logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

פרויקטים בגבעתיים:- העיר שמצליחה להיות חיה ותוססת, ובו זמנית שקטה וירוקה

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / פרויקטים בגבעתיים:- העיר שמצליחה להיות חיה ותוססת, ובו זמנית שקטה וירוקה

פרויקטים בגבעתיים:- העיר שמצליחה להיות חיה ותוססת, ובו זמנית שקטה וירוקה

גבעתיים נמנית בין הערים היחידות המצליחות להיות חיות, תוססות וקרובות מאוד לתל אביב, ובו זמנית להתאפיין בשקט ובמרחבים ירוקים שמזכירים חיי כפר. לא בכדי, הביקוש לקניית דירה בעיר הוותיקה הזו רק עולה ועולה. הזדמנות מעניינת להשיג נכס בגבעתיים, היא רכישת דירה במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית. מה המשמעות של פרויקטים מהסוג הזה, במה הם כרוכים, ומה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך?

אין זה חדש שרובנו שואפים לקנות דירה במרכז הארץ, שתהיה קרובה ככל הניתן לתל אביב ולאיפה “שהכל קורה”. בין שמדובר בדירה להשקעה ובין שמדובר בנכס לצורך מגורים – כולנו מעוניינים למצוא משהו שמצד אחד מציע את הנגישות לכל הטוב שבעיר הגדולה – מקומות בילוי ופנאי, מוסדות תרבות, מסעדות ובתי קפה, ומהצד השני – מיקום המציע שקט, איכות חיים גבוהה וירוק בעיניים.

אחת הערים שמציעות את השילוב האולטימטיבי של כל אלו היא גבעתיים. העיר הוותיקה הזו, בת ה-62, מהווה למעשה סוג של כפר בתוך עיר, כאשר החיים בה מתאפיינים בקהילתיות ואינטימיות, אך כידוע, היא גם מרחק פסיעה מתל אביב. כל אלו הופכים אותה לאחת הערים האטרקטיביות עבור מגורים בארץ. כפועל יוצא, הביקוש למגורים בה שומר על סטטוס גבוה, ולעתים ההיצע לא עומד בקצב. 

פרויקטים של התחדשות עירונית מספקים מענה למגורים בגבעתיים

אז מה עושים כשהביקוש לדירות במרכז עולה על ההיצע? פרויקטי בניה של התחדשות עירונית הם התשובה. במסגרתם, מוקמים פרויקטים חדשים במרכז מעת לעת, ואלו, למעשה, הופכים את החלום של רכישת נכס במיקום מרכזי לאפשרי.  

מטרתם המקורית של הבניה והשיפוצים במסגרת התחדשות עירונית, היא קודם כל להפוך בניינים ישנים, כאלו שנבנו עד לשנות השמונים, לבטיחותיים עבור הדיירים המתגוררים בהם. במיוחד מתבצעת עבודה על פי תמ”א 38, לחיזוק התשתיות והיסודות של הבניין. כמעט תמיד, בהזדמנות זו כבר משדרגים את הבניין ומוסיפים לדירות, ממ”ד, מרפסות, לובי מפואר, מעליות, ולעתים אפילו פסיליטיס כמו חדר כושר או חדר קולנוע. בנוסף, יזם הבנייה שמבצע את הפרויקט מקבל הזדמנות להוסיף עוד דירות לבניין, בבנייה לגובה – כפנטהאוזים וכדומה, או בבניה לרוחב. מסלול בנייה זה מכונה בשם “עיבוי בינוי”.
בחלק זה של הפרויקט טמונה למעשה ההזדמנות המשמעותית של קבלן הבנייה להרוויח מהפרויקט, כאשר הוא רשאי לבנות דירות חדשות במיקומים אטרקטיביים במיוחד, ולהציע אותן למכירה, מה שלא מתאפשר לעתים קרובות בכל שיטת בנייה אחרת. במקרים מסוימים, בהתאם לתיקון של תמ”א 38/2, היזם רשאי להרוס את הבניין לחלוטין ולהקים על אותה חלקה מבוקשת בניין חדש מהיסוד. זוהי אינה רק הזדמנות פז עבור הקבלן, אלא גם הזדמנות יוצאת דופן עבור אלו המבקשים לרכוש דירה במרכז הארץ, באזורים בהם קשה למצוא שטח פנוי לבנייה, ובוודאי לא במחיר ריאלי. 

לא רק היזמים – העיר כולה נהנית מפרויקט הבנייה החדש

לא רק יזמי הבנייה והרוכשים החדשים נהנים מהפרויקטים הללו של התחדשות עירונית. במסגרת הפרויקטים האלה, בניינים ישנים ושכונות שכבר ידעו ימים טובים יותר – מקבלים הזדמנות להתחדש ולהשתדרג ללא היכר. המשמעות של העניין היא שגם הדיירים המקוריים, שלרוב התבקשו להתפנות מהדירות לתקופת הבנייה, זוכים בבית “כמו חדש”, המתאפיין ברמת חיים גבוה בהרבה מזו שקדמה לכך, וגם העיריות זוכות להתחדשות שכונות ישנות וזנוחות, שלעתים כרוכה גם בהקמת פארקים חדשים, גינות ציבוריות, מוסדות חינוך ואוכלוסייה רעננה ואיכותית שתזרום לשכונות הללו. הפרויקטים הללו מהווים מוקד משיכה לזוגות צעירים ולמשפחות ועשויים לחולל מהפך של ממש במרקם ובאיכות ההון האנושי של העיר או השכונה.

 

פרויקטים בגבעתיים – ההזדמנות שלכם לרכישת נכס בעיר שנהנית מכל העולמות 


בדומה לערים מרכזיות אחרות, מעת לעת ניזמים גם פרויקטים בגבעתיים. כעיר שכאמור מהווה את הטוב שבכל העולמות – מיקום מרכזי ביותר, לצד שקט וביטחון, אך ותיקה וישנה למדי, וכך גם רבים מהבניינים שבה – הרי זה מתבקש שיוקמו בה פרויקטים של התחדשות עירונית. פרויקטים רבים של פינוי בינוי ותמ”א 38 כבר התבצעו בה בהצלחה רבה, וכיום הם כבר חלק מהנוף. בראייה לעתיד, מתוכננים בה עוד עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית, בשכונות כמו בן גוריון, מתחם רמב”ם ובעוד איזורים רבים. התחזית היא שבעקבות הבנייה המחודשת הזו, האוכלוסיה בעיר, שעומדת כיום על כ-60 אלף תושבים, תצמח ותגדל לכ-100 אלף תושבים.

 

מעוניינים בדירה בגבעתיים? אל תרדמו בשמירה

 

אם אתם מעוניינים ברכישת דירה בגבעתיים, במסגרת פרויקט בנייה של התחדשות עירונית, חשוב לדעת כי מאחר ואלו מבוקשים מאוד, עליכם להיות עירניים במיוחד. ההמלצה היא לעקוב ולהתעדכן מעת לעת בפרויקטים המתוכננים לשנים הקרובות – מידע שתוכלו להשיג בקלות באמצעות הרשת או דרך העירייה. כאמור, בדירות בעיר נחטפות מהר, ואתם רוצים להיות הראשונים שמחזיקים במידע ובאפשרות להצטרף לפרויקט שכזה.

 

לדעת מיהו הקבלן שקיבל את הפרויקט


עוד נקודה חשובה לציון, במידה והחלטתם ללכת על אופציה של רכישת דירה במסגרת פרויקט של התחדשות עירונית, היא לערוך בירור מקיף על קבלן הבנייה שאחראי לביצוע הפרויקט. מומלץ לברר באמצעות כל כלי אפשרי, הן באמצעות הרשת והן באמצעות לקוחות עבר – האם זוהי חברה אמינה ואיכותית. כמה נקודות שיסייעו לתמונה להתבהר הן המוניטין של החברה, כמות הפרויקטים המוצלחים שהיא עומדת מאחוריהם והלקוחות המרוצים שכבר נהנים כיום מדירה חדשה או מחודשת. כמו כן, בפרויקטי בנייה ככלל, ובפרויקטים של התחדשות עירונית בפרט, כדאי לברר האם חברת הבנייה עמדה בלוחות זמנים בהצלחה בפרויקטים שביצעה. זהו אחד הגורמים שיהוו אינדיקציה מהימנה גם לאיכות החברה וגם להצלחת הפרויקט שאתם עומדים לקחת בו חלק. 

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן