logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

השקעה בדירה בתל אביב – האם היא כדאית?

גלובלינקס התחדשות עירונית / ללא קטגוריה  / השקעה בדירה בתל אביב – האם היא כדאית?

השקעה בדירה בתל אביב – האם היא כדאית?

תל אביב היא לא רק עיר ללא הפסקה, לא רק עיר שוקקת חיים והעיר המרכזית והמוכרת ביותר בישראל. תל אביב היא גם היעד החם ביותר להשקעות נדל”ן מכיוון שמספיק לראות מה היו מחירי הדירות בה לפני 10 שנים ומהם המחירים היום, בכדי להבין עד כמה השקעה בעיר משתלמת.

תל אביב מתחלקת לכמה אזורים וכתוצאה מכך גם מפת ההשקעות בה משורטטת בהתאם. מרכז תל אביב הוא עדיין האזור בעל הביקוש הרב ביותר לנכסים להשקעה, מה שהתגבר עוד יותר בשנים האחרונות מאז שפרויקט הרכבת הקלה יצא לדרך. משקיעים רבים מחפשים לא רק דירות יד שנייה אלא גם דירות חדשות ואפילו דירות על הנייר, מכיוון שהפער בין השווי שלהן על הנייר ובין השווי שלהן בסיום הבנייה, הוא כבר פער שמצדיק השקעה כזו. אבל רגע לפני שנבין איך בוחרים דירה להשקעה בתל אביב, נחזור אחורה ונבין למה בכלל כדאי להשקיע בדירות על פני אופציות ההשקעה האחרות.

התשואה המשתלמת ביותר

זה כבר קורה לא מעט שנים ובשנים האחרונות זה מתגבר, הצורך של משקיעים למצוא השקעות יציבות ובטוחות יחסית. השווקים הפיננסיים נמצאים במצב רגיש ובלתי יציב מה שדוחף עוד ועוד משקיעים לפנות לאפיקי השקעות בטוחים יותר, ונדל”ן הוא האפיק הבטוח הקיים. רכישת דירה והשבחה שלה היא בעלת תשואה פוטנציאלית גבוהה הרבה יותר מכל אופציה אחרת כמו ביטוח מנהלים, קופות גמל ואחרות, ויש הבדלים שונים בין אפשרויות ההשקעה הקיימות שכדאי להכיר.

השקעה בעידוד הבנק

הבנקים בישראל גם הם מבינים שאפיק ההשקעה הבטוח ביותר הוא נדל”ן. הם הרי מחפשים את הבטחון ואת השקט, ואת הידיעה שהכסף יחזור אליהם ועם ריבית, ונדל”ן נחשב ליציב במיוחד ובטוח להשקעה. הבנקים נותנים היום למעלה מ-60% מגובה ההשקעה כהלוואה או כמשכנתא, מה שלא דומה לאף אפיק השקעה אחר. הם מאפשרים היום לקחת הלוואות בהיקפים גדולים בשביל לבצע עסקאות גדולות, מה שלא היה מתאפשר אם שוק הנדל”ן לא היה נחשב לשוק יציב, בטוח וכזה שנע באיטיות.

השיקולים שצריך לקחת בחשבון כשמחפשים אחר דירה להשקעה

הנה כמה שיקולים כלליים שצריך לקחת בחשבון כשמחפשים אחר נכס להשקעה ולאו דווקא בתל אביב אלא באופן כללי:

  • מהו פוטנציאל הרווח – לא משנה איפה אתם משקיעים, מה שיעניין אתכם קודם כל הוא השורה התחתונה. צריך לבחון את האזור ולנתח את נתוני ההשקעה, בשביל לנסות ולהעריך מה צפוי לנכס בשנים הקרובות. חשוב להבין קודם כל האם מחפשים רק השקעה לטווח בינוני/ארוך או שמחפשים גם משהו עם אופציית רווח קצרת מועד. כדאי להשקיע בנכס שיצליח להעלות את ערכו בתוך כמה שנים וניתן יהיה להשביח אותו בשביל לצאת עם רווח גדול ממנו.
  • האוכלוסייה במקום – בסופו של דבר, נכס צריך לנהל וההתנהלות היא בעיקר אל מול השוכרים בו. לא משנה אם אתם מחפשים נכס בתוך תל אביב או מחוצה לה, אתם צריכים לקחת את זה בחשבון מה שאומר, לזכור שהתנהלות כזו עלולה להיות בעייתית לפעמים באזורים שונים. גם בתל אביב יש אזורים עם אוכלוסייה במצב סוציואקונומי נמוך, וחשוב לקחת את זה בחשבון כדי לעשות את הבחירה הנכונה. מחירי הדירות יהיו מן הסתם בהתאם, וכאן צריך לעשות חשבון של עלות אל מול תועלת.
  • מהו המרחק מהנכס שלכם? – נכס כפי שציינו צריך לנהל, וניהול כזה יכול לדרוש מכם להגיע אחת לתקופה אל הנכס. אל תסתכלו רק על השורה התחתונה, שורת הרווח אלא על מה זה דורש מכם ועד כמה מתאים לכם להסתובב בארץ. לא כל שוכרי הדירות הם כאלו שלא שומעים מהם חוץ מבחתימת החוזה והכסף נכנס לחשבון בכל חודש, אלא יש גם שוכרי דירות שמצריכים ביקורים תדירים יותר על מנת לוודא שהכול מתנהל כמו שצריך. תארו לעצמכם שאתם גרים בגליל ומחליטים לקנות דירה בתל אביב להשקעה, אתם חושבים ששעתיים נסיעה על הכביש אחת לכמה זמן לכל צד זה בשבילכם? יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, אבל מה שבטוח הוא שאתם צריכים לקחת את זה בחשבון.

בחירת נכס להשקעה בתל אביב

  • מהו אופי הפרויקט – בבואכם לבחון פרויקט בתל אביב בשביל להשקיע בו, אתם צריכים להבין מהו האופי שלו. תל אביב ברובה נחשבת לעיר בעלת רמת חיים גבוהה, והצעירים של היום גם מחפשים אותה. יש פרויקטים שכוללים חדר כושר בבניין, גינה, לובי מפואר ועוד פינוקים והשקעה בדירה בפרויקט כזה יכולה להיות אטרקטיבית במיוחד לשוכרים העתידיים שלכם.
  • תכנון ופיתוח עירוני – עוד פרמטר שחשוב לבחון בתל אביב הוא מהו הפיתוח העירוני העתידי באזור ואלו פרויקטים מתוכננים. יש פרויקטים שעתידים לקחת מספר שנים ולהוות מטרד עבור הדיירים באזור, מה שיכול להרחיק שוכרים ולהקשות את השכרת הנכס. יש פרויקטים שיעלו משמעותית את מחיר הנכס בטווח זמן מסוים, וגם את זה צריך לקחת בחשבון.

תל אביב היא אם כן עיר שמושכת אליה אין ספור משקיעים, עיר אטרקטיבית לצעירים ולמבוגרים כאחד, עיר שבכל מקום בה כמעט יהיה קל מאוד להשכיר את הנכס. תל אביב היא עיר שהולכת ומתפתחת ככל שעובר הזמן, עיר בה יש עוד ועוד פרויקטים בשכונותיה השונות. מי שישקיע בנכס בתל אביב מובטחת לו תשואה נאה, בין אם זו דירה חדשה ובין אם זו דירה מיד שנייה, אבל גם בתל אביב צריך לדעת להשקיע. בחירת הנכס הנכון תוך התייעצות עם האנשים הנכונים, יכולה להוביל להשקעה מדהימה, השקעה שתוביל לרווח משמעותי. בתל אביב יש אלטרנטיבות רבות להשקעה ומסתבר שלא צריך להיות משקיע גדול בשביל להיכנס לאחת מהן.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן