logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

חברת תמ”א 38 מה צריך לבדוק?

גלובלינקס התחדשות עירונית / ללא קטגוריה  / חברת תמ”א 38 מה צריך לבדוק?

חברת תמ”א 38 מה צריך לבדוק?

מדינת ישראל היא מדינה שיש בה לא מעט בעיות, מדינה שחיה בין לא מעט אויבים ומצליחה בכל זאת להתקיים כבר מעל ל-70 שנה. כל עוד האיומים עליה ידועים לה היא יכולה להתמודד איתם, אבל מה עם מה שהיא לא יודעת מראש? מה עם אמא טבע שעלולה להפתיע, ובגדול?

הכוונה היא כמובן לרעידת אדמה שעלולה לפקוד את מדינת ישראל, רעידת אדמה חזקה ומשמעותית שעלולה לגרום כאן להרס רב. המומחים מזהירים כבר שנים רבות שאנו עומדים לפני רעידת אדמה כזו, ושאנחנו צריכים להיות מוכנים עד כמה שניתן. ההיסטוריה מלמדת שהיו בישראל רעידות אדמה חזקות, ושרעידת אדמה כזו צריכה הכנה בעיקר בכל מה שנוגע לחיזוק המבנים.

היכולת להתמודד עם רעידת אדמה

רשויות הבטחון מנסות כל הזמן לחזות מתי זה יגיע. אבל עם כל הטכנולוגיה והקידמה, אי אפשר באמת להתריע לפני רעידת אדמה, בטח שלא מספיק זמן כדי שניתן יהיה לפנות אזורים שלימים. אז מה עושים? איך בכל זאת מתמודדים? הדרך היא כמובן על ידי בנייה בסטנדרטים גבוהים, סטנדרטים כאלו שיאפשרו לבניינים להחזיק מעמד ולא להתמוטט גם ברעידת אדמה חזקה. בדיוק בגלל זה שונה התקן הישראלי לבנייה כבר בשנת 1975, ונכנס לתוקף בשנת 1980. התקן מחייב קבלנים לבנות בסטנדרט בנייה גבוה, עם חומרי בניין חזקים ואיכותיים יותר ועם מקדמי בטיחות רבים יותר. אבל מה עם כל הבתים שנבנו לפני שנת 1980? מה עושים איתם?

הפתרון – תמ”א 38

יש אם כן לא מעט בתים שנבנו בסטנדרט הבנייה הקודם, בניינים שנבנו לפני שנת 1980 שצריכים לעבור חיזוק משמעותי. אבל מימון של פרויקט כזה הוא לא פשוט, ומדינת ישראל חיפשה דרכים יצירתיות איך לחזק את אותם מבנים אבל בלי להוציא על כך סכומי כסף גבוהים.

והפתרון? תוכנית יצירתית שכולם מרוויחים בה. עיקרה הוא שיזמים וקבלנים ייקחו על עצמם את חיזוק אותם המבנים, ובכדי לשכנע את הדיירים הם יבצעו עבורם כל מיני עבודות משתלמות כמו בניית מרפסת, בניית ממ”ד, מעלית ואחרים. ומה היזמים ירוויחו מזה? הם ירוויחו זכויות בנייה בבניין ויוכלו לבנות ולהשכיר או למכור את הדירות שהם יבנו. זה מצב שבו כולם מרוויחים וכל מה שצריך לעשות הוא לעשות את הדברים בצורה נכונה.

אז אם אתם גרים בבניין שנבנה לפני שנת 1980 ואתם צריכים חיזוק למבנה וכמובן, אתם רוצים גם להרוויח מזה, כל מה שאתם צרכים הוא למצוא את חברת התמ”א הנכונה, החברה שתיקח את הפרויקט שלכם קדימה. היא זו שתתעסק עם כל האישורים והיא זו שתבנה בסופו של דב בפועל. חשוב לדעת שהיום יש כבר לא מעט חברות שעושות את זה בשל האטרקטיביות הכלכלית שביזמות מסוג זה. זו הסיבה שאתם צריכים לברור בפינצטה ולבור את החברה שתדאג יותר מאחרות לאינטרסים שלכם.

יכולת היזם לעמוד בפרוייקט

הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לכם הוא שהפרויקט ייתקע באמצע, פשוט כי לא יהיה כסף לממן אותו. פרויקט תמ”א 38 הוא פרויקט יקר והוא דורש מימון של היזם, אם בהון עצמי ואם על ידי קרנות או בנקים שונים. אתם צריכים לדעת בוודאות שיש מימון מלא לתוכנית מכיוון שהיכולת של הקבלן להרוויח מהפרויקט היא עתידית, וייקח לו כמה שנים עד שהוא יוכל למכור את הדירות אותן הוא הוסיף. תבדקו מהי היכולת הכלכלית שלו, מי הם הבנקים או גורמים אחרים שעתידים להעמיד לו מימון, אם יש משקיעים נוספים אז מי הם ומהן היכולות שלהם.

מה אומרים על היזם?

הרי לא תיקחו יזם תמ”א 38 שזה לו הפרויקט הראשון נכון? אתם לא רוצים שאף אחד יתנסה עליכם נכון? התשובה ברורה. זה אומר שמי שאתם מבררים לגביו כבר ביצע פרויקטים כאלו, וזה הזמן לפנות אל אלו שהוא כבר נתן להם שירות ולשמוע עליו. כמו בכל התקשרות עם נותן שירות, חשוב ללמוד על האינטראקציה איתו, חשוב לדעת האם הוא עמד בדברים שהוא הבטיח, האם היו אי אלו בעיות במהלך הדרך, האם הוא אמין מספיק בכדי שתתנו לו את המפתחות לפרויקט שיכול להיות מאוד משמעותי עבורכם.

ניסיון בעבודה מול אותה רשות מקומית

פרויקט תמ”א 38 מצריך גם לא מעט עבודה מול הרשות המקומית. אז לאחר שביררתם שהקבלן שלכם הוא בעל ניסיון בפרויקטים מעין אלו, אתם צריכים לברר מהו הניסיון שלו בעבודה מול הרשות המקומית בה אתם גרים. האם הוא בכלל ביצע פרויקטים ברשות הספציפית הזו? האם הוא צבר ניסיון ויודע איך לעמוד מולה? האם הוא יודע מהן הדרישות שלה ומכיר את וועדת הבנייה שבה? ניסיון זה מצוין אבל במקרה הזה, ניסיון ספציפי הוא יותר חשוב.

חשוב שתבררו בכמה פרויקטים הצליח הקבלן לקבל היתרי בנייה וכמה מהפרויקטים שהוא טיפל בהם אוכלסו. אתם יכולים כמובן לקבל את המידע ישירות מהקבלן אבל אל תיקחו סיכון, תצליבו את המידע באמצעות בדיקת הסטטוס התכנוני בוועדת התכנון והבנייה המקומית.

מה אתם עשויים לקבל?

אם אתם מחפשים חברת תמ”א 38 אתם עשויים לקבל מעבר לחיזוק המבנה כמה “הטבות” והנה רשימה חלקית של האפשרויות שלכם. אתם יכולים לקבל חנייה חדשה, מעלית, אינטרקום, תוספת של מרחבים מוגנים בין אם זה מרחב מוגן דירתי או קומתי, תוספת עיצוב לבניין ודברים אחרים. כמובן שתקבלו כמראה רק אחד מכל אלו אבל אין ספק שזה יעלה לכם את רמת החיים ואת ערך הדירה שלכם.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן