logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

פרויקטים של התחדשות עירונית בגבעתיים

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / פרויקטים של התחדשות עירונית בגבעתיים

פרויקטים של התחדשות עירונית בגבעתיים

מחפשים פרויקטים של התחדשות עירונית בגבעתיים? רוצים לדעת יותר על השקעות מעין אלו? אנחנו בגלובלינקס נשמח לסייע לכם. כל מה שאתם צריכים זה ליצור איתנו קשר ואנחנו נשמח לתת לכם את כל המידע הדרוש לכם!

גבעתיים היא אחת מהערים הוותיקות בישראל (הוכרזה כעיר בשנת 1959) כאשר, מיקומה האטרקטיבי, במחוז תל אביב והעובדה שהיא משלבת בתוכה מודרניות וחדשנות ביחד עם צביון קהילתי, הופכים אותה לעיר מבוקשת במיוחד למגורים. כאשר יש ביקוש גבוה, גם ההיצע הוא כמובן בהתאם. כך שבכל תקופת זמן קצרה, יוצא אל הפועל פרויקט בנייה חדש בעיר ולצד הפרויקטים החדשים, ישנם גם לא מעט פרויקטים אשר מוגדרים תחת הקטגוריה של התחדשות עירונית. בפרויקטים של התחדשות עירונית, מתאפשר מחד, לשפר את פני העיר ואת מראה הבניינים הישנים יותר ומאידך, ליצור יחידות דיור חדשות ולמשוך גם לשכונות הוותיקות של העיר זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים – זאת כמובן, לצד היתרונות הפרטניים המאפיינים כל אחד מאותם הפרויקטים. כך יוצא, שרבים אשר מבקשים לרכוש דירת מגורים בעיר גבעתיים, ימקדו את החיפוש שלהם באופן פרטני, באותם פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר (התדירות בה הפרויקטים הללו יוצאים אל הפועל הינה גבוהה יותר מהתדירות של פרויקטים חדשים).

סוגים שונים של פרויקטים

בישראל ישנם מספר סוגי פרויקטים שונים אשר מוגדרים תחת הקטגוריה של התחדשות עירונית, כאשר 2 הפרויקטים המרכזיים והנפוצים ביותר באותה הקטגוריה הם:

פרויקט תמ”א 38 – כשפרויקט זה נחנך הוא היווה למעשה צעד משמעותי מצד המדינה, כאשר המטרה אשר עמדה מאחוריו היא היערכות לרעידת אדמה חזקה (על פי מומחים, זה  רק עניין של זמן עד שרעידת אדמה כזאת תקרה במחוזותינו). במסגרת פרויקט זה, אמורים לחזק יסודות של מבנים ישנים, אשר ככל הנראה לא ישרדו רעידת אדמה – על הבניינים לעמוד ברשימה של קריטריונים מסוימים, בכדי שהפרויקט אכן יאושר. פעולות נוספות אשר מתבצעות במסגרת הפרויקט: בניית ממ”ד לכל דירה ובמקרים רבים גם שדרוג המעלית או בניית מעלית חדשה (במידה ודבר זה מתאפשר), תוספת של מרפסת ופעולות נוספות אשר בכוחם להשביח את הנכס של הדיירים (בפרויקטים כאלו, ערך הנכס יכול לעלות בכ-30 אחוזים). הקבלן אשר לוקח על עצמו פרויקט שכזה לא יוצא בידיים ריקות כמובן, הוא רשאי לבנות בבניין יחידות דיור נוספות, אותן הוא יכול למכור – וכאן בעצם טמון הרווח שלו מאותו הפרויקט, מהרווח על הדירות. בשנת 2010, הוכנס תיקון לפרויקט תמ”א 38/2, כאשר במסגרת התיקון, קיימת אפשרות להרוס בניין ישן, אשר עומד בתנאים הנדרשים לצורך פרויקט התמ”א ולבנות בניין חדש במקומו.

פינוי בינוי – פינוי בינוי הוא פרויקט במסגרתו הורסים בניינים ישנים ובונים במקומם בניינים חדשים. בתקופת הבנייה, הדיירים מועברים למשכן חליפי, עד להשלמת הפרויקט (לכן, נדרש שמרבית בעלי הדירות באותם הבניינים יביעו נכונות לפרויקט זה). סביב הפרויקט הזה עומד הרצון לחדש שכונות או אזורים ישנים, אשר הבניינים בהם מתאפיינים באיכות בנייה פחות טובה (בנייה ישנה בעיקר משנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת). גם בפרויקטים מהסוג הזה, כל המעורבים אמורים לצאת מורווחים. כאשר, הדיירים באותם בניינים, נהנים בסיום הפרויקט, מדירה חדשה וגדולה יותר בכ-25 מ”ר מהדירה הישנה (בזכות תוספת של ממ”ד ומרפסת) וממגורים בבניין חדש ומטופח. מעבר לכך, היזם גם אמור לממן להם את שכירות הדירה לאורך כל תקופת הפרויקט (למעשה, הם לא אמורים להוציא כספים בפרויקט זה). הקבלן או היזם מרוויח את האפשרות לבנות יחידות דיור חדשות בשטח – כאשר את הכסף הוא עתיד להרוויח מעצם מכירתן וכמובן, גם העיריה נהנית משיפור פני העיר – במסגרת פרויקטים שכאלו, נבנים בדרך כלל שכונות חדשות, אשר כוללות גם מוסדות חינוך ופארקים – והן מושכות אליהן לא מעט תושבים חדשים ובעיקר זוגות צעירים ומשפחות, יש לא מעט פרויקטים שכאלו, אשר הצליחו לשנות צביון של שכונה ולהפוך אותה משכונה ותיקה ומוזנחת לשכונה מבוקשת אשר אף נחשבת כיוקרתית.

ומה קורה בגבעתיים?

בעיר יצאו אל הפועל כבר לא מעט פרויקטים של תמ”א 38 ופינוי בינוי אשר הוכתרו כהצלחה. מעבר לכך, יש גם תכנונים עתידיים לגבי פרויקטים נוספים – בשנים הקרובות עתידים לצאת על הפועל עוד עשרות פרויקטים חדשים ובין היתר: ברצועת בן גוריון בעיר, במתחם רמב”ם ובאזורים נוספים. על פי תוכניות המתאר, בעקבות הפרויקטים הללו, בעשרים שנה הקרובות מספר התושבים בגבעתיים עתיד לגדול ולהגיע מכ-60 אלף עד ל-100 אלף. מעבר לכך, פרויקטים של התחדשות עירונית מבשרים גם לתושבי העיר המתגוררים באותם הבניינים ליהנות מכל היתרונות שלהם וגם פותחים צוהר לתושבים חדשים להגיע ולקנות יחידות דיור באותם הפרויקטים. כחלק מכך, כל מי שמתעניין ברכישה של דירה חדשה בגבעתיים, חשוב שיקפיד להישאר עם היד על הדופק ולהתעדכן באלו שלבים כל אחד מהפרויקטים הללו נמצא בימים אלו – מכיוון שגבעתיים היא עיר מבוקשת למגורים, בתוך זמן קצר, הדירות המשווקות יכולות להימכר. כאן חשוב לציין, שבעקבות הקורונה, הפרויקטים מעט התעכבו והם אמורים להתחיל ולצאת אל הפועל תוך שנתיים פחות או יותר (2022).

לסיכום

פרויקטים של התחדשות עירונית בגבעתיים ובכלל, טומנים בחובם יתרונות רבים עבור כל המעורבים בהם. יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל אותם היתרונות, חשוב לגשת אליהם בצורה נכונה, לבחור בצורה קפדנית את היזם או הקבלן, להיוועץ עם עורך דין ולמעשה, לעשות את כל הפעולות הנדרשות במסגרת של פרויקט שכזה על הצד הטוב ביותר. יש לקחת בחשבון שפרויקטים שכאלו מצריכים הרבה סבלנות – בעיקר מצד הדיירים, אשר במקרים רבים נאלצים להרגיש שהם חיים באתר בנייה למשך תקופת זמן מסוים (לפחות, בפרויקטים של תמ”א 38).

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן