logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

הערך הכלכלי בביצוע תמ”א 38 בבניין בו אני גר ומדוע עכשיו זה הזמן הכי טוב לעשות זאת?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / הערך הכלכלי בביצוע תמ”א 38 בבניין בו אני גר ומדוע עכשיו זה הזמן הכי טוב לעשות זאת?

הערך הכלכלי בביצוע תמ”א 38 בבניין בו אני גר ומדוע עכשיו זה הזמן הכי טוב לעשות זאת?

מה אתם יודעים על תמ”א 38 ועל הערך הכלכלי בביצוע פרוייקט כזה? אנחנו ב”גלובלינקס” נשמח לספר לכם. צרו קשר עוד היום וקבלו את כל המידע הרלוונטי עבורכם!
בשנים האחרונות כולנו נחשפנו לפרויקט תמ”א 38 וליתרונות הרבים אותם הוא טומן בחובו, הן עבור בעלי הדירות והן עבור היזמים אשר עומדים מאחורי הפרויקט. אז אם חלמתם שמתישהו גם בבניין שלכם יבצעו תמ”א 38 חשוב שתדעו כי המועצה הארצית לתכנון ולבניה הכריעה כי ככל הנראה הפרויקט יתבטל באוקטובר 2022. יכול להיות שאחרי שפרויקט תמ”א יבוטל תבוא במקומו תכנית אחרת להתחדשות עירונית ויכול להיות שגם היא תהיה אטרקטיבית, אבל, אם אתם מבקשים ליהנות מתוכנית התמ”א ולא “להמר” על תוכניות עתידיות לא ברורות, אז חשוב שתנקטו בפעולה כבר בימים אלו על מנת לקדם את הפרויקט – לפני שיהיה מאוחר מדי. חשוב לציין שאין צורך להילחץ יתר על המידה, כי גם אם תגישו את התוכניות לפרויקט תמ”א 38 סמוך לתאריך בו הפרויקט עתיד להתבטל, הוא עדיין יוכל לצאת אל הפועל. אז אם שאלתם את עצמכם מדוע עכשיו הוא הזמן הטוב ביותר לפרויקט תמ”א 38, התשובה המרכזית לשאלה, טמונה בעובדה שזאת ההזדמנות האחרונות.

על תמ”א 38 ויתרונותיו

תמ”א 38 היא תכנית מתאר ארצית, אשר ייעודה המרכזי הוא לחזק מבנים מפני רעידות אדמה. התוכנית הזאת צברה פופולאריות רבה בשנים האחרונות, מהסיבה הפשוטה, שכל המעורבים בה יוצאים מורווחים – בעלי הדירה זוכים להרחבת הדירה ולעוד מגוון רחב של הטבות והקבלן או היזם מקבל זכויות לבניית יחידות דיור נוספות (אותן הוא יכול למכור). היתרונות המרכזיים של הפרויקט: העובדה כי בתהליך מחזקים את המבנה מפני רעידות אדמה, מה שהופך את המגורים בו לבטיחותיים יותר. העובדה שבעלי הדירה נהנים מתוספת של ממ”ד, כאשר מעבר לנושא הבטיחות, מדובר בתוספת של חדר נוסף לדירה. מעבר לכך, במסגרת הפרויקט השטחים המשותפים עוברים שיפוץ והדיירים עתידים ליהנות מתוספת של מעלית (במידה וזה מתאפשר), מחנייה מרווחת יותר, מחידוש התשתיות ועוד.. פרויקט תמ”א 38 אף מעלה את ערך הנכס במידה רבה – עליה של כ-30 אחוז. כאמור, לצד היתרונות יש גם חסרונות, כאשר החיסרון העיקרי של הפרויקט הוא באי הנוחות אשר תיגרם לדיירים לאורך כל תקופת העבודה – יש לקחת בחשבון כי לעיתים הבניין יהפוך לתקופת זמן מסוימת לסוג של אתר בניה (ושוב, כאן חשוב לחדד שבמרבית המקרים, היתרונות עולים בהרבה על חיסרון זה). כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של הפרויקט, חשוב לפעול בתבונה וזה מתחיל בבחירה מושכלת בקבלן וביזם וממשיך לכל השלבים שיבואו בהמשך הפרויקט.

איך להתחיל ולקדם תהליכים?

חשוב לציין, שבמקרים מסוימים תמ”א 38 יתבצע ביוזמת הקבלן/ יזם ובמקרים אחרים, היוזמים יכולים להיות דווקא בעלי הדירות במבנה. אז אם החלטתם לקדם פרויקט תמ”א 38 להלן השלבים בהם תצטרכו לנקוט:
• איסוף מידע ופרטים – יש לאסוף כמה שיותר מידע לגבי פרויקט תמ”א 38 מכל האספקטים, מומלץ לדבר עם בעלי דירות אשר עברו את הפרויקט הזה. חשוב שרגע לפני שאתם מעלים את הנושא לפני שאר בעלי הדירות בבניין, יהיה לכם את הידע להעביר להם ולהשיב להם על שאלות.
• כינוס של אספת דיירים – יש לכנס אספה של כל בעלי הדירות בבניין ולהעלות את הנושא של פרויקט תמ”א 38. יש לבדוק שיש נכונות מצד רובם לעשות את הצעד הזה ולהתחיל ולקדם את העניינים. חשוב להגיע לאספה כשאתם מוכנים לקראתה, יש להכין את כל הנקודות וההסברים על הפרויקט ולקחת בחשבון שיכול להיות שיש בעלי דירות, אשר אינם בקיאים ברזי הפרויקט וביתרונותיו השונים.
• הסכמת הדיירים – יש להתחיל ולנסות לגייס את הסכמת בעלי הדירות לפרויקט. כדאי לבדוק אם יש התנגדויות מצד חלק מהם ובמידה וכן, מה הרציונל אשר עומד מאחורי ההתנגדות ובאופן כללי לנסות ולקבל את התמונה המלאה לגבי המשך התהליך. יש לזכור, שעליכם לרתום את רוב הדיירים לפרויקט, כך שאם יש התנגדויות, כדאי לנסות ולטפל בהם בצורה נקודתית – על ידי קיום של פגישות אישיות עם אותם הדיירים.
• פניות ליזמים – בשלב הבא, כדאי להתחיל ולפנות ליזמים, כי הרי בלי יזם שישקיע בפרויקט לא באמת יתאפשר להוציא אותו אל הפועל. יש לחתור לקבל כמה שיותר הצעות רלוונטיות מיזמים, כאשר חשוב לבדוק את הרקע של אותם היזמים ולוודא שהם בעלי שם ומוניטין בתחום. לאחר שקיבלתם את ההצעות, תוכלו לסנן אותן ולבצע בחירה מושכלת מתוכן – בשלב זה כדאי להכניס לתמונה גם עורך דין או איש מקצוע אשר יוכל לסייע לכם לקדם את ההתנהלות מול היזם הנבחר. יש לקחת בחשבון, שיש לא מעט פעולות נוספות ובירוקרטיות אותן יש לבצע בדרך להוצאת הפרויקט אל הפועל, כך שחשוב להקפיד ולהתנהל בצורה מסודרת ומתוך הבנה מלאה ומקיפה של כל התהליך.
כאמור, הדרך להוצאת הפרויקט לפועל, יכולה להיות דרך חתחתים לא פשוטה (בלשון המעטה) ולכן, היא מצריכה הרבה רצון, סבלנות ומוטיבציה מצד הדיירים אשר מבקשים להוציא אותה אל הפועל – אם מדובר ביוזמה של דייר אחד, כדאי אולי לנסות ולשתף דייר נוסף או לגייס מספר דיירים למטרה – כאשר, אותם הדיירים יוכלו לסייע לכם לשכנע את השאר ולמעשה, לבצע את כל הפעולות אותן יש לבצע בדרך להשגת המטרה (מה שיכול להוריד ממכם מאמצים רבים, בזכות העובדה שהם יחולקו עם אחרים). חשוב לזכור, כי פרויקט תמ”א 38 טומן בחובו יתרונות רבים עבור בעלי הדירות בבניין כך שהמאמץ אותו אתם אמורים להשקיע ללא ספק ישתלם גם לכם וגם לשכניכם.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן