logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

מתי יש להחליף יזם בפרויקט תמ”א 38?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / מתי יש להחליף יזם בפרויקט תמ”א 38?

מתי יש להחליף יזם בפרויקט תמ”א 38?

ההחלטה לבצע פרויקט תמ”א 38 בבניין בו אנחנו גרים היא החלטה המתקבלת לאחר לבטים רבים. לאחר שקיבלנו את ההחלטה אנחנו צריכים לבחור יזם שיוביל את הפרויקט. ישנם מקרים בהם היזם שבחרנו בהתחלת הפרויקט לא עונה על הציפיות שלנו ותוקע גלגלים בהצלחת הבנייה. במקרה בו היזם גורר רגליים או לא עומד במה שסיכמנו אתו כדאי לנו להחליף אותו ולפנות ליזם אחרת שיוביל את פרויקט תמ”א 38 בבניין שלנו.

בעלי דירות רבים חוששים מהחלפת היזם בפרויקט תמ”א 38 כי הם חושבים שזה מסובך או מורכב מבחינה משפטית. למעשה החלפת יזם בפרויקט תמ”א 38 היא לא הליך מורכב מאוד מבחינה משפטית. החלפת היזם יכולה לסייע לנו לזרז את עבודות הבנייה והסיום של הפרויקט ולכן היא יכולה להיות שווה הרבה מאוד כסף. כאשר אנחנו מזהים כשלים בעבודת היזם המקורי חשוב לתעד זאת ולתת לכך תוקף משפטי של עדות כי כך תהיה לנו עילה להחלפת היזם המקורי ביזם אחר.

מה יש לעשות כאשר פרויקט תמ”א 38 תקוע?

כאשר פרויקט תמ”א 38 תקוע חשוב לא להרים ידיים. פעמים רבות החלפה של היזם האחראי על הפרויקט יכולה לפתוח דרך חדשה בה העבודה על הפרויקט נעשית במהירות. כאשר הפרויקט תקוע בגלל היזם ובעיות שיש לו בכוח אדם או בתקציב אנחנו לא צריכים להסס ופשוט להחליף אותו ביזם מוצלח יותר. כאשר המיזם תקוע במשך מספר שנים או אפילו חודשים אנחנו יכולים להרגיש שיש בעיה. אנחנו יכולים להתריע באמצעות עורך דין ליזם שאנחנו נחליף אותו אם הוא לא יתקדם בעבודות ואם הוא אכן לא מתקדם אנחנו יכולים להחליף אותו באופן חוקי.

מהו ההליך להחלפת יזם בפרויקט תמ”א 38?

ההליך להחלפת יזם בפרויקט תמ”א 38 הוא בעיקרו הליך משפטי. יש להשיג את ההסכמה של הרוב היחסי של דיירי הבניין ובעלי הדירות בו בשביל להחליף את היזם. לאחר קבלת ההסכמה בכתב והשגת החתימות של כל בעלי הדירות בבניין יש להפר את החוזה עם היזם הקודם ולחתום על חוזה עם יזם חדש. לעיתים בשביל להחליף יזם יש לפנות לבית המשפט ביחד עם היזם החדש. לא צריך לחשוש מכך ועורך דין מומחה והיזם החדש יוכלו להנחות ולסייע לנו בתהליך זה. יש לפנות לבית המשפט רק במידה ובה היזם הישן לא מסכים לעזוב או במידה והחוזה שחתמנו אתו איננו משתמע באופן ברור ויש צורך בפסיקה של בית משפט על מנת להכריע בעניינו.

היבטים משפטיים בהחלפת יזם

ההיבטים המשפטיים בהחלפת יזם בפרויקט תמ”א 38 הם רבים. בשביל להחליף יזם בפרויקט בנייה יש לפנות לעורך דין מומחה שייצג אותנו מולו. עורך הדין יבחן את החוזה שלנו מולו ויוכל לייעץ לנו האם אנחנו יכולים להפר אותו או לא. עורך הדין יוכל לסייע לנו להשיג את החתימות הדרושות לנו לשם החלפת היזם והוא יוכל לסייע לנו גם לחתום על חוזה חדש עם יזם חלופי. חשוב מאוד לשים לב לחתימת החוזה על כל יזם. אם שני שליש מהדיירים לא מסכימים להחליף את היזם אז אי אפשר להחליף אותו וחשוב להיות מודעים לכך.

היבטים כלכליים בהחלפת יזם

ההיבטים הכלכליים בהחלפת יזם בפרויקט תמ”א 38 הם בעיקר העבודה שיכול להיות שנצטרך לשלם פיצוי כספי ליזם שאותו אנחנו מחליפים. בנוסף לכך חשוב לזכור שהחלפת יזם לוקחת זמן דבר אשר מעכב את בניית הפרויקט והשלמתו ויכול לעלות לנו בכספי שכירות ודמי עבודה. כל יום בו מתבצעת עבודה בבניין שלנו זה יום שאנחנו לא גרים בו ושוכרים דירה. ככל שמשך הבנייה של הבניין מתארכת גם אנחנו גם מפסידים כסף על הדירה שהיינו יכולים להשכיר בבניין.

החלפת יזם בפרויקט תמ”א 38 – האם זה  כדאי?

החלפת יזם בפרויקט תמ”א 38 כדאית כאשר היזם שאנחנו נמצאים אתו בקשר לא מספק לנו את הסחורה וגורר רגליים. כאשר אנחנו רוצים לעשות פרויקט תמ”א 38 בבניין שלנו יש לנו אינטרס שהפרויקט יבוצע כמה שיותר מהר. ככל שהיזם לוקח יותר זמן בשביל לבצע את הפרויקט ומתעכב אתו כך אנחנו מפסידים כסף ומשלמים יותר. כאשר אנחנו רואים שהיזם ששכרנו עובד לאט ולא עונה על הציפיות שלנו ומה שחתמנו עליו בחוזה אנחנו יכולים בהחלט להחליף אותו.

תיאום הציפיות עם היזם במקרה של פרויקט תמ”א 38 חשוב מאוד. כאשר אנחנו מתאימים ציפיות עם היזם חשוב שהן יהיו כתובת בחוזה ולא ישאירו באוויר. כל סיכום שיש לנו עם היזם צריך להיות מגובה במסמך משפטי של חוזה עליו גם כל דיירי הבניין והיזם חתומים.

החלפת יזם בפרויקט תמ”א 38 – האם זה יזרז את העבודה על הפרויקט?

החלפת יזם בפרויקט תמ”א 38 תוכל לסייע לנו בהחלט לזרז את העבודות על הפרויקט כך שהוא יסתיים מהר יותר. לא חסרים סיפורים על יזמים שמושכים פרויקטים של בנייה במשך שנים רבות עד שהקץ לא נראה לעין. כאשר אנחנו רוצים להזיז דברים ולוודא שבניית הפרויקט שלנו תושלם לעיתים אין לנו ברירה אחרת מלבד החלפת היזם.

חשוב שנדע שזוהי הזכות החוקית שלנו להחליף את היזם ואנחנו לא צריכים לחשוש מכך. עם ליווי של עורך דין מומחה החלפת היזם בפרויקט שלנו תהיה קלה יותר ותעבור באופן חלק. כך אנחנו נוכל ליהנות מבנייה מהירה יותר וסיום מהיר יותר של הפרויקט. ככל שבניית הפרויקט תסתיים מהר יותר כך נוכל להרוויח מהר יותר מהבניין או לעבור לגור בו מהר יותר. חשוב לזכור שזמן שווה כסף ולא כדאי לגרור את תהליך הבנייה מעבר לזמן הרצוי.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן