logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

האם שיפוץ מעלה את ערך הבית?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / האם שיפוץ מעלה את ערך הבית?

האם שיפוץ מעלה את ערך הבית?

אם אתם מעוניינים למכור דירה שבבעלותכם ואתם מעוניינים למקסם את הרווח שתוכלו להפיק ממנה, או שאתם חושבים לרכוש דירה כהשקעה, אתם זקוקים לת’כלס, לפתרונות הפרקטיים האפשריים להעלאת ערכה של הדירה. נושא השבחת נכסים על ידי שיפוצם הפך, בשנים האחרונות, לתחום הלוהט, בעיקר בשל המצב השורר בשוק הדיור, אותו מצב אשר הופך את מכירתן של דירות היד השנייה למשימה מאתגרת מבעבר. אבל, כולנו יודעים כי “שיפוץ” הוא שם כולל לקשת רחבה של שינויים (מצביעה יסודית ועד לשבירת קירות, לכן, ריכזנו לכם מספר רמות שונות של שיפוץ שעשויות להוביל להעלאת ערכה של הדירה או הבית שלכם:

קוסמטיקה ותיקונים בסיסיים

רמת ההשקעה המינימלית אשר חייבת להתבצע בדירה שאתם מתכוונים להעמיד למכירה היא תיקוני הסדקים והפגמים הקיימים בקירות וברצפת הדירה. היות, ולרוב, מדובר בתיקונים קטנים ומקומיים, תוכלו לנסות לבצע זאת במו ידיכם, או להיעזר בשירותיו של איש מקצוע יעיל, אשר יסיים את המשימה תוך זמן קצר. להזמנת בעל מקצוע במקרה זה ישנה מטרה נוספת – כשאנחנו חיים בדירה לאורך זמן ישנם פגמים קטנים שבהם אנחנו מפסיקים לחוש עם השנים. עיניים “טריות” תחושנה בהם מיד, בדיוק במידה בהם יחושו בה מתעניינים זרים הנכנסים לדירה כדי לבדוק את התאמתה להם.

yig600-3

צביעת הקירות

עוד עבודת שיפוץ שנחשבת לבסיסית, ויכולה להפוך את מכירת הדירה לקלה יותר, היא צביעתה של הדירה. גם כאן, כמו בסוג השיפוץ הקודם, המדובר בפרויקט קצר מאד, אשר ישדרג בהרבה את הרושם הכללי שמשרה הדירה שלכם. על מנת לקלוע למכנה המשותף הרחב ביותר, צביעה בלבן קלאסי או בגווני קרם, תוכל למצב את הדירה שלכם בטווח טעמם של מתעניינים רבים, בעוד צביעתה בצבעים יוצאי דופן עלולה לסייג ולהותיר אותה בטוח צר וספציפי מאד של מתעניינים. במהלך השנים, ניתן להניח גם כי תקרת הדירה שלכם צברה לכלוך ושינתה את הגוון שלה, כך שבמרבית המקרים, גם מבלי לבחון פרטנית את המצב, כדאי לכלול גם את התקרה בתקציב שיפוץ הדירה. לרוב, שיפוץ כזה יחל בתיקוני השפכטל הנדרשים לקירות, מריחת הפריימר, וצביעת הקירות והתקרה לפחות בשתי שכבות צבעה, כשישנו זמן המתנה מינימלי מסוים בין שכבה אחת לזו שאחריה.

החלפת הריצוף

גם החלפת הריצוף, עדיין, עשויה להיכלל בתחום שיפוצים חלקיים וקוסמטיים. אם לדירתכם לא קיימת בעיה של גובה ולא קיימים הבדלי גובה משמעותיים, תוכל לבחור באחד מכיסויי הרצפה המשפרים את הנראות ואת הרושם הראשוני הכולל. פרקט, למינציה, PVC, – הכל כפי שתקציבכם מאפשר לכם ועל פי רמת ההשקעה לה אתם מוכנים. ריצוף חלקי שאינו כולל החלפת כל המרצפות בבית אף הוא אופציה, אבל יש לזכור, כי כאשר המדובר בריצוף המתבצע בהדבקה, ריצוף חלקי עלול להיות כרוך בקיומם של הבדלי גבהים בין השטחים המרוצפים מחדש לאלה שלא.

שיפוץ חדר האמבטיה – חלקי או מלא

המדרגה הבאה אליה תוכלו להגדיל את היקף השיפוץ שלכם, היא שיפוץ של חדר אמבטיה והשירותים. שיפוץ מלא של אזורים אלה מומלץ כשמדובר בדירה ישנה מאד, אשר בה כבר ניתן להבחין בסימני עובש ובכלים סניטריים אשר ראו ימים טובים יותר. שיפוץ קומפלט יכלול החלפת הצנרת, איטום אזורים נדרשים, חיפוי הקיר, את הריצוף ואת החלפתם של הכלים הסניטריים. יש לשים לב, כי עלויות חומרי הגמר, הכלים הסניטריים ותשלום לאנשי המקצוע שהללו מצריכים, אינן נכללות בהצעת המחיר שמעביר לכם קבלן השיפוצים, ועליהן תידרשו לשלם בנפרד. ביצוע שיפוץ מצומצם יותר, אשר כולל החלפת הריצוף והכלים הסניטריים אף הוא יכול להשפיע רבות על ערכו של הנכס ועלותו נמוכה יותר מזו של השיפוץ הכולל.

שיפוץ המטבח

המטבח, כמו חדר האמבטיה, נחשב לאחד מהחדרים הנבחנים ביותר על ידי מתעניינים בבואם לרכוש דירה. החלפה של ארונות המטבח אפילו בארונות זולים יותר, אבל חדשים למראה, היא טריק שכיח אצל מוכרי דירות, אבל טריק שעובד כמעט תמיד על הקונים.

שיפוץ כללי – מפה, רק השמיים (והתקציב שלכם) הם הגבול!

“שיפוצים כלליים” הוא שם כולל לכל הפרויקטים המורכבים והיקרים (יחסית לרמות השיפוץ הקודמות שהזכרנו). שיפוצים בדרגה זו, יכולים לא רק להקפיץ מעלה את מראיה של הדירה, אלא אף את ערכה בשל שיפוץ, למשל, של התשתיות השונות (כמו חשמל ואינסטלציה) ו/או חלוקה מחדש של החללים בדירה (שבירת קירות, בניית קירות שלמים וחצאי קירות). ברור למדי, כי משמעותו של שיפוץ מסוג זה הוא העלאה משמעותית בערכה של הדירה, שגם אם שטחה לא השתנה בעקבותיו, עדיין, יכול להעלאות אותה ממצב של דירת שלושה חדרים למצב של דירה בת ארבעה חדרים המחולקת נכון.

כיצד מחליטים מהו היקף השיפוצים הנדרש?

ההחלטה מבוססת על מספר קריטריונים – מצב ההתחלתי של הדירה, התקציב העומד לרשותכם, הזמן שעומד לרשותכם להשקיע בפרויקט כזה, וכמובן – בכמה תרצו להקפיץ את ערך דירתכם. במידה ואתם בוחרים באופציית השיפוץ הכללי, רצוי לבנות לעצמכם תקציב מפורט ומדויק ולהשתדל לדבוק בו לאורך כל הפרויקט. כמובן, חשוב גם להתקשר עם קבלן שיפוצים מקצועי, מנוסה ואמין בחוזה אשר כולל לוח תשלומים, המעוגן בהתקדמות הפרויקט.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן