logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

רכישת דירה בבניין לאחר התחדשות עירונית – מה היתרונות?

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / רכישת דירה בבניין לאחר התחדשות עירונית – מה היתרונות?

רכישת דירה בבניין לאחר התחדשות עירונית – מה היתרונות?

לרכישת דירה בבניין לאחר התחדשות עירונית יש כמה יתרונות שכדאי להכיר. אם אתם חושבים על האופציה הזו, אנחנו בגלובלינקס נשמח לעזור לכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל את כל המידע שאתם צריכים!

בשנים האחרונות יותר ויותר פרויקטים בתחום של התחדשות עירונית יוצאים אל הפועל וזאת, לשמחת כל המעורבים בהם. בפרויקטים מהסוג הזה, בין אם מדובר בתמ”א 38 ובין אם בפינוי בינוי, כל הצדדים יוצאים מרוויחים. בעלי הדירות זוכים בדירות משודרגות ומרווחות יותר – וגם ערך הנכס יעלה בהתאמה. לעומת זאת, הקבלנים או היזמים אשר עומדים מאחורי אותם הפרויקטים מרוויחים את הזכות לבנות יחידות דיור חדשות ולמכור אותן – לדוגמא, בפרויקט פינוי בינוי, על כל דירה במתחם הישן, היזם יקבל זכויות לבנות עוד 2 דירות נוספות. אבל, יש בתהליך הזה גם כאלו שירוויחו ממנו בעקיפין והם, כל אותם אנשים אשר מחפשים לרכוש דירה חדשה, באותה השכונה הרלוונטית. היתרונות ברכישת דירה בבניין לאחר התחדשות עירונית הינם רבים ומגוונים ולהלן חלק מהם:

היצע – בכל תקופת זמן קצרה, אנו שומעים על לא מעט פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית אשר יוצאים אל הפועל (על פי נתונים אחת מכל שבע דירות חדשות היא בפרויקט של התחדשות עירונית). כך שהיצע האפשרויות לרכישת דירות חדשות בדרך כזאת, הינו רחב.

רווח – פרויקטים של התחדשות עירונית עתידים להעלות את שווי הדירות במידה משמעותית. לכן, מדובר בהשקעה משתלמת לטווח ארוך, שהינה כמעט נטולת סיכונים.

אזורים מבוקשים – בחלק גדול מהמקרים, הפרויקטים מתקיימים בשכונות או ברחובות ראשיים ומרכזיים בעיר אשר הביקוש אליהם הוא גבוה במיוחד וההיצע לעומת זאת קטן. כך שהתחדשות עירונית פותחת צוהר לרכישת דירה באותו אזור מבוקש. יש לקחת בחשבון, שככל שמדובר באזור בו מחירי הדירות גבוהים יותר (מה שיכול להעיד במידה רבה על הביקוש והאטרקטיביות של האזור), כך הפרויקט יהיה יותר משתלם בעבור היזם ולכן, ניתן לראות לא מעט פרויקטים שיוצאים אל הפועל באזורים שכאלו.

מגוון סוגי דירות – במקרים רבים, בפרויקטים של תמ”א 38 הקבלן מקבל את הזכויות על הדירות בקומות העליונות, מה שמאפשר לרכוש בפרויקטים דירות גג ועוד מגוון רחב של דירות חדשות.

שקיפות של נתוני השכונה – מכיוון שהפרויקטים מצויים בשכונות ותיקות (יותר או פחות), ניתן לקבל פרטים ומידע על השכונה, על תושביה, על מוסדות החינוך שלה ולמעשה כל פרט אחר, אשר יכול להשפיע על רמת החיים בה.

מיגון מקסימאלי – מכיוון שאחת הסיבות המרכזיות להוצאות פרויקטים של התחדשות עירונית אל הפועל, היא הנושא של מיגון הדירות מפני רעידת אדמה, ניתן להיות שקטים שהושם דגש משמעותי על הנושא הזה.

השם והמוניטין של היזם – קיימת אפשרות לשאול את בעלי הדירות במקום, לגבי הקבלן/ יזם ואמינותו – כאשר ההמלצות יהיו מושתות על טיב התנהלות הפרויקט.

היכרות מקדימה עם השכנים – יש לא מעט אנשים אשר הבחירה שלהם לגור בבניין מסוים תושפע מטיב השכנים. במקרה של רכישת דירה בבניין לאחר התחדשות עירונית, רוב השכנים נשארים, כך שניתן להכיר אותם ולתהות על קנקנם עוד בטרם רכישת הדירה.

איכות חיים – בפרויקטים של פינוי בינוי, נבנים מתחמים חדשים, אשר כוללים לא רק את הבניינים אלא גם מוסדות חינוך, גני משחקים ופארקים, כך שניתן ליהנות מאיכות חיים גבוהה באותו אזור או באותה השכונה.

כאמור, אלו רק חלק מהיתרונות הרבים של רכישת דירה בבניין לאחר התחדשות עירונית, כאשר גם מי שמעוניין לרכוש דירה בפרויקט לצורך מגורים וגם מי שיחפש דירה לצורך השקעה יוכל ליהנות ממרבית היתרונות אשר צוינו. חשוב לציין, שמעבר לאותם היתרונות שכבר הוזכרו, כל פרויקט שכזה, יכול לטמון בחובו יתרונות פרטניים נוספים – אשר תלויים בסוג הפרויקט, בהיקף הפרויקט, במיקומו ובפרמטרים רבים נוספים.

מה כדאי לבדוק בטרם הרכישה?

בהליך רכישת דירה בבניין לאחר פרויקט של התחדשות עירונית, יש לשים דגש על פרמטרים שחלקם יהיו מעט שונים בהשוואה לאלו אותם צריך לבדוק בהליך רכישת דירה בפרויקטים חדשים. בין אותם הדגשים:

קיום של הסכם בין הקבלן לבין הדיירים – כדאי לבדוק שנחתם הסכם מחייב בין הדיירים לקבלן ושאין בבניין מתנגדים לפרויקט אשר עלולים לעכב את יציאתו אל הפועל או למנוע את מימושו. מומלץ אף לבדוק עם בעלי הדירות את חוות הדעת שלהם לגבי טיב התנהלות ועבודת הקבלן – טיב העבודה, הקפדה על המידה בלוחות הזמנים וכיוצא בזה.

סטטוס הפרויקט – פרויקטים של התחדשות עירונית אורכים זמן רב ויש גם לא מעט סיבות בגינן הם יכולים להתעכב אף יותר – כל השלב התכנוני, של הוצאת היתר הבניה, עלול להתפרס על זמן רב יותר מזה אשר תוכנן. לכן, כדאי לבדוק מה סטטוס הפרויקט ומה הצפי המוערך להשלמתו.

הבטחת זכויות – יש 2 דרכים עיקריות באמצעותן הקבלן יבטיח זכויות לרוכשי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית. הראשונה היא באמצעות רישום הערת אזהרה לטובתו של הרוכש – במקרה הזה, הרוכש יידרש להעביר לקבלן תשלומים בהתאם לאופן התקדמות הפרויקט (על פי המצוין בחוק). הדרך השנייה להבטחת הזכויות של הרכוש, תתבצע באמצעות מתן של ערבויות בנקאית כנגד התשלום אשר מועבר על ידי הרוכש.

רכישת דירה בבניין לאחר התחדשות עירונית אומנם טומנת בחובה לא מעט יתרונות עבור הרוכשים, אך יחד עם זאת, בדומה לכל עסקת נדל”ן אחרת, גם כאן קיימים מעט סיכונים. לכן, קיימת חשיבות גבוהה שרוכש הדירה יעשה את הצעד הזה בחוכמה ויערב אנשי מקצוע מנוסים, אשר בקיאים באופן ההתנהלות של פרויקטים כאלו, על מנת שאלו יסייעו לו וייוודעו שכל האינטרסים שלו יצאו אל הפועל בצורה המיטבית.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן