logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

פנטהאוז בהרצליה מתמ”א 38

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / תמ"א 38  / פנטהאוז בהרצליה מתמ”א 38

פנטהאוז בהרצליה מתמ”א 38

ישראל היא מדינה שחלקים בה יושבים על השבר הסורי אפריקאי. מה זה אומר? בקצרה, כדור הארץ מורכב מלוחות טקטוניים, כמו כדורגל שמורכב מתפרים תפרים שמחברים בין חלקי הכדור, וכל אחד מהחלקים קשור בשני. כך כדור הארץ, הוא מורכב מהמון לוחות כאלו, שיש ביניהם מרחק כלשהוא ואם הם נוגעים האחד בשני נוצרת רעידת אדמה.

למה זה רלוונטי לנו שישראל “יושבת” על מפגש של שני לוחות כאלו? פשוט מאוד, כי אנחנו מדינה שמועדת לרעידת אדמה חזקה מתי שהוא. כבר היו בהיסטוריה כמה רעידות אדמה משמעותיות מאוד, כאלו שאפילו החריבו את צפת וחלקים נוספים בישראל. ולמה אנחנו צריכים לדעת את זה? כי אנחנו צריכים להתכונן לרגע בו תקרה רעידת אדמה כזו, ולצערנו המומחים תמימי דעים שבשנים הקרובות זה יקרה.

אז איך מתכוננים לרעידת אדמה חזקה? בין השאר על ידי חיזוק המבנים הקיימים ובניית מבנים בסטנדרטים גבוהים יותר מבחינת חוזק, כדי שכשתגיע רעידת אדמה כזו, כמה שפחות נזק יגרם. וכאן נכנסת לה תמ”א 38, התוכנית לחיזוק מבנים של מדינת ישראל.

מהי תמ”א 38?

התקן הישראל לבנייה השתנה בשנת 1975 והתחיל להיאכף בשנת 1980. זה אומר שהבתים שנבנו אחרי שנת 1980 אלו מבנים חזקים מספיק לפי התקן החדש, מה שהשאיר את הישנים, אלו שנבנו לפני שנת 1980 לכאלו שדורשים חיזוק משמעותי בכדי לעמוד ברעידות אדמה. אבל עלות חיזוק המבנים היא גבוהה מאוד והמדינה התקשתה למצוא דרך לממן את הפרויקט הזה. אז מה עושים? חושבים מחוץ לקופסא, וכשעושים את זה, עולים פתרונות יצירתיים.

תמ”א 38 היא תוכנית בה המדינה לא צריכה לממן כלום אלא רק לעזור מבחינה בירוקרטית. יזמים וקבלנים הם אלו שלוקחים על עצמם את חיזוק המבנים ובתמורה מקבלים זכויות בנייה בבניין אותו הם מחזקים מה שאומר בניית דירות נוספות אותם הם יוכלו להשכיר או למכור. ואיך אפשר לשכנע את הדיירים לפרויקט כזה? פשוט מאוד, עם הטבות שונות והעלאת ערך הדירות שלהם. בפרויקט כזה הדיירים יכולים לבחור בין כמה אפשרויות בהתאם למה שהם מסכמים עם הקבלן. או שהוא מתקין להם מעלית אם אין כזו, או שהוא בונה להם ממ”דים שהם למעשה גם חדר נוסף, מה שמוסיף כמובן נוחות אך יותר מכך, מעלה מיידית את ערך הנכס. יש בניינים בהם מתקינים אינטרקום או משפצים את הבניין, הכול בהתאם למה שסוכם עם הקבלן.

האפשרויות לבנייה במסגרת התמ”א

יש אם כן פעולות שונות שמאושרות במסגרת התמ”א, חלקן לטובת הקבלן או היזם בכדי שזה ישתלם לו וחלקם לטובת הדיירים בשביל לתמרץ אותם לחזק את הבניין שלהם.

  • אופציה אחת היא חיזוק של המבנה הקיים והרחבה של יחידות הדיור הקיימות, כל הרחבה כזו חייבת לכלול ממ”ד והיא יכולה להגיע עד ל-25 מ”ר ברוטו לכל דירה.
  • הוספת מרפסת – בנוסף לממ”ד, יש אפשרות להוסיף גם מרפסת חדשה לדירה.
  • מילוי של קומה מפולשת בשביל בנייה של דירות חדשות או הרחבה של הקיימות
  • הקמה של עד 2 קומות בהן ניתן לבנות דירות חדשות או הקמה של אגף נוסף בשטח של 2 קומות טיפוסיות.

למה יש ביקוש גבוה לדירות מפרוייקט תמ”א?

לפי הרשויות, קרוב ל-50% מהדירות שייבנו בישראל בכלל הן דירות שנבנו כחלק מפרויקטים של התחדשות עירונית. שלא כמו פרויקטים בערים או בפריפריה, לפרויקטים של תמ”א 38 יש תחרות מועטה יחסית, אך ביקוש גבוה עם זאת. למה? כי יש משפחות רבות שרוצות לשדרג את הדירה שלהם לדירה חדשה, וכי זוגות רבים רוצים לגור ליד ההורים, בערים. בנוסף, היום, יותר קל להריץ פרויקטים של תמ”א 38 מכיוון שהרשויות משתפות הרבה יותר פעולה מאשר בעבר. קל יותר לקבל אישורים והיזמים מרגישים שיש התעוררות ותנועה מצד המדינה.

לרכוש דירה בהרצליה

אז למה לרכוש פנטהאוז בהרצליה במסגרת תמ”א 38? קודם כל כי אפשר למצוא מציאות, אפשר למצוא פנטהאוזים במחירים הגיוניים יחסית לאזור המרכז. בנוסף, חשוב לזכור שבהרצליה יש כמה יתרונות שצריך לקחת בחשבון:

  • המיקום – הרצליה היא עיר שהמיקום שלה הוא כ-10 קילומטרים צפונית לתל אביב. אם תמיד חלמתם על פנטהאוז בתל אביב אבל המחירים לא אפשרו לכם להגשים את החלום, כמה קילומטרים צפונה ואתם יכולים להגשים אותו.
  • החינוך – מי שמחפש דירות חדשות הם לא פעם זוגות צעירים או כאלו שכבר יש להם ילדים. אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל הורה הוא החינוך של הילד שלו, והרצליה בהחלט מספקת את הצורך הזה. איך? קודם כל הרצליה מדורגת במקומות הראשונים בבחינות המיצ”ב והבגרות כבר שנים ארוכות. מעבר לכך יש בה בתי ספר רבים, יסודיים, חטיבות ביניים וגם תיכונים. מעבר לכך יש תיכונים פרטיים ואקסטרניים וחשוב לדעת שיש מוסדות חינוך גם לדתיים וגם לחילוניים.
  • מוסדות דת – הרצליה היא אומנם עיר חילונית בהגדרתה אך גרים בה גם לא מעט דתיים וכפי שציינו יש בה בתי ספר שמתאימים לאוכלוסיות השונות. בנוסף, יש בה בתי כנסת רבים, קרוב ל-100 במספר כמו גם מקוואות ומבני דת נוספים.
  • בילויים בהרצליה – הרצליה היא עיר שקרובה לתל אביב ובכמה דקות נסיעה שלא בשעות הפקוקות אפשר להגיע למרכזי הבילוי בתל אביב, אך היא גם עיר בלויים בזכות עצמה. יש בה מועדונים, פאבים, את המרינה, מכוני ספא, מסעדות ועוד.

אם אתם חושבים על רכישת פנטהאוז באזור המרכז, הרצליה היא עיר שצריכה לעניין אתכם. יש בה אפשרויות רבות ופרוייקטים שכדאי מאוד לבחון, ואין כמו פנטהאוזים מתמ”א 38 שיכולים להתאים לכם מבחינות רבות. אז קדימה, למה אתם מחכים?

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן