logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

דירות למכירה בהרצליה

דירות למכירה בהרצליה

אם החלטתם לרכוש דירה אתם מן הסתם מגשימים חלום ואתם רוצים להשלים את העסקה כמה שיותר מהר כמו גם להיכנס אליה במהירות. רכישת דירה היא עסקה גדולה, יכול להיות הכי גדולה ומשמעותית שתעשו בחיים שלכם וככזו, לא כדאי לכם למהר איתה. אתם צריכים לבצע בדיקות שונות, לקבל בטוחות על הכסף שלכם, ולעשות את הכול ברוגע ותוך חשיבה על כל פרט ופרט. אז הנה כמה דברים שאתם חייבים לעשות לפני רכישת דירה, בשביל להבטיח את העסקה ובשביל שתדעו שאין שום דבר נסתר מאחורי העסקה.

מצבה הרישומי של הדירה

כשמדובר על דירה מיד שנייה, חשוב לבדוק את מצב הזכויות של מוכר הדירה. זה צריך להיות עוד לפני שאתם סוגרים חוזה, ועורך דין מטעמכם יבדוק עבורכם האם מוכר הדירה הוא אכן בעל הדירה, האם הדירה רשומה על השם שלו ולא על שם מישהו אחר ובכלל, האם אין כל מניעה שהוא ימכור לכם את הדירה. בדיקות קנייניות כוללות גם את נסח הרישום המעודכן מלשכת רישום המקרקעין או מה שידוע כ”טאבו”. יכול להיות מצב בו הדירה עדיין לא רשומה בטאבו ובמקום זה אפשר לקבל אישור זכויות ממרשם מקרקעי ישראל. מה שעושים הוא שמשווים בין הזהות של המוכר לבין מה שרשום בטאבו, בהתאם לתעודת זהות עם תעודה.

חשוב לדעת שנסח הטאבו מצביע מהו המצב הרישומי של הדירה. הוא גם כולל את זכויות המכירה של מי שגר בבית, האם הוא בעלים או חוכר, וכמובן, אם יש הגבלות או עיקולים כאלו ואחרים. עורך הדין יבדוק אם כן האם הדירה נקייה מחובות כלשהן לצד ג’.

סביבת הדירה

אם אתם מחפשים דירות למכירה בהרצליה אתם חייבים לפני לבדוק את סביבת הדירה. האם יש מטרדים סביבתיים כלשהם, האם יש אתר בנייה קרוב או פרויקט בנייה משמעותי וארוך שאמור להתחיל בקרוב, האם יש מבני תעשייה, האם יש תחנות אוטובוס בקרבת הבית מה שיכול להיות מצד אחד מטרד ומצד שני אופציה תחבורתית מצוינת כמובן שאם יש לכם ילדים או שאתם מתעתדים להביא ילדים בשנים הקרובות, אתם צריכים לברר לגבי מוסדות חינוך באזור, גני ילדים ובתי ספר, מרכז מסחרי, מתנ”ס וכל מה שצריך שיהיה באזור בשביל הילדים. כשמדובר על דירה מיד שניה, אתם צריכים לברר גם מי הם השכנים. הם הולכים להיות לידכם עוד שנים ארוכות ואתם רוצים שיהיה לכם נעים לגור לידם, גם אם הקשר לא יהיה קרוב. יש לא מעט סיפורים על אנשים שרכש דירה ולא ידעו שהשכנים שם יביאו עליהם צרות צרורות, אלימות ופשע ולחזור אחורה או למכור במהירות את הדירה, יהיה כמעט בלתי אפשרי.

בדיקת חריגות בנייה

כשמדברים על חריגות בנייה, הכוונה היא לבניית מבנה על הגג בלי שיש לכך היתר, בנייה של מחסן בלי אישור, הרחבה של המרפסת בלי שזה יהיה מותר או כל הרחבה של הדירה ללא אישור. אתם חייבים לבדוק לפני שאתם רוכשים את הדירה האם אין בה חריגות בנייה. איך יודעים שאין חריגות בנייה? אפשר לקבל מידע בסיסי באתר האינטרנט של הרשות המקומית, ואפשר לראות גם בנסח הטאבו אם יש חריגה, הפקעה או צו הריסה על המבנה.

בדיקת הדירה עצמה

גם אם זו דירה חדשה מקבלן, דירה חדשה לגמרי אתם חייבים לבדוק בצורה יסודית את המערכות שלה. מה שצריך לבדוק הוא האם יש ליקויי בנייה כלשהם, האם יש ליקויים תכנוניים או הנדסיים, צריכים לבדוק את הקירות, האם הם שלמים או שיש בהם סדקים, האם יש רטיבויות והאם הניקוז פועל כמו שצריך, האם תשתית החשמל תקינה או לקויה, האם יש מפגעים בטיחותיים כלשהם שמונעים מכם כניסה לדירה שקניתם, האם החלונות והתריסים הם בדיוק כמו שהובטח לכם ובכלל, האם הדירה היא בדיוק מה שסגרתם בחוזה.

אל תחתמו על זיכרון דברים

הרצון לקנות דירה הוא עז לפעמים, בעיקר אחרי שגרים לא מעט שנים בשכירות. בסופו של דבר מגיע הנכס המיוחל, הנכס עליו חלמתם כל כך הרבה שנים, ולמרבה השמחה הוא גם מתאים לכם מבחינה כלכלית. אין ספק שהרצון המיידי הוא לחתום על זיכרון דברים כדי שאף אחד אחר לא ייקח את הנכס, אבל חשוב לדעת שאסור בשום אופן לחתום על זיכרון הדברים לפני שמבצעים את כל הבדיקות הרלוונטיות. אז נכון, יכול להיות שהנכס “נקי” ושזו באמת הזדמנות חייכם. יכול להיות שאם לא תחתמו עכשיו תפספסו את העסקה, אבל כדאי מאוד לדעת שאם תחתמו בחופזה, יכול להיות שתצטערו על זה שנים. יש לא מעט מקרים בהם מוכרים משכנעים קונים לחתום על זיכרון דברים כי “הנכס עומד להיחטף” וכי “יש לו ביקוש מדהים” אבל בפועל, מתגלות לאחר החתימה בעיות רבות כמו חריגות בנייה, שעבודים, עיקולים ומה לא… צריך לזכור שזיכרון דברים הוא חוזה לכל דבר, הוא מחייב בדיוק כמו כל חוזה אחר.

הגנו על הכסף שלכם

בבואכם לקנות דירה מקבלן, אתם צריכים לוודא שהכסף שלכם מוגן בכדי שאם תהיה איזו שהיא בעיה עם הקבלן, מה שכבר שילמתם לא ירד לטמיון. וודאו שיש ערבויות למוכר, בעיקר אם מדובר על חברת בנייה, וערבויות אלו צריכות להיות ערבות בנקאית, ביטוח וכדומה.

דירות למכירה בהרצליה כמו בכל מקום אחר לא חסר. חדשות או מיד שנייה ובמחירים משתנים. בקניית דירה צריך לעשות את הדברים בצורה מחושבת, צריך לעבור שלב אחרי שלב בלי לדלג על אף אחד מהם. צריך לעשות את כל החישובים הדרושים כדי לוודא שאפשר לעמוד בפרויקט, וכן, להיות גם עם סבלנות גם אם ממש ממש רוצים כבר לקנות.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן