logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

דירה למכירה בהרצליה

דירה למכירה בהרצליה

מצוקת הדיור הקשה בישראל הובילה לכך כי משפחות רבות נאלצות להתגורר בדירות שכירות. הם מוותרים על החלום להתגורר בדירה משלהם. מנגד, ישנם רבים המרחיקים נדוד למגורים בפריפריה כי רק כך הם מצליחים לעמוד בעלויות הכרוכות ברכישת נכס.

אנחנו כאן כדי לספר לכם על אפשרות שלישית. אפשרות מעולה שמאפשרת גם לאנשים בעלי הכנסה ממוצעת, ליהנות גם כן מדירה באזור מרכזי כאשר הם לא נאלצים להיפרד לשם כך מסכומי כסף גבוהים מידי.

מדובר בדירות הנקנות מפרויקט של התחדשות עירונית או תמ”א 38. מהם הפרויקטים הללו? מה הם מציעים לנו? האם מדובר בתנאי מגורים משופרים? ננסה לבדוק ולענות על כל השאלות.

מישן לחדש עם עלויות אפשריות

ישנן דירות רבות באזורים וותיקים בערים שונות בארץ, כמו ירושלים, ערים באזור המרכז, כמו תל אביב, קריית אונו, הרצליה ועוד. אלו הן דירות שאין להם את החיזוקים הנדרשים בפני רעידות אדמה, הן לא כוללות חדר ממ”ד והן גם סובלות מתשתיות לקויות. שלא לדבר על מראה מיושן וזקן של דירות לא מטופחות וממש לא נאות.

עבור הדירות הללו בדיוק קיימות התכניות של תמ”א 38 או התחדשות עירונית.

רבים טועים ומתבלבלים בין שניהם ולא בדיוק עומדים על ההבדלים. אנחנו כאן כדי להסביר מעט על כל אחת מהתכניות הללו.

תמ”א 38 – מחדשים ומחזקים את הבית

תמ”א 38 זהו פרויקט אותו ניתן לבצע בבניין אחד בודד כאשר המטרה היא חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה תוך הוספת חדר ממ”ד. מלבד התוספת הזו, מחדשים את התשתיות של הבניין, משפרים את החזית שלו, מוסיפים לו מעלית ומטפחים את הלובי. היזם שמבצע את הפרויקט מקבל בתמורה את האפשרות לבנות עוד שתי קומות על גג הבניין ולמכור את אותם הבתים. זה למעשה הרווח שלו מכל ההשקעה בבניין. הדיירים מצדם לא צריכים לשלם דבר על כל זה והם נהנים משדרוג מהותי של הבית שלהם, משינויים משמעותיים של תנאי המגורים שלהם מבלי להשקיע בכך דבר.

נשמע פנטסטי, נכון? מי לא היה מעוניין בדבר?

אז כאן חשוב לדעת כי דבר כזה כרוך באישורים מטעם הרשויות לאחר שמתברר כי אכן הבניין מתאים לתכנית והוא זכאי להשתתף בו. גם לאחר שכבר מתברר כי הבניין יוכל להיכנס להליך כזה, זה עדיין לא סוף פסוק. זה לא אומר שמחר כבר ניתן יהיה לחתום חוזה עם קבלן ומחרתיים יחלו בבנייה. עדיין יש צורך בהסכמה מצד כל השכנים והדיירים בבניין על מנת שניתן יהיה לצאת להליך.

כאשר מדובר בתמ”א 38, החוק אומר כי די בהסכמתם של רוב השכנים. אם ישנו דייר שמתנגד, ניתן יהיה לכפות עליו את דעת הרוב. אך ברור כי לא כדאי לפעול באגרסיביות ולהשליט את רצוננו על כאלה המתקשים לבצע שינויים כאלו בביתם. בדרך כלל אנשים מבוגרים שהתרגלו לצורת חיים מסוימת יתקשו מאוד להיכנס להליך כזה במיוחד אם הדבר יהיה כרוך במעבר למגורים זמניים בדירה אחרת. במקרים כאלו יש לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסא ולא לערער את היחסים הטובים בין דיירי הבניין.

קונים דירה שהשתתפה בתמ”א 38

בניגוד לשיפוץ הבית במסגרת תכנית תמ”א 38, אפשר גם לרכוש נכס במבנה שזה עתה סיים הליך כזה וכעת הדירות בו משופצות ומשודרגות.

דירה כזו, שכבר נמצאת אחרי ההליך ואחרי כל כאבי הראש הכרוכים בהליך, היא דירה עם כל היתרונות. היא דירה כמו חדשה, היא דירה עם תשתיות חדשות, יש בה חדר ממ”ד, היא מחוזקת מפני רעידות אדמה, הבניין כולו מחודש, הלובי משופץ, יש מעלית ובקיצור, בית מעולה במבנה משודרג ומשופץ.

בית כזה על כל שלל היתרונות לא יעלה יקר כל כך ביחס לדירה מקבילה באותו אזור, כך שלמעשה מדובר באפשרות מדהימה במיוחד.

קונים דירה מהתחדשות עירונית

התחדשות עירונית לעומת תמ”א 38 היא תכנית הרבה יותר גדולה ומורכבת. היא מתייחסת על פי רוב לאזורים גדולים אשר שם רוצים לחדש את המבנים כמו גם את כל האזור. הכבישים, המתחמים הציבוריים ועוד. האזורים הנכנסים להליך של התחדשות עירונית אלו הם אזורים שהבנייה בהם אינה מנוצלת. המבנים בנויים בחוסר סדר בלא בנייה לגובה. יזמים שרוצים להיכנס להליך כזה, יצטרכו להרוס את כל המבנים ובמקומם לבנות בניינים רבי קומות. הם יצטרכו לטפל בכל מה שכרוך בתשתיות החדשות, בסלילת כבישים, בחידוש מעליות, בגרמי מדרגות משופרים, בבניית מרפסות שמש וכמובן יהיה עליהם להיצמד לתקנים ולכללי הבנייה העדכניים המחייבים את חיזוק המבנים מרעידות אדמה ובניית חדר ממ”ד בכל בית. הבניינים יזכו לחזית חדשה ומרשימה וברוב המקרים יהיו גם מגרשי חניה.

קונים דירה  באזור המחודש

דיירים המתגוררים במקום כזה אשר נכנס להליך של התחדשות עירונית, ייאלצו לעזוב את ביתם למשך הזמן בו ייערך השיפוץ. הם יצטרכו לבחור את הקבלן שיבצע עבורם את הפרויקט ובאופן כללי יעבור הרבה זמן ויהיו להם הרבה כאבי ראש עד שהפרויקט יושלם. אך לקוחות שרוצים ליהנות מדירה מחודשת בלי כל הבלגן מסביב, יכולים פשוט לקנות דירה כזו שכבר סיימה עם ההליך. גם אם הבית שלהם זכאי להשתתף בפרויקט כזה, עדיין קל יותר למכור את הנכס ולקנות אחר שכבר סיים עם כל התהליך.

לקוחות שיבחרו לרכוש פנטהאוז או דירות גן באזורים כאלו, יוכלו ליהנות מנכסים בעלי ערך גבוה במיוחד. נכסים כאלו, ערכם עולה עם השנים ומדובר בהחלט בנכס שרק ישתבח עם הזמן.

גלובלינקס מציעה את השירות המושלם עם ליווי לאורך כל הדרך בכל מה שקשור לפרויקטים כמו תמ”א 38 או התחדשות עירונית.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן