logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

דירות יוקרה למכירה – מדוע כדאי לרכוש דירה בבניין שעבר תמ”א 38

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / דירות יוקרה למכירה – מדוע כדאי לרכוש דירה בבניין שעבר תמ”א 38

דירות יוקרה למכירה – מדוע כדאי לרכוש דירה בבניין שעבר תמ”א 38

כולנו מפנטזים על החיים בדירת יוקרה. לחיות בתנאים ובסטנדרטים הכי גבוהים שיש, עם כל המתקנים והפינוקים, כמו בריכה, ג’קוזי ועוד. אם אתם מחפשים דירה לרכישה, לצורך מגורים או השקעה, שגם נמצאת במיקום אטרקטיבי, וגם בנויה בסטנדרט גבוה, מומלץ בחום לשקול את האפשרות של רכישת דירה מתמ”א 38. כיצד במסגרת עסקה כזו – כל הצדדים מרוויחים? 

אם גם לכם צמד המילים “דירות יוקרה” מעורר צמרמורת נעימה בכל הגוף, אתם צודקים. זה בדיוק סוג הדירות שכולם שואפים לרכוש אותן וכמובן להתגורר בהן, ולא בכדי. דירת יוקרה היא דירה חדשה, שיש בה את כל התנאים והמתקנים הכי נוחים ונעימים לשימוש, ולא חסר בה כלום. המשמעות של דירת יוקרה, בה הכל חדש, היא שגם אין תקלות או בעיות עם תשתיות כמו חשמל, ביוב, מים, אין קילופים לא אסתטיים או עובש, אין בלת”מים שמשאירים אתכם פתאום בלי מים או חשמל והכל פשוט זורם.

דירת יוקרה היא גם בהכרח מרווחת, מוארת, והחומרים מהם היא עשויה הם האיכותיים ביותר ועומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של תחום הבנייה. 

דירות שכאלה לרוב יכילו את המתקנים המפנקים ביותר – בריכה, ג’קוזי, ואולי אפילו חדר קולנוע פרטי… מעצבי הפנים המטפלים בדירות יוקרה, מקפידים על עיצוב ברמה הכי גבוהה, תוך ניצול מקסימלי של החלל,  ואולי גם על פריטי אומנות מרשימים.כל אלו, יבדילו באופן משמעותי בין דירה “רגילה” לדירת יוקרה. 

ההזדמנות שלכם לרכישת דירת יוקרה – דירות שעברו תמ”א 38 

כמובן, אין צורך לשכנע אף אחד בכדאיות של להתגורר בדירת יוקרה, אבל דירות יוקרה, כשמן כן הן – יקרות עד מאוד. כולנו נשמח להשקיע בנכס נדל”ני יוקרתי, שווה, ולא פחות חשוב – שיהיה ממוקם במיקום אטרקטיבי במיוחד. 

במידה ואתם מחפשים דירות יוקרה למכירה, כדאי מאוד להתמקד באופציה של דירות שנבנו במסגרת תמ”א 38. זו ההזדמנות האידאלית למצוא נכס יוקרתי ואיכותי, שיעמוד בתקציב שלכם. 

דירות למכירה מתמ”א 38, הן הדירות שהוספו לבניין שעבר שיפוץ במסגרת התוכנית. יש לשים לב להבדל בין תוכנית תמא 38/1, במסגרתה רק משפצים את הדירות הקיימות, ובין תוכנית תמ”א 38/2, במסגרתה מוסיפים דירות חדשות מהיסוד, לגובה או לרוחב הבניין. 

קרוב לוודאי שרכישת דירה חדשה בבניין שעבר תוכנית מהסוג השני, תשתלם לכם בהרבה מאשר לרכוש דירה חדשה אחרת. 

כמה דברים שצריך לבדוק לפני שרוכשים דירה מפרויקט תמ”א 38
דבר ראשון: תהיו בטוחים שהפרויקט אכן ייצא לפועל

ראשית כל, יש לבדוק את הסטטוס של הפרויקט המדובר, האם החל או שכרגע מדובר בתוכנית בלבד? עליכם להיות בטוחים, בטרם החתימה על החוזה, שפרויקט התמ”א 38 ממנו אתם מעוניינים לרכוש דירה, הוא ודאי, על מנת לצמצם למינימום את הסיכון שאתם לוקחים ואת ההפסדים הפוטנציאליים שלכם. הניסיון אומר שככל שהפרויקט נמצא בשלב מתקדם יותר – המחיר שלו גבוה יותר, אך מאידך, ככל שהסטטוס קרוב יותר לסיום – הסיכון שאתם לוקחים קטן. לכל הפחות, במידה והפרויקט עוד לא החל לצאת לפועל, מומלץ לוודא שהושגו כל האישורים הדרושים עבורו, והוא נחתם על ידי כל הגופים האחראים לבנייה (עירייה, חברת הבנייה, היזם ועוד). 

מיהו יזם הנדל”ן שעומד לבצע את הפרויקט?

בניגוד לקניית דירה חדשה “רגילה”, רכישת דירה במסגרת פרויקט תמ”א 38, מצריכה בחינה מדוקדקת של היזם שעומד להוציא את הפרויקט לפועל. איכות החברה שתוביל את התוכנית היא המפתח לאיכות הדירה שתקנו, וגם של הצלחת העסקה כולה והתנהלותה התקינה. חשוב מאוד לוודא כי מדובר בחברה ידועה, בעלת לא פחות ממוניטין מצוין, ואולי הכי חשוב – בעלת ניסיון. ככל שיש ברזומה של היזם יותר פרויקטים מוצלחים שהוא ביצע – כך אתם יכולים להיות סמוכים יותר שמדובר בעסקה כדאית וללא פשרות. מומלץ בחום, לאתר לקוחות קודמים של החברה, ולשאול אותם לדבי רמת שביעות הרצון שלהם מהדירה שקנו, כיצד התנהלו מול היזם, האם ניתן להם מענה לצרכים ופתרון לבעיות לאורך תהליך הבנייה? האם מדובר ביזם אמין, מקצועי, שעומד בלוחות זמנים ונמצא בקשר תדיר עם הלקוחות? כמו כן, חשוב לבדוק האם מדובר ביזם עם יכולת כלכלית ודאית לביצוע הפרויקט, מה שיבטיח לכם שהעבודה לא תתקע או תתעכב, וגם רק כך תוכלו לקבל ערבות למשכנתא שלכם. 

דברים שיש לקחת בחשבון – לא כל פרט ניתן בבניין ניתן לחידוש

פרט חשוב בנוגע לפרויקטים של תמ”א 38, הוא שגם אם מוספות בבניין דירות חדשות מאפס, הן עדיין משתייכות לבניין נתון, ולעיתים ישנם מתקנים ופריטים שלא ניתנים לשינוי, כמו למשל המעלית או חדר המדרגות, שלא תמיד ניתנים להרחבה או לשיפוץ מאסיבי. מומלץ לדעת ולהבין את הדברים הללו מראש, באמצעות עיון דקדקני בחוזה השיפוץ. קריאה קפדנית של ההסכמים תעניק לכם תמונת מצב טובה ביותר. 

האם המיקום אטרקטיבי?

רבים היו שמחים לרכוש דירה באזור האטרקטיבי בארץ – המרכז. מובן מאליו, שהדירות באזור זה יקרות יותר, אבל מהצד השני גם אוצרות בחובן גם תשואה גבוהה יותר, מה שאומר שההשקעה בהן כדאית יותר. הפתרון של רכישת דירה מפרויקט תמ”א 38 הוא אידאלי במקרה זה, שכן המחירים של דירות כאלה נמוכים באופן משמעותי מאשר דירות שלא נכללות בפרויקט. אלו, כאמור, דירות שהוספו לבניין בסגרת שיפוץ בהתאם לתוכנית, והיזמים משקיעים בהן במיוחד, מאחר וגם בשבילם – זו ההזדמנות האמיתית להתפרנס מהעבודה בבניין. במילים אחרות – כל הצדדים יוצאים נשכרים מהתוכנית הזו. 

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן