logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

מהי התחדשות עירונית – המילון המלא

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / מהי התחדשות עירונית – המילון המלא

מהי התחדשות עירונית – המילון המלא

בשנים האחרונות התחדשות עירונית זהו נושא הולך וצובר תאוצה. גלובלינקס מציעים את השירות המקצועי המלא – לפרטים נוספים צרו קשר.

כל התחום של התחדשות עירונית זהו תחום שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. אנחנו עדים כי חברות בניה רבות נכנסות במלוא הקצב לעסוק בתחום כאשר במקביל מקבלים ראשי הערים תמריצים שונים והם מצדם מקדמים פרויקטים מהסוג הזה. אך למרות כל זה יש עדיין בעיות בירוקרטיות רבותאותם יש לפתור לצד מבנים ישנים רבים אותם עדיין צריך לחזק והם ממתינים לפתרון.

מהי בעצם התחדשות עירונית? למה פונים היזמים לעסוק בתחום של התחדשות עירונית? אילו ערים מובילות כיום בתחום של ההתחדשות העירונית והאם ערי הפריפריה גםנמצאים בעניין? ננסה לבדוק את הנושא.

מהי התחדשות עירונית?

בערים רבות ברחבי הארץ ישנם בתים שנבנו לפני שנים רבותואין להם תנאים בסיסיים.אם זוחוסר עמידות במצבים של רעידת אדמה ואם אלומבנים ללא חדרים מוגנים. המבנים הללו ישנים כל כך וכבר אין ממש דרך לשפץ אותם על מנת לתקן את הליקויים הללו. מעבר לכך מדובר בבנייה בשיטה לא מנוצלת כמו בתיםשהם חד קומתיים, בתים הבנויים בצורה מפוזרת  ולא מסודרת כאשר גם הכבישים והגישה לאזור היא לא קלה. במקומות הללו אי אפשר להרחיב את הכבישים והמקום בעצם תקוע בגלל הבנייה המיושנת. האזורים הללו מיושבים בעיקר באנשים מבוגרים שרכשו את הקרקעות או את הבתים מיד עם בנייתם. מטבע הדברים, עם השנים הם עוזבים את המקום לטובת דיור מוגן או שהם מזדקנים והולכים לבית עולמם. אנשים צעירים שרוכשים אתאותם הבתים, לא רוצים להישאר עם הנכסים במצבם הנוכחי. הם רוצים שדרוג.

התחדשות עירונית שכולם מרוויחים ממנה

כאן בדיוק מתחיל התהליך של התחדשות עירונית. הבתים הללו שנרכשים הם בתים במחירים מוזלים בגלל התנאים של המקום כך שהדירות נמכרות מהר. כאשר ישנה קבוצה גדולה שמסוגלת להניע את העניין היא פונה אל הרשויות העירוניות או אל יזם פרטי ומתחילים להניע את המערכת. למעשה העיריה והרשויות הן אלו שאחראית על ביצוע ויישום הפרויקטים הללו והם אלו אשר דואגים לתת את המענה. הם אמורים ליטול על עצמם את הביצוע כולל כל העלויות כאשר גם מגורים חילופיים הם על אחריותם של היזם או העירייה. המטרה בסופו של דבר היא השבחה של הקרקע, השבחה של כל העיר וכמובן הרווח האישי שהיזם מרוויח מכל הפרויקט כאשר הוא מוכר את כל הדירות שנבנות באזור.

למה עוסקים היזמים בתחום של התחדשות עירונית?

יזמים זקוקים לקרקעות פנויות על מנת לבנות, למכור ולהתפרנס. הבעיה שלהם היא שכיום קיימת מצוקה של ממש בכל מה שקשור לקרקעות שעומדות לבנייה. במיוחד נכון הדבר באזורים המבוקשים כמו אזור המרכז. זו הסיבה שגרמה לכך כי קבלנים וגם יזמים רבים הבינו כי אם הם מעוניינים להמשיך לעבוד, לבנות, למכור בתים ולהרוויח, הם חייבים להיכנס לתחום שיש בו ביקוש גבוה וזהו התחום של התחדשות עירונית.

האינטרס של ראשי הערים בהתחדשות עירונית

גם ראשי הערים החלו להבין כי אם הם מעוניינים לקלוט בעירם אוכלוסייה צעירה וחזקה, הם חייבים לדאוג לבנייה חדשה בעירם ולבתים ברמה ואיכות ללא פשרות.

היות וערי המרכז אינן מכילות כיום קרקעות פנויות, נותרה הדרך היחידה של בניית דירות חדשות באמצעות פרויקטים כאלה של התחדשות עירונית. על כן אנחנו עדים כיום כי דווקא בערי המרכז קיימת תנופה בכל מה שקשור לבנייה במסגרת התחדשות עירונית.

אנחנו עדים לכך כי באזורים הללו אכן מתחלפים בניינים רעועים וישנים בבניינים חדשים וכל המרקם האורבני באותן הערים מקבל פנים חדשות.

העיר המובילה בהתחדשות עירונית

העיר הראשונה שפרצה את הדרך בתחום היא העיר רמת גן. למעשה אנחנו רואים כיום כי רמת גן היא העיר אשר מובילה יותר מכל עיר אחרת במספר הכי גדול של פרויקטים. הפער בין רמת גן לבין שאר הערים כמו הרצליה, רעננה וכל השאר הוא יחסית גדול מהבחינה הזו של השקעה בתחום של התחדשות עירונית כאשר גם שם אנחנו רואים את ההתפתחות ואת העיסוק בבניית פרויקטים חדשים.

מנגד יש ערים רבות אחרות אשר בהם מבנים רעועים שאין להם כל סיכוי לשרוד רעידת אדמה ושם לא חושבים אפילו לבדוק את הנושא של התחדשות עירונית.

מה ההתלבטות של ראשי הערים?

מה גורם למעשה לראשי הערים את ההתלבטות הזו האם להיכנס לתהליך או לא? כאן יש לזכור כי כל התהליך של התחדשות עירונית הוא ממש לא תהליך קצר או קל. מדובר במשהו גדול ומערכתי אשר עשוי להפוך את כל סדרי העיר על פיהם. כל השגרה של העיר עשויה להיות מופרת לחלוטין בייחוד אם מדובר באזור שהוא מרכזי בעיר.

אם אלו בעיות תנועה שייווצרו בעיר, קושי לתת מענה לתושבים מבחינת הגישה למוסדות ציבור כמו מוסדות חינוך וכמובן גם מוסדות רפואיים שונים כמו בתי חולים, קופות חולים וכדומה.

המעגלים מתרחבים

למעשה הבנו כי אזור המרכז הוא האזור הכי פורה מהבחינה הזו של הבנייה וההתחדשות העירונית. אך אם זה התחיל בעיקר עם רמת גן והמשיכה מעט גם עם רעננה ותל אביב, אנחנו עדים לכך כי המעגלים מתרחבים עוד ועוד והם כיום הגיעו כבר גם לקריית אונו לחולון, לרמלה ואפילו לנתניה. למעשה מזוהה כיום פעילות גוברת והולכת בכל האזורים הללו כאשר הביקוש עולה וגובר כל הזמן.

רשויות רבות מאמצות את החשיבה בכיוון ואת ההתנהלות של ההתחדשות העירונית.

מדובר בתחום שדורש בהחלט את שיתוף הפעולה ההדוק בין הצדדים על מנת שתוכניות מהסוג הזה יוכלו לצאת לפועל.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן