logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

התחדשות עירונית הרצליה – שומרים על ערך הדירות

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / התחדשות עירונית הרצליה – שומרים על ערך הדירות

התחדשות עירונית הרצליה – שומרים על ערך הדירות

הקרקעות בהרצליה הן לא קרקעות זולות. כל מי שמתגורר במקום, יודע להעריך את הזכות שיש לו בקרקע יקרה במרכז מדינת ישראל. אך עם זאת, בתים ומבנים רבים כבר הספיקו להתיישן מאוד ולמרות שמדובר בדירות באזורים שהם בעלי ערך, הדירות עצמן כבר לא ממש כאלה. בדיוק לשם כך קיימת כיום השקעה רבה בתחום ההתחדשות העירונית. מהי התחדשות עירונית? מהי תורמת לתושבים? איך נכנסים להליך הזה ומי זכאי להיכנס לתכנית כזו?

לפני הכול נגדיר – מהי התחדשות עירונית?

באזורים רבים בארץ, בייחוד בערים הוותיקות כמו ירושלים, תל אביב, הרצליה ועוד, ישנם מבנים רבים שנבנו לפני קום המדינה או מיד בתחילתה. הם כבר מזמן לא משתלבים בנוף העירוני שהולך ומתפתח עם השנים. התחדשות עירונית היא התחדשות של אזורים ספציפיים אשר זוכים לחידוש ושיקום יסודיים עד שהם הופכים להיות חלק אינטגרלי מהנוף העירוני המתפתח.

האזורים הנכנסים להליך כזה הופכים בדרך כלל להיות מנוצלים יותר כאשר המקום נבנה מחדש באופן יותר מנוצל תוך ציפוף מכוון של השימושים במקום. כך נבנים מבנים רבי קומות, מנוצלים שטחים ריקים שהיו באזור והמקום משנה את פניו לחלוטין.

איזה אזור זכאי להיכנס להליך של התחדשות עירונית?

אותם האזורים בארץ שנבנו בעבר בצורה לגמרי לא מנוצלת, הם אזורים בהם ישנם בתים נמוכים חד קומתיים, הפזורים בצורה לא נאה ולא מסודרת, הכבישים שם צרים מידי ולעיתים אף לא סלולים, גינות השעשועים כבר מזמן לא נראים כמו גינות צבעוניות ועליזות ובכלל האזור כולו זועק ‘יושן’. באותם אזורים מתגוררים על פי רוב האוכלוסייה המבוגרת. הם הגיעו למקומות הללו לפני עשרות שנים והם עשו את רוב שנות חייהם שם. עם הזמן עוזבים אותם הדיירים את בתיהם. יש מי שעובר להתגורר בדיור מוגן, יש את אלו שעוברים להתגורר סמוך לילדיהם ויש כאלה שהולכים לעולמם. באופן טבעי מתרוקנים האזורים הללו מיושביהם וזוגות צעירים המחפשים אופציית מגורים זולה, פונים לרכוש את אותן ‘מציאות’. אך ברור שהצעירים של היום לא מוכנים להתגורר ברמת מגורים כזו. הם מבינים כי הם זכו בדירה זולה באזור שווה במיוחד אך על מנת שהנכס שלהם אכן יקבל את הטיפוח הראוי, הם חייבים לשפץ אותו ולטפח אותו בהתאם. על מנת כן הם מבקשים להיכנס להליך של התחדשות עירונית.

  • הדיירים פונים ומבקשים – הם פונים אל הרשויות או אל יזם פרטי על מנת להתחיל בהליך. ברור שהדבר לא קורה מהיום למחר. לעיתים מדובר בתהליך ארוך של שנים עד שמשהו מתחיל לזוז. אך בסופו של דבר דברים מתרחשים ואכן אנחנו רואים בשטח כי מבנים מתחדשים, אזורים משתנים ומשתדרגים וההתחדשות העירונית אכן קורמת עור וגידים.
  • יזם פרטי או קבלן – ישנם אזורים אשר בהם יזם או קבלן פרטיים, הם אלו שעולים על ההזדמנות שנקרית בפניהם. הם מגלים אזור שניתן להפוך אותו ליוקרתי ממש. עם שינויים בבניית הבתים, שינוי הסביבה כולה, אפשר להפוך את אותו אזור לשכונת יוקרה.
  • אותם היזמים מעוניינים כי הפרויקט יתבצע על ידם. כי כך הם למעשה מרוויחים את האפשרות למכור את הבתים הנוספים שהם ייבנו מלבד הבתים השייכים לתושבים שהתגוררו במקום גם קודם לכן. הרווחים ממכירת אותם הבתים הם אלו שקורצים להם.
  • משרד השיכון והרשויות העירוניות – ישנם מקרים שונים אשר בהם נכנסים המבנים או האזור לתהליך של התחדשות עירונית הודות לפרויקט של משרד השיכון הפועל יחד עם הרשויות המקומיות. באופן כזה התהליך יתנהל לעיתים בצורה יותר מהירה כאשר האינטרס של העירייה היא לקדם את ההליך כמה שיותר מהר.

מה מרוויחים דיירי אותם האזורים?

למעשה, פרויקט הנכנס להליך של התחדשות עירונית, אמור לדאוג לדיירים המתגוררים באותו אזור. הדיירים אמורים לצאת מביתם למשך תקופת הבנייה עד שהתכנית כולה תושלם.  על פי רוב, מוטל התפקיד של מציאת דיור הולם עבור הדיירים המפונים, כמו גם התשלום על אותן פתרונות דיור.

לאחר שתושלם הבנייה, הם יוכלו לשוב לבתיהם המחודשים והמשודרגים. הם ייהנו מבית יותר גדול בדך כלל כי יוסיפו להם את חדרי הממ”ד. הבתים יהיו מחוזקים מפני רעידות אדמה, הם ירוויחו כי התשתיות כולן תהיינה חדשות, הם יוכלו ליהנות משיפורים רבים בכל האזור הודות לשיפוץ הנרחב שנערך בכל האזור מתוקף החוק של התחדשות עירונית.

זה כולל לדוגמא, כבישים חדשים, חניונים מסודרים, גינות מטופחות ונעימות, גני שעשועים וכל מה שהופך את האזור למטופח, נעים ונאה לעין.

פתרונות למצוקת הדיור

האפשרות של התחדשות עירונית היא אפשרות מעולה והיא למעשה תורמת רבות למצוקת הדיור הקשה הקיימת כיום בישראל. בעזרת ההתחדשות העירונית מתווספות יחידות דיור נוספות ואלו מאפשרות לתושבי ישראל ליהנות מדירות נוספות. כתוצאה מזה המחירים אף הם יורדים כי כאשר יש יותר היצע, המחירים הופכים להיות יותר הגיוניים ושפויים.

הממשלה מעודדת

הממשלה מעודדת באופן כללי את היזמים אשר מבקשים להיכנס לתכנית הזו של התחדשות עירונית והיא מעניקה להם הקלות שונות, פטור מהיטלי השבחה, אישור לבצע תוספות בנייה ועוד שלל הטבות אשר נועדו כדי לסייע ולבוא לקראת אותם היזמים העושים בכדי לשפר את פני העיר.

מי מבצע את התכנית בפועל?

כאשר מדובר בהתחדשות עירונית, לא מדובר על עסקת נדל”ן רגילה. מדובר בפרויקט מורכב, פרויקט אשר דורש הבנה מעמיקה בשורה ארוכה של תחומים ונושאים שונים. לא קל להיכנס להליך כזה. קודמים לכך שורה ארוכה של ביקורת ושל עמידה בקריטריונים שונים כאשר רק בסיומו של ההליך, ניתן להמשיך להתקדם הלאה ואף לצאת לדרך.

גלובלינקס – החברה שתסייע לכם להגיע מהר יותר למטרה. כי כשניסיון, מקצוענות, ויציבות נפגשים – התוצאות הן מהירות ויעילות פי כמה וכמה.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן