logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

כיצד תרכשו דירה מקבלן תמ”א 38 בצורה בטוחה?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / תמ"א 38  / כיצד תרכשו דירה מקבלן תמ”א 38 בצורה בטוחה?

כיצד תרכשו דירה מקבלן תמ”א 38 בצורה בטוחה?

כאמור, ישנם לא מעט אנשים המעוניינים לרכוש דירה ותוהים, האם תהליך רכישת דירה מקבלן דומה לתהליך רכישת דירה מקבלן אשר מבצע פרויקט תמ”א 38. ובכן, על אף שהחוקים אשר חלים בשני התהליכים הינם זהים, הרי שלא פעם ישנם גורמים שחשוב מאוד לשים עליהם דגש בתהליך רכישת דירה מקבלן תמ”א 38. מנתונים שעולים ממשרד השיכון, ניתן להבחין כי הדירות בפרויקטים של תמ”א 38 המוצעות למכירה הן דירות מבוקשות ביותר, אשר נמכרות בתדירות גבוהה. כלומר, ישנם לא מעט אזורים שבהם נמכרות יותר דירות מקבלן תמ”א 38 מאשר דירות מקבלן המבצע עבודת בנייה רגילה.

מדוע נמכרות יותר דירות מקבלן תמ”א 38?

לרוב, לדירות חדשות אשר נבנות במסגרת פרויקט תמ”א 38 יש תחרות מועטה שכן, בלא מעט ערים אין בנייה חדשה מרובה ויחד עם זאת, יש ביקוש גבוה לדירות. לא מעט אנשים מעוניינים לרכוש דירות מגורים בסביבת מגורים שהם מכירים ולא בסביבת מגורים חדשה המרוחקת מסביבת המגורים שאליה הם רגילים. כמו כן, לא מעט זוגות צעירים מתחתנים ומעוניינים לרכוש דירה קרוב לבני המשפחה שלהם אשר מתגוררים באזור שבו כבר אין דירות חדשות המוצעות למכירה ולכן, דירות המוצעות למכירה במסגרת תוכניות תמ”א 38, הן דירות שמוצאות כמעט באופן מידי קונים לעומת פרויקטים אחרים שיכולים להציע דירות מגורים חדשות, אך לא באזורים הנחשבים כאזורים מבוקשים לפלח אוכלוסייה כזה או אחר.

מעבר לכך, העיריות והרשויות שבעבר הביעו התנגדות לפרויקטי תמ”א 38, החלו ליישר קו עם קבלנים ויזמים המעוניינים לממש תוכניות מעין אלה בבנייני מגורים כאלה ואחרים ועל כן, גם העיריות וגם הרשויות מאפשרות לתהליך מימוש תוכנית תמ”א 38 להיות תהליך קל יותר, פשוט יותר ומהיר יותר. שיטות העבודה במסגרת התוכנית יעילות יותר ועל כן, לא מעט אנשים אשר רואים את השינוי המדובר בשטח, מעוניינים לרכוש דווקא דירות מעין אלה.

על אף שכאמור החוקים בתהליך רכישת דירה מקבלן תמ”א 38 אמורים להיות זהים לחוקים ברכישת דירה מקבלן בפרויקט בנייה רגיל, הרי שחשוב לדעת שישנם לא מעט דברים שחשוב לבדוק בתהליך רכישת דירה מקבלן תמ”א 38 שלא תמיד יש צורך לבדוק אותם כאשר רוכשים דירה בפרויקט בנייה רגיל. כך לדוגמא: הבטוחות שהיזם העוסק במימוש התוכנית צריך לספק לדיירי הבניין לרבות דיירי דירות חדשות שעתידות להבנות בבניין, המפרט הטכני של הדירה והבניין ועוד. חשוב מאוד לאסוף טיפים לרכישת דירה מקבלן תמ”א 38 בטרם ניגשים לרכוש דירה שכזו.

טיפים לרכישת דירה מקבלן תמ”א 38

אז אם אתם מחפשים טיפים לרכישת דירה מקבלן תמ”א 38, הנה כמה טיפים חשובים עבורכם:

  1. בטרם אתם בוחרים לרכוש דירה חדשה שעתידה להבנות במסגרת פרויקט תמ”א 38, עליכם לבחון בצורה הטובה ביותר את ההסכם המחייב אשר נחתם בין כל דיירי הבניין לבין הקבלן המוציא את התוכנית לפועל. חשוב לבחון מה טיב ההתקשרות בין הדיירים ליזם או הקבלן והאם ישנם דיירים שהתנגדו או עדיין מתנגדים למימוש הפרויקט בבניין. חשוב מאוד שתדעו שבמידה ויש דיירים שמתנגדים לפרויקט, גם אם הם אינם מהווים את הרוב אלא את המיעוט, הרי שהם יכולים לעכב באופן ניכר את הפרויקט המדובר. על מנת לבחון את הנושא בצורה אותנטית, אין דבר טוב יותר מלגשת את בעלי דירות בבניין שבו עתיד לחול הפרויקט ולשאול אותם על טיב היחסים בין כלל הדיירים לקבלן. כמו כן, חשוב לבחון את ההסכם בין הדיירים לקבלן ולבחון האם הוא בתוקף והאם ישנה הסכמה של הדיירים למכירת הדירות הנוספות בבניין בזמן.
  2. טיפ חשוב נוסף עבורכם: בדקו מהו המצב התכנוני של הפרויקט. כלומר, חשוב שתגעו שלא פעם בין מעמד החתימה על ההסכם בין הדיירים לבין היזם לבין קבלת היתר הבנייה, יחול לחלוף זמן רב. חשוב מאוד שתוודאו שהדירה אשר אתם רוכשים איננה דירה על הנייר. המצב התכנוני של הפרויקט חייב להיות ברור ועל כן, רצוי לבצע בדיקה במחלקת ההנדסה של הרשות המקומית. בדיקה זו תעניק לכם את המידע הרלוונטי אודות המצב התכנוני של הפרויקט המדובר.
  3. טיפ חשוב נוסף הוא לבדוק את הערכת האזהרה בחוזה. הערת אזהרה חייבת להיות רשוצה בצורה תקינה, על מנת להבטיח את הזכויות של כל אדם שרוכש דירות בפרויקט. הערת האזהרה התקינה תהיה לטובת רוכשי הדירות והערת אזהרה השנייה תהיה לטובת זכויות הקבלן.

ניתן לומר שרכישת דירה מקבלן תמ”א 38 יכולה להיות דבר מורכב יותר מרכישת דירה מקבלן בפרויקט רגיל. על כן, חשוב מאוד לבחון את היזם אשר ממנו עתידים לרכוש את הדירה במסגרת תוכנית זו על מנת לוודא כי מדובר ביזם אמין, אשר עסק לא מעט במימוש תוכניות תמ”א 38 בהצלחה. כמו כן, רצוי שלא לחתום על חוזה בטרם בודקים את מה שדורש בדיקה וכן, כמובן שכדאי להתייעץ עם עורך דין שיסייע לכם במעמד חתימת החוזה לוודא כי החוזה שומר על הזכויות שלכם בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן