logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

כיצד תבחר חברה לביצוע תמ”א 38 בבניין שלך?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / תמ"א 38  / כיצד תבחר חברה לביצוע תמ”א 38 בבניין שלך?

כיצד תבחר חברה לביצוע תמ”א 38 בבניין שלך?

כאמור, עם העלייה בביקוש פרויקטי תמ”א 38, חלה עלייה מתואמת במספר היזמים המעוניינים להוציא לפועל את הפרויקטים הנ”ל. בשל העובדה שישנם לא מעט יזמים המציעים את שירותיהם עבור מימוש פרויקט תמ”א 38 בבניין מגורים כזה או אחר, הרי שדיירי בניין שעתיד לחול בו הפרויקט, תוהים כיצד עליהם לבחור את היזם המתאים להם. בסופו של דבר, מדובר בפרויקט אשר על מנת לצאת לפועל בצורה הטובה ביותר, חייב להתבצע על ידי יזם אמין, איכותי ובעל יכולות מקצועיות וניסיון בתחום מימוש תוכניות תמ”א 38. במאמר הבא תקבל את כל המידע אודות כיצד תבחר חברה לביצוע תמ”א 38 בבניין שלך.

מהו תפקיד חברת יזמות בפרויקט תמ”א 38?

אחד הגורמים החשובים ביותר בהוצאת פרויקט תמ”א 38 לפועל הוא החברה היזמית שמטרתה היא לקדם ולנהל את הפרויקט המדובר. בתמורה לקידום ומימוש הפרויקט, החברה תרוויח כתוצאה מזכויות בנייה נוספות שיוענקו לה. מכיוון שקיימות כיום לא מעט חברות שניתן כאמור לבחור בהן עבור מימוש פרויקט תמ”א 38, חשוב מאוד לבחון את כל הנתונים של החברה העומדים על הפרק בכל הנוגע למימוש התוכנית והיכולות המקצועיות של החברה לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. יש לבחון את היתרונות של החברה על פני החברות האחרות בשוק. בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר שיש להסיק כתוצאה מהבדיקה שתערכו עם החברה היא האם מדובר בחברה שבאמת יכולה לעמוד בביצוע הפרויקט. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לדעת האם החברה אכן מתאימה עבור מימוש הפרויקט בבניין שלכם או לא.

כיצד תדעו באיזו חברה יזמות לבחור?

1.כאמור, השאלה החשובה ביותר שעליכם לשאול כאשר אתם מחפשים חברה למימוש פרויקט תמ”א 38 בבניין שלכם היא האם החברה תצליח לעמוד במשימה. בכדי להבין זאת, עליכם לבחון כמה דברים: ראשית כל, כדאי לבדוק האם החברה ממנת את עצמה או שמא היא נתמכת על ידי קרנות מימון. כמו כן, חשוב מאוד האם בנוסף לחברה יש משקיעים נוספים בפרויקט זה ומהי רמת המחויבות של המשקיעים הללו למימון הפרויקט. חשוב מאוד לבחון את הנתונים הנ”ל באופן המדויק ביותר באמצעות דוחות כספיים של החברה, אישורים שונים שרואי החשבון של החברה יכולים להנפיק עבורכם ועוד. במידה ולאחר המצאת המסמכים המדוברים אתם עדיין חוששים, תמיד תוכלו להזמין דוח פיננסי על מצב החברה מחברת מודיעין המעניקה את שירותיה בתחום.

  1. דבר חשוב מאוד שעליכם לבחון הוא האם חברה מנוסה בפרויקטים תמ”א 38. חשוב לדעת שפרויקטי תמ”א 38 עלולים להיות שונים זה מזה ועל כן, חשוב מאוד לבחון האם החברה מנוסה במגוון פרויקטים מהסוג. כדאי לשאול את החברה איזה פרויקטים בתחום היא ביצעה בעבר ובהתאם לכך, לבחון את הפרויקטים המדוברים ולברר כמה זמן לקח לחברה להוציא אותם מהכח אל הפועל והאם היו בעיות כלשהן עם הפרויקטים. רצוי לחקור את הנושא באופן מעמיק ואיכותי, על מנת לקבל תשובות מהימנות.
  2. אחד הפרמטרים החשובים שיש לבחון הוא האם הדיירים המתגוררים במבנה שעבר את תוכנית תמ”א 38 על ידי החברה היו מרוצים מהתפקוד וההתנהלות של היזם במהלך הפרויקט עצמו. יש חשיבות רבה לאופי ההתקשרות בין הדיירים לבין היזם במהלך הפרויקט ועל כן, רצוי מאוד שלא לדלג על שלב זה בתהליך הבירור. בסופו של הדבר, היזם מלווה את הדיירים בבניין החל משלב התכנון בפרויקט והגשת הבקשה להיתרי בנייה וכלה בהשלמת תהליך הבנייה והתקופה שבמהלכה הדיירים יכולים לבדוק את הדירה על כל נתוניה. תקופה זו קרויה: “תקופת הבדק”. רצוי לוודא כי תקופת ההתקשרות הארוכה והרציפה שלכם במהלך הפרויקט תהיה מול חברה אמינה ומקצועית אשר מעניקה יחס טוב ושירות טוב.
  3. כיום ניתן למצוא ברחבי האינטרנט מידע רב אודות חברות יזמות העוסקות בין היתר גם בתחום פרויקטי תמ”א 38. באינטרנט תוכלו למצוא גם אתרים שונים המודדים את החברות השונות המציעות שירותי יזמות בתחום זה בהתאם לדירוג בהתאם לפרמטרים שונים. אם החלטתם לבדוק באינטרנט דירוג של חברה כזו או אחרת, רצוי מאוד שלא תבחרו בכל אתר המציע שירותי דירוג של חברות העוסקות ביזמות, אלא רק באתר אמין אשר ידוע כי ביצע מחקר מעמיק אודות כלל החברות הטובות ביותר המציעות שירותי יזמות בתחום פרויקט תמ”א 38 וכלל הנתונים המופיעים באתר הם נתונים אמינים שניתן לסמוך עליהם.

פרויקט תמ”א 38 הוא ללא ספק פרויקט מורכב וארוך אשר יש לו לא מעט משמעויות כלכליות הן עבור היזם והן עבור דיירי הבניין הנבחר לביצוע פרויקט מעין זה. על כן, חשוב מאוד לשאול את כל השאלות הנכונות לברר בדרכים הטובות ביותר ובהתאם לכל הפרמטרים החשובים, באיזה חברות יזמות כדאי לבחור לצורך מימוש פרויקט תמ”א 38 בבניין מגורים. רצוי מאוד שלא לקבל החלטה מתוך פזיזות או לבחור יזם באקראי. מדובר על החלטה אשר חייבת להתקבל באופן שקול, רציני ואחראי לאחר בדיקת כלל הדברים הנחוצים על אשורים.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן