאתם כבר מוכנים עם טיעונים בעד ונגד ומבינים את מלוא הדרישות והצרכים שלכם מאותה הדירה להשקעה. אותם יועצים, יוכלו להקשיב לשיקולים שלכם ומכיוון שהם מכירים את מצב שוק הנדל”ן בתל אביב טרום קורונה, כמו גם מצבו העכשווי הם ידעו להמליץ לכם אם כדאי לכם להשקיע עכשיו או אולי עדיף להמתין מעט. בכל מקרה, חשוב לקבל את ההחלטה בצורה מושכלת, אחרי שלקחת בחשבון את כל השיקולים בעד ונגד ואחרי שסקרתם לעומק את מצבו של שוק הנדל”ן כעת ואת התחזיות העתידות – רבים מהמומחים אומרים שבגלל שהמשק היה מאוד חזק לפני הקורונה, הוא גם עתיד לצאת מהמצב הזה מהר, כך שגם זה שיקול שיש לקחת בחשבון בהליך קבלת ההחלטה.

ולסיכום

בשורה התחתונה, תל אביב תמיד הייתה עיר מבוקשת והיא נשארה כזאת, גם אחרי לא מעט משברים שהיוו את נחלתה של המדינה. אז נכון שאי אפשר להשוות את הקורונה לשום דבר אחר שהכרנו, אבל אין באמת שום סיבה נראית לעין שהביקוש למגורים בעיר יפחת גם בעתיד. לכן, מי שרוצה ויכול להרשות לעצמו לקנות דירה להשקעה בתל אביב, חשוב אולי שיעשה את הצעד הזה בחוכמה ותוך הפעלת מלוא שיקול הדעת (וכמובן, תוך בחינה מעמיקה ומקיפה של כל הקריטריונים אשר אמורים להשפיע על בחירת הדירה), אבל, הקורונה היא לא זאת שאמורה למנוע ממנו לבצע את הרכישה.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן