logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

התחדשות עירונית בקריית אונו

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / תמ"א 38  / התחדשות עירונית בקריית אונו

התחדשות עירונית בקריית אונו

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על יותר ויותר מבנים אשר נכנסים להליך של התחדשות עירונית או תמ”א 38. אמנם ישנם הבדלים גדולים בין שני הפרויקטים אך בשורה התחתונה שניהם פועלים על אותו מישור של חידוש וחיזוק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה כמו גם חיזוק ושיפוץ התשתיות של המבנה, הוספת חדר ממ”ד ועוד שלל שיפורים למבנה.

למעשה שני הפרויקטים הללו קשים לאפיון עבור הקבלנים. ישנם קבלנים קטנים שרוצים להיכנס לנעליים גדולות והם מעוניינים להיכנס לתחום של התחדשות עירונית. הם רק לא מבינים לאיזה מים עמוקים הם קופצים.

לא תמיד יודעים אותם הקבלנים את ההבדל בין טיפול במבנים קיימים לצורך ביצוע התחדשות עירונית, לבין בנייה המתחילה מאפס. קבלנים קטנים המנסים לשחות במים הסוערים הללו, מוצאים את עצמם לא פעם כאשר הם פושטים רגל במהלך התהליך ולעיתים הם נתקעים ותוקעים יחד עמם את הדיירים שנכנסו יחד אתם להליך.

אז איך בוחרים את הקבלן?

הפרמטר הראשון שאמור להנחות אותנו כאשר אנחנו רוצים לבחור את הקבלן היא העמידות הכלכלית שלו או של החברה הקבלנית אצלה הוא עובד. מסיבה זו קיימת המלצה לבחור דווקא בחברה יזמית שהיא גם חברה קבלנית אשר היא בעלת איתנות כלכלית מוכחת ויש לה את היכולות ואת המסוגלות לספוג קשיים שיצופו תוך כדי העבודה. חברה כזו גם יכולה לספוג טעויות בלי לעורר מהומות מיותרות שיערערו את שיווי משקלה של החברה מהבחינה הכלכלית.

משרד עורכי דין ומשרד מפקחי בנייה

הדיירים הנכנסים להליך של התחדשות עירונית, חייבים בראש ובראשונה לדאוג לעצמם ולשמור על עצמם ועל הנכסים שלהם, על מנת שאכן הם יוכלו להיות בטוחים כי הנכסים שלהם ישתבחו בעקבות התכנית והם לא יפסידו מכל זה דבר.

לשם כך ההמלצה היא על פנייה אל שני משרדים שיבטיחו לכם את ההגנה על הזכויות שלכם לאורך על כל התהליך.

  • משרד עורכי דין – המשרד הראשון אליו אתם אמורים לפנות זהו משרד עורכי דין. המשרד לעורכי דין שומר על כך כי החברה אכן תעמוד בהתחייבויות שלה כלפי הלקוח והיא תעניק את ההגנה המלאה על האינטרסים של הדייר וכמובן גם על הנכסים שלו הן בפן המשפטי והן בפן הכלכלי.
  • משרד מפקחי בנייה – משרד מפקחי הבנייה זהו משרד שתומך במשרד עורכי הדין בנושאים המקצועיים. הוא זה שיידע לבדוק את החברה הקבלנית ולוודא כי היא עובדת נכון והיא פועלת במקצועיות בכל השלבים המקצועיים. החל בטיפול בהיתרי הבנייה וכלה בסיום הבנייה ושנת הבדק. (שנת הבדק – זוהי בדיקה שמתבצעת במבנה שנה לאחר שהסתיימה הבנייה, כאשר בשלב זה מוגשת חוות דעת בצירוף כל הליקויים שנמצאו לתיקון)
  • הבדיקה של משרד מפקחי הבנייה תוכל לסייע בבחירת האדריכל, בהבטחה החוזית בדבר תכנון המבנה כאשר האדריכל הוא זה שיעזור ללקוח הפרטי לקבל את כל המידע התכנוני, ללא משוא פנים. באופן כזה יהיה קל יותר ללקוח לדרוש מהחברה הקבלנית את כל מה שמגיע לו.

בוחרים את הקבלן –

לאחר שנבחרים היועצים הנ”ל והם מכוונים את הלקוח, מגיע הזמן להתקדם הלאה לבחירה של הקבלן.

לשם כך יש לעשות מחקר. ישנם מקרים אשר בהם כבר פנו אליכם הקבלנים מעצמם אך ייתכן שהם כמובן עדיין לא שמעו עליכם ועל הזדמנות הפז לבנות באזור שלכם. בכל מקרה, חשוב מאוד לערוך מחקר. המחקר שלכם עשוי להוליד הרבה מאוד מידע.

כדאי שתחפשו ביקורות באינטרנט ולקרוא את הביקורות, החיוביות לצד השליליות שנכתבו על אותו קבלן. כדאי גם כן לפנות אל דיירים שכבר השתתפו בפרויקטים מהסוג הזה או לקוחות אחרים שסתם כך נהנו מעבודות של קבלנים. אלו יוכלו לתרום לכם הכי הרבה מידע.

כדאי להתייעץ גם עם בעלי מקצוע מענף הבנייה על מנת שניתן יהיה לאתר את החברות שאכן יעמדו ביעדים ובקריטריונים שאתם מבקשים.

מצמצמים את הבחירה

אם אתם פונים לקבל הצעות מחיר מעשר קבלנים בו זמנית, אתם תמצאו את עצמכם מבולבלים מאוד מעודף הידע המבלבל. אתם תשמעו מידע סותר שרק יגביר את התהיות שלכם בנושא. כדאי מאוד לצמצם את הטווח לשניים או שלושה קבלנים ומתוכם לבחור את החברה היזמית המתאימה ביותר. הבחירה תיעשה על ידי שהמפקח ילך לבקר בבניינים שכבר בוצעו בהם תכניות דומות מן הסוג הזה. הוא ישוחח עם הדיירים, הוא יראה את העבודה במקום ויאסוף מידע על אודות אותה חברה קבלנית. במקביל, יבצע עורך הדין בדיקת רקע על החברה. הוא ינסה להבין את כוחה ואת הרזומה שלה והוא זה שיעזור לבסוף לדיירים להגיע לבחירה נכונה בחברה הנבחרת.

התחדשות עירונית במרכז – הדרך להגיע לדירה מחודשת

הרבה מאוד דירות ואזורים ישנים קיימים באזור המרכז, אלו עשויים ליהנות משדרוג וחידוש. אך זאת רק אם יודעים לפנות אל אנשי המפתח הנכונים.

יש הרבה קבלנים והרבה אנשי מקצוע אשר מציעים את השירותים שלהם לציבור. אך לא כולם ראויים לאימון של הלקוח.

רק עם עבודת שטח יסודית, עם בדיקת שטח עמוקה ושורשית, ניתן להגיע לתוצאות.

אין ספק כי מדובר בהזדמנות מדהימה בה ניתן לשפר את תנאי הדיור, ליהנות מדירה יותר בטוחה ויותר חזקה (מפני רעידות אדמה) כאשר הדבר לא כרוך בהשקעה כספית מצד הלקוח.

האפשרות להגיע לדיור ברמה גבוהה בדירה איכותית ומשודרגת בלי להשקיע בכך כסף, היא אפשרות שקורצת לכולם.

חברת גלובלינקס היא החברה שמגשימה את החלום לרבים מתושבי המרכז – עם חברת גלובלינקס אפשר בהחלט להגיע לדירה איכותית, דירה משודרגת, דירה שתעמוד בסטנדרטים גבוהים במיוחד.

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן