logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

טיפים לרכישת דירה למגורים

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / טיפים לרכישת דירה למגורים

טיפים לרכישת דירה למגורים

רכישת דירה למגורים היא על פי רוב העסקה הכי גדולה שהאדם הפרטי עושה בחיים. לצורך כך הוא משעבד את הנכס למשך שנים ארוכות ומתחייב לתשלומי משכנתא גבוהים למשך שנים רבות. הוא משלם את ההון העצמי שזה על פי רוב סכום כסף גדול מאוד אותו הוא חסך משך שנים או לחילופין השיג אותו בהלוואה כלשהי והוא למעשה נכנס למים עמוקים מאוד שיחייבו אותו לשמור על איזון כלכלי ועל יציבות על מנת לשלם על הנכס שהוא קנה. אך ברור שכל אחד רוצה להגיע לרגע הזה בו הוא מתגורר סוף סוף בדירה משלו, יש לו פיסת קרקע הרשומה על שמו והוא מתחיל לחוש מחובר לקרקע – תרתי משמע, עם יציבות, עם ביסוס ותחושה של ‘תחת גפנו ותחת תאנתו’.

אך לפני שרוכשים את הבית יש לעשות הרבה שיעורי בית על מנת שאכן הרכישה תהיה מוצלחת.

אם את עדיין עומדת בשלב הזה, מומלץ כי תקראי את הטיפים הבאים על מנת שאכן תגיעי בסופו של דבר לדירת החלומות שלך שתגשים את כל שאיפותייך.

טיפ מספר 1 – ערכי השוואות בין האופציות השונות

כמו בכל מוצר שאת קונה, יש מקום להשוואת מחירים, השוואת הסחורה והשוואת האיכויות בין מוצרים מקבילים. עם דירה זה ממש לא שונה. גם כאן יש הרבה מקום לראות, לבחון, להתבונן ולנסות לראות מהם המוצרים המקבילים שמציעים לך. יש דירות חדשות ישר מהקבלן ויש דירות יד שנייה. יש דירות באזורי יוקרה ויש דירות באזורים יותר עממיים. יש דירות גן ויש דירות בקומות גבוהות. ברור שהאפשרויות הן רבות מאוד ותמיד מומלץ ללכת באופן פיזי, לראות, להתרשם, לנסות לחוש את האווירה במקום ועל פי זה להגיע לאיזושהי החלטה או כיוון רצוי.

טיפ מספר 2 – צברי ידע מקדים

כיום עולם המידע בכל תחום הוא נגיש מאוד ולא מסובך לרכוש ידע בכל נושא ובכל תחום. מומלץ מאוד לקרוא וללמוד מעט על כל הנושא של נדל”ן באתרי אינטרנט שונים וללמוד על כל מה שכרוך בנושא של רכישת דירה. זכרי, ידע הוא כוח! כאשר את מגיעה אל משרד מכירות או לחילופין אל קבלן או מוכר פרטי ויש בידייך ידע מקצועי וענייני בנושא של נדל”ן את יודעת מה לשאול, את בקיאה בכל מה שאת צריכה לדעת ולכן את תבצעי גם את הרכישה בצורה הרבה יותר חכמה ומפוקחת. אי אפשר יהיה להפיל אותך בפח. זה חשוב מאוד ומומלץ שלא תדלגי על השלב הזה.

טיפ מספר 3 – היעזרי בשמאי מקרקעין

יש כאלה שכאשר הם באים לרכוש דירה, הם נבהלים מכל העלויות המצטרפות למחיר האסטרונומי של הדירה והם לא מוכנים לשמוע על תוספות. אפילו פוליש הם יבצעו בכוחות עצמם על מנת לחסוך את הוצאות הניקיון. אך יש איש מקצוע אשר על השירות שלו ממש לא מומלץ לוותר. מדובר בשמאי המקרקעין. גם אם נדמה לך שאת יכולה להתבונן ולבדוק לבד את הדירה שאת עומדת לרכוש, חשוב שתדעי שיש הרבה מאוד דברים שהעין הרגילה לא תוכל להבחין בהם וכאשר כבר תראי אותם, יהיה זה מאוחר מידי.

חשוב שתדעי כי לשמאי המקרקעין יש כלים לבדוק הרבה מאוד דברים מעבר לערך הדירה. הוא יבצע בדיקות באפיקים שונים והוא ידע להצביע על נתונים שלעיתים עשויים להיות קריטיים ממש לגבייך ולגבי ההחלטה שתקבלי בסופו של דבר.

אז נכון שהשירות יעלה לך כסף כי שמאי מקרקעין לא עובד חינם. אך זכרי, לאחר הבדיקה שלו וקבלת חוות הדעת שלו תוכלי להיות הרבה יותר רגועה לגבי הנכס שקנית וזה בהחלט שווה כל מחיר.

טיפ מספר 4 – היעזרי ביועץ משכנתאות

אנחנו מניחים שאת עומדת לקחת משכנתא לקראת רכישת הדירה. אז נכון שבכל בנק יש לך את יועץ המשכנתאות של הבנק ואולי את לא מבינה למה לך להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי. אז כאן חשוב שתדעי כי יועץ המשכנתאות של הבנק משרת את האינטרסים של הבנק קודם כל. זה אומר שהמשכנתא שתקבלי לא יהיה בהכרח המשכנתא הכי מתאימה לך. אם תפני אל יועץ משכנתאות באופן פרטי את עשויה לגלות שאת למעשה חוסכת הרבה מאוד כסף בסופו של דבר ובטווח של שנים זה עשוי להסתכם באלפי שקלים ואף יותר. אז ברור ששווה לשלם עוד קצת על שירות כזה ולהרוויח בסופו של דבר הרבה מאוד.

טיפ מספר 5 – פני אל חברת בדק בית

זהו שירות שאולי גם כן נראה לך מיותר, שירות שנועד ‘לחלוב’ ממך עוד סכומי כסף. אך כאן מדובר גם כן בהשקעה ששווה להשקיע בה על מנת להגיע בסופו של דבר אל נכס בטוח ומושלם ללא כל תקלות. גם אם נראה לך שהבית מושלם, התשתיות מתפקדות פרפקט, החשמל תקין, האינסטלציה תקינה וכל הבית נראה לך ממש מושלם, חשוב שתדעי כי בהרבה בתים זה נראה כך אבל רק עד שמתחילים לחיות במקום. או אז מתחילים להתגלות ליקויים שונים אשר התיקון שלהם עולה הרבה מאוד כסף. קורה לא פעם שהרוכשים אומרים שאם הם היו יודעים על הליקויים הללו הם לא היו רוכשים את הנכס. זה בדיוק השירות של חברת בדק בית. לוודא עבורך שהכול תקין.

רק לאחר שתבצעי את כל התהליכים הללו, תוכלי להיות בטחה כי הנכס שרכשת אכן בטוח ומושלם!

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן