logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

חברה לביצוע תמ”א 38 בבניין שלי – כיצד לבחור את היזם הטוב ביותר?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / חברה לביצוע תמ”א 38 בבניין שלי – כיצד לבחור את היזם הטוב ביותר?

חברה לביצוע תמ”א 38 בבניין שלי – כיצד לבחור את היזם הטוב ביותר?

עד לשנות ה-80, הבניינים שנבנו במדינת ישראל לא הותאמו לעמידות ברעידות אדמה, כך שרוב המבנים אינם בטיחותיים מספיק עבור הדיירים. פרויקט תמ”א 38 נועד קודם כל לשפץ את הבניין כך שיהיה חסין יותר לרעידות אדמה, אבל על הדרך הדיירים מרוויחים גם עלייה משמעותית מאוד ברמת החיים ובערך הדירה. מה חשוב לדעת כשניגשים לבחור חברה לביצוע תמ”א 38 בבניין שלכם? כמה עצות חשובות

אמנם במדינת ישראל, עד כה, לא היו נפוצות רעידות אדמה דרמטיות, אבל בכל זאת זוהי סיטואציה שיש להיערך לה, במיוחד מאחר ומיקומנו קרוב לשבר הסורי-אפריקאי, ואף פעם אי אפשר לדעת מתי תתרחש ומה תהיה עוצמתה. במידה והבניינים אינם ערוכים למצב של רעידת אדמה, המצב הזה מהווה סכנה אמיתית, הן לרכוש והן לנפש. כאן נכנסת לתמונה תמ”א 33. מדובר בתוכנית שמטרתה לחזק את המבנים בארץ כך שיהיו עמידים ככל הניתן לרעידת אדמה, ויגנו באופן אופטימלי על דיירי הבניין.

בניינים חדשים נבנים כבר עם מאפיינים המותאמים לעמידות ברעידות אדמה, אבל מבנים ישנים יותר, כאלו שנבנו עד שנות השמונים, עדיין אינם מספיק בטיחותיים עבור הדיירים שבהם, ואלו חייבים לעבור תמ”א 38. 


תמ”א 38 – הדיירים זוכים גם בבטיחות וגם ברמת חיים גבוהה יותר

התגובה הראשונה של דיירים שעליהם להיות מפונים מדירותיהם בעקבות שיפוץ במסגרת תמ”א 38, היא לא פעם שלילית, מאחר והדבר כרוך באי נוחות זמנית, אבל יש לזכור כמה יתרונות חשובים שהדיירים נהנים מהם בסופו של התהליך. ראשית, כמעין בונוס לחיזוק הבניינים, במסגרת התוכנית הזו הם עוברים שם שדרוג רציני, שלרוב כולל גם הוספת מעלית, מרפסות, ממ”ד, אינטרקום ועוד – אלמנטים שגם מעלים את רמת החיים בבניין לאין שיעור וגם מעלים את ערכן הכלכלי של הדירות. 

כמה כללי אצבע לבחירת החברה שתבצע תמ”א 38 בבניין שלכם

חברה לביצוע תמ”א 38 , היא כנראה הגורם החשוב והמשמעותי ביותר בהוצאת פרויקט שכזה לפועל. מאחר ובמהלך השנים נוספו עוד ועוד חברות יזמות המבצעות פרויקטים של תמ”א 38, יש לדעת כיצד לבחור את החברה שתנהל את התהליך אצלכם בבניין. על זה יקום ויפול דבר. פרויקט מורכב כזה חייב להתבצע על ידי יזם אמין, מנוסה ומקצועי, שמכיר את המורכבות של מיזם שכזה ובקיא עד לפרט הקטן ביותר בתהליך.

כך תדעו שחברה שבחרתם מתאימה לביצוע הפרויקט:
בדקו את אופן המימון של החברה:

חברה לביצוע תמ”א 38 זקוקה למשאבים כלכליים רבים, ויש לכם את הדרך לבחון כיצד היא מתנהלת מהבחינה הזו. ראשית, בדקו האם החברה מתנהלת בעצמאות כלכלית או לחילופין – נתמכת על ידי קרנות מימון. שאלו וחקרו – האם ישנם משקיעים נוספים בפרויקט הספציפי שלכם ומהי רמת המחויבות שלהם. חשוב לדעת שאתם רשאים לבקש דוחות כספיים של החברה ואוישורים שונים מרואי חשבון, על מנת לאשש את המידע שיש בידכם. במידה ותזדקקו לכך, חברת מודיעין יכולה להנפיק לכם גם דוח פיננסי על מצב החברה הכללי. 

ניסיון זה כל הסיפור

לכל פרויקט מאפיינים שונים, והוא מצריך דרישות שונות ומגוונות של יכולות מהספק.  ככל שהחברה התנסתה ביותר פרויקטים, הרי שהניסיון שלה עשיר יותר והיא תדע לתת מענה למגוון רחב יותר של צרכים ודרישות. מומלץ לחקור היטב את העבר המקצועי של החברה, לברר באיזה פרויקטים לקחה חלק בעבר, לבדוק בדיוק מה היו המאפיינים של הפרויקט, כמה זמן לקח מתחילת הפרויקט ועד סופו, ואולי הכיח חשוב – מה היו התוצאות הסופיות של המיזם והאם הלקוחות היו שבעי רצון. 


שביעות הרצון של לקוחות קודמים תספק לכם המון מידע חשוב

אין כמו לתחקר לקוחות קודמים של חברה כדי להשיג מידע אובייקטיבי ומהימן על החברה. מומלץ לאתר כמה  לקוחות שעברו פרויקטים גדולים ומשמעותיים אצל חברת התמ”א, ולשאול ולתחקר אותם בנוגע לשביעות רצונם מהפרויקטים שהחברה ביצעה עבורם, לבדוק כמה זמן לקח לפרויקט להתממש, האם קיבלו שירות אדיב ומקצועי וכו’. דיירי הבניין שעובר תמ”א 38 לוקחים חלק פעיל בתהליך ועליהם להיות בקשר רציף עם מנהלי הפרויקט, מההתחלה ועד סופו. בדקו האם החברה היתה זמינה להם באשר הזדקקו למענה אנושי, האם הם היו מרוצים משירות הלקוחות והכי חשוב – האם קיבלו בסופו של דבר את מה שהובטח להם והם מרוצים.

לדעת להוציא את המידע הנכון מהרשת

האינטרנט היום שופע במידע חיוני (ופחות חיוני) בכל נושא ועניין. תוכלו להפיק תועלת רבה מחיפוש אחר מידע בנוגע לחברות יזמות המבצעות פרויקטים של תמ”א 38. אך כדאי לקחת בחשבון שלא כל אתר שיציע לכם מדרג של חברות בנייה והתחדשות עירונית, הוא מהימן ואמין. פרמטרים שיוכלו לסייע לכם לקבוע האם זהו אתר אמין – בדקו אילו עוד חברות הוא מדרג, האם הן ידועות ומנוסות? בדקו את הפרמטרים לפיהם האתר נותן ציונים לחברות – האם אלו פרמטרים רלוונטיים? האם האתר נהנה ממוניטין טוב ואתם מכירים עוד אנשים שמשתמשים בו כדי לבחור את אנשי המקצוע שלהם בתחום? שאלות כאלה יעזרו לכם לברור מידע בתוך ים האפשרויות האינסופי שבאינטרנט.

לסיכום, פרויקט תמ”א 38 הוא פרויקט מורכב וחשוב ביותר, לא נגזים אם נאמר שהוא עשוי להשפיע על חייכם באופן משמעותי. בחירת החברה שתבצע אותו היא המפתח להצלחת הפרויקט שבסופו תצאו עם בניין בטיחותי יותר, שמציע לכם איכות חיים גבוהה בהרבה משהייתה קודם לכן. 

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן