logo
A powerful architecture & Construction theme. Construct your website in the perfect Ratio.
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula

מחפשים דירת פנטהאוז למכירה? כמה דברים שחייבים לדעת

גלובלינקס התחדשות עירונית / חדשות ומאמרים  / מחפשים דירת פנטהאוז למכירה? כמה דברים שחייבים לדעת

מחפשים דירת פנטהאוז למכירה? כמה דברים שחייבים לדעת

מהם המאפיינים הייחודיים של דירות פנטהאוז? מה ההבדל בין הדירות הללו, דירות גן, ובין דופלקס, ומה הופך את כל סוג של  דירה לדירת יוקרה? הבנת המאפיינים השונים של סוגי הדירות, תסייע לכם להבין – איזו מהן היא המתאימה ביותר לצרכים ולרצונות שלכם 

 

חלומם של ישראלים רבים, בסטטוס כזה או אחר, הוא לקנות דירה שתהיה בבעלותם, ותאפשר להם להתגורר בה בשקט ובביטחון, או לכל הפחות, לדעת שיש בבעלותם נכס להשכרה או להשקעה. פעמים רבות, בנקודה בה מחליטים לעשות את הצעד הגדול של רכישת דירה, מגיע גם הרצון לעשות זאת “בגדול”, וללכת כבר על פנטהאוזים ודירות יוקרה. 

 

הרצון “לחיות בגבוה”, ללכת עד הסוף ולהנות מפינוקים ומפסיליטיז שמביאים לרמת החיים הגבוהה ביותר, מביאים לא מעט אנשים לחפש אחר דירות יוקרה למכירהזו יכולה להיות דירת גן, דופלקס או במקרה של הזדמנות משתלמת במציאת דירת פנטהאוז למכירה.

 

הפמרטרים שמבדילים בין דירות “רגילות” לבין דירות יוקרה, הם צורת בנייה חדשה, איכותית, מרווחת, לא פעם עם חלונות ענקיים המשקיפים לנוף מרהיב הנשקף מקומה גבוהה. העיצוב  בדירות מהסוג הזה בדרך כלל יהיה עדכני ביותר, כאשר הוא מנוצח על ידי האדריכלים ומעצבי הפנים מהשורה הראשונה, מה שיבוא לידי ביטוי במיוחד בפסיליטיז של חדרי האמבטיה, המטבח וחדרי האירוח, בחומרי הגלם הטרנדיים והאיכותיים ביותר ובמראה שקשה להישאר אדישים כלפיו. 

ההבדלים בין פנטהאוז, דירת גן ודופלקס

אם החלטתם להתחיל בחיפוש אחר דירת יוקרה, כדאי לפני הכל לעמוד על ההבדלים שבין סוגי הדירות הללו, המוצעים למכירה בשוק הנדל”ן, ולהבין איזו מהן עונה על הדרישות והצרכים שלכם, באופן הטוב ביותר. פנטהאוז היא הדירה הגבוהה ביותר בבניין, שנבנית על ראש הבניין, כלומר על הגג, ובכך היא זוכה במרפסת רחבת ידיים ובדירה בשטח שהוא ברוב המקרים גדול בהרבה מזה של יתר הדירות בבניין (לעתים שטחה של דירת הפנטהאוז כפול משל יתר הדירות). כמעט מיותר לציין, שהנוף הנשקף מהחלונות ומהמרפסת הוא המרהיב ביותר, והדירה הזו היא גם השקטה ביותר. במהלך פרויקטים של התחדשות עירונית, במסגרתם בניין שלם עובר שיפוץ על מנת להפוך אותו לעמיד ובטיחותי בפני רעידות אדמה, לא פעם הקבלן זוכה בהיתר בנייה של דירה נוספת וחדשה על ראש הבניין, וכך נבנית דירת פנטהאוז חדשה, שלרוב מוצעת במחיר נגיש בהרבה מזה שיוצע עבור דירת פנטהאוז שתיבנה בבניין חדש מאפס. 

 

כשמדברים על דירות גן, לעומת זאת, מתכוונים בדרך כלל לדירה שנבנתה בצד השני (לרוב העורפי) של הבניין, בקומה התחתונה. היתרון הגדול של דירות מסוג זה, הוא שכשמן כן הן – יש להן גן משלהן. הכוונה לגינה המשתרעת ביציאה מהדירה, וזו שייכת בבעלות פרטית לבעלי הדירה, והיא מגודרת ומציעה רמת פרטיות, שקט, שלווה ואיכות חיים גבוהה, לכל מי שמתגורר בדירה. אחד היתרונות בדירה כזו, נעוץ בכך שגם אם היא נבנתה בלב מטרופולין שוקק, האווירה בה היא כפרית ושלווה, וניתן לטפח את הגינות ולהפוך אותן לפיסת טבע של ממש, אם רק רוצים בכך. זהו יתרון גדול עבור משפחות עם ילדים, משפחות המטפלות בבעלי חיים, ואפילו אנשים שפשוט אוהבים לארח בגינה בני משפחה וחברים, ולהרגיש שהם חיים בחלקה שהיא לגמרי שלהם, והם יכולים לעשות בה כרצונם. בחצר פרטית שכזו, ניתן לעשות שלל שימושים, כמו לדוגמא להוסיף שם מחסן, להקים שם בריכה או מגרש ספורט קטן. במזג האוויר הנוח של ישראל, שמציע תנאים מתאימים לשהות בחוץ כמעט כל ימות השנה – דירת גן היא אופציה מתאימה במיוחד. כמו כן, משפחות שמתגוררות בדירות מסוג זה, צלחו את תקופת הקורונה והבידודים באופן טוב יותר, שכן, הן יכלו לבלות בחוץ בתנאים נפלאים, כאוות נפשן.

 

גם דירות גן לא פעם מוספות לבניינים במהלך פרויקטים של התחדשות עירונית, מסוג עיבוי-בינוי. אם חלמתם על דירת גן, ובדרך כלל המחירים שאתם נתקלים בהם המוצעים לרכישת דירות גן חדשות חורגים מהתקציב שלכם, כדאי לבדוק ולחפש דירות כאלו אצל קבלני בניה שעוסקים בפרויקטים של תמ”א 38 וכדומה. 

 

כשמדובר בדופלקס, הכוונה לדירה בת שני מפלסים, שלמעשה נבנתה באמצעות חיבור של שתי קומות זו לזו. התוצאה היא בדרך כלל וילה מרווחת, המחולקת למפלס תחתון, בו לרוב נהוג להגדיר את סלון ומטבח הבית, ובמפלס העליון לרוב ימוקמו חדרי השינה והרחצה. כשמדובר בדירת יוקרה (לא כל דופלקס הוא דירת יוקרה כמובן), הדופלקס יכול להיות וילה מפנקת של ממש, כאשר המרחב הוא מילת המפתח כאן.

כיצד תדעו איזה סוג של דירת יוקרה מתאים לכם?

על מנת לדייק את החיפוש ובעקבותיו את רכישת הדירה המתאימה עבורכם ביותר, עליכם לבחון מספר פרמטרים. לדוגמא, הצרכים של זוג צעיר, בשלבים ראשונים של הקמת משפחה, יהיו שונים מאלו של משפחה עם ילדים בגילאי בית ספר (במקרה כזה למשל, מסגרות חינוך בסביבת המגורים הן קריטיות). כמובן שאם אתם מחפשים דירה להשקעה, פרמטרים שונים בתכלית ייבחנו, כמו למשל מיקום הדירה, שרצוי שיהיה אטרקטיבי ויציע גישה נוחה למקומות עבודה ולמרכזים מסחריים. כמו כן, עליכם לבחון היטב את התקציב העומד לרשותכם, ולראות כיצד אתם יכולים למנף אותו ולהפיק ממנו את המירב. במידה והתקציב שלכם מוגבל, ולמרות הכל אתם לא רוצים להתפשר – לא על איכות הדירה ולא על המיקום, כדאי לשקול בחיוב את האופציה של רכישת דירה מפרויקט של התחדשות עירונית. באופן זה, המיקום המרכזי הוא “בילט אין” ואיכות הדירה היא של דירה חדשה לחלוטין, אם כי היא נבנית בבנין שעבר חידוש ושיפוץ, ולא בבניין חדש מהיסוד. 

הפרויקטים המוצגים באתר הנם פרוייקטים בישראל בתחומי - תמ"א, חיזוק, שימור, הריסה ובנייה של כל החברות בקבוצה ובעלי מניותיה.

פיתוח ושיווק באינטרנט DreamZone

דילוג לתוכן